«حفارس»: حمل‌‌‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس توضیحاتی درباره اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده در تاریخ ۳۰آذر ۱۴۰۱ خود ارائه کرد. بر این اساس شرکت مذکور عنوان کرد که عمده رقم سایر هزینه‌‌‌های متفرقه در فرم تفسیری شماره۲ کدال مربوط به هزینه‌‌‌های قانونی به جهت جریمه مالیات ارزش‌افزوده و تکلیفی سنوات گذشته بوده که به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز شده و عمده جریمه مربوط به سال ۱۳۹۵ بوده که مبلغ آن ۸میلیارد و ۸۲۱میلیون تومان است. همچنین شرکت علت افزایش سود عملیاتی صورت‌های مالی ۹ماه سال ۱۴۰۱ را افزایش درآمد از محل‌‌‌های حمل آرد، حمل گندم، تخلیه و بارگیری و انبارداری و سایر قراردادها دانست. همچنین «حفارس» طی افشای دیگری در خصوص نوسان قیمت سهام خود اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی یعنی ۳۰آذر ۱۴۰۱ تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است، بنابراین به‌‌‌نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر به دلیل موضوع عقد قرارداد حمل ۲۵هزار تن نهاده‌‌‌ کشاورزی در تاریخ ۹بهمن ۱۴۰۱ بوده که به محض برنده‌شدن قرار است در کدال منتشر شود. همچنین یکی دیگر از موارد حسب مصوبه هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی در پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده در تاریخ ۳بهمن ۱۴۰۱ و همچنین اتمام ارزش‌گذاری دارایی‌‌‌های ثابت توسط گروه‌‌‌ کارشناسان رسمی دادگستری در تاریخ ۱۹دی ۱۴۰۱ بوده که این موضوع نیز می‌‌‌تواند از دلایل نوسان قیمت سهام باشد.

«حآسا»: شرکت آسیا سیر ارس در خصوص نوسان قیمت سهم خود اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده، بنابراین به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر عمدتا ناشی از شرایط بازار عرضه و تقاضا بوده است.

«قشکر»: شرکت شکر شاهرود توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده در تاریخ ۳۰آذر عنوان کرد. بر این اساس شرکت مذکور بیان کرد که در خصوص بند «۴» گزارش بازرس قانونی باتوجه به وضعیت آب‌‌‌وهوایی و گرمای هوا که سبب رشد سریع محصولات کشاورزی در فصول بهار و تابستان می‌شود، به علت برداشت با تاخیر چغندرقند خشبی شده، دستگاه‌‌‌های آسیاب خلال‌کن توان خلال چغندر را ندارند، به همین منظور با جذب ۵هزار و ۳۰۷تن چغندرقند و نا‌توانی ماشین‌آلات خط تولید برای خلال‌زنی از جذب مابقی آن و تحمیل زیان بیشتر به شرکت خودداری به عمل آمد.