«پارتا»: مجتمع آرتاویل تایر، در خصوص دلایل تغییر بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی شرکت نسبت به دوره مالی قبل، دلیل اصلی کاهش ۱۳۲درصدی سود یا زیان عملیاتی دوره میانی ۹ماهه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ را افزایش ۵۶درصدی میانگین هر تن بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته و افزایش ۲۴درصدی میانگین نرخ فروش هر کیلوگرم محصول عنوان کرد.

«ساراب»: سیمان داراب اعلام کرد با توجه به درخواست سازمان بورس در خصوص تهیه مستندات لازم تا اطلاع ثانوی افزایش سرمایه سیمان داراب از دستور کار خارج شد.

«شسم»: شرکت تولید سموم علف‌‌‌کش از واگذاری سهام شرکت مدیریت تالار ایرانیان خبر داد. قیمت واگذاری هر سهم ۳۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان و جمع مبلغ معامله ۳میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان است.

«پیزد»: شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد، در نظر دارد ۲۰درصد از سهام یکی از شرکت‌های فرعی را طی مزایده‌ واگذار کند. شیوه این مزایده به صورت نقدی است.

«وپاسار»: بانک پاسارگاد اعلام کرد، در راستای رعایت مفاد ۱۶قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و به‌منظور کاهش سرمایه‌گذاری‌‌‌های غیر‌بانکی، در نظر دارد نسبت به عرضه سهام شرکت بیمه پاسارگاد به میزان ۲۰‌درصد به صورت مزایده اقدام کند. تاریخ برگزاری مزایده ۱۶/ ۱۲/ ۱۴۰۱ و نحوه برگزاری آن به صورت نقدی است.

«خمحرکه»: شرکت صنعتی نیرومحرکه از دریافت مجوز افزایش نرخ برخی از محصولات خود خبر داد. مرجع صادرکننده مجوز، شرکت ساپکو و محصولی که مشمول افزایش نرخ شده، گیربکس خانواده پژو است که نرخ قبلی آن ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان بود و نرخ جدید آن ۶میلیون و ۷۰۰هزار تومان است. براساس توافقات انجام‌شده، شرکت ساپکو افزایش قیمتی معادل ۲۰‌درصد از بابت اقلام تبادلی به قیمت فروش محصولات و به همین میزان به قیمت مواد اولیه خریداری‌شده از شرکت فوق اضافه کرده است که بر سود و زیان شرکت تاثیری نخواهد داشت. لازم به توضیح است، ۱۳۱میلیارد تومان معادل ۸/ ۵درصد به فروش شرکت افزوده شده است.

«شپدیس»: پتروشیمی پردیس اعلام کرد تعدیل بیش از ۳۰درصدی سود خالص هر سهم در دوره منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۱ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ناشی از موارد زیر است.

افزایش بخش ریالی فروش: فروش ریالی آمونیاک صادراتی ۲۸درصد و فروش اوره صادراتی ۲۳درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.  افزایش نرخ فروش ارزی: میانگین نرخ فروش در دوره ۹ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در مقایسه با دوره مشابه قبل برای محصول آمونیاک ۵۴‌درصد و برای اوره صادراتی ۹درصد افزایش یافته است.

افزایش مبلغ ارزی: تغییرات نرخ فروش صادراتی موجب افزایش ارزی شده که این افزایش برای محصول اوره ۱۲درصد و برای محصول آمونیاک ۹درصد است و در کل موجب افزایش فروش ارزی شرکت به ۱۲درصد نسبت به دوره قبل شده است.

افزایش نرخ تسعیر ارز: علاوه بر موارد مذکور افزایش نرخ تسعیر ارز نیز بر فروش ریالی موثر بوده است.