«بورس»: شرکت بورس اوراق بهادار تهران از انعقاد قرارداد بابت اجاره رک‌های دیتا سنتر خبر داد. مبلغ کل قرارداد ۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و مبلغ اجاره ۳ میلیارد تومان است.

«غشار»: شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی از برگزاری مناقصه خرید شیرآلات با برند آلفا لاوال برای استفاده در کارخانه شیر خشک خبر داد. تاریخ برگزاری مناقصه ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ است.

«کبافق»: شرکت معادن بافق درباره آخرین وضعیت خط جدید کارخانه فلوتاسیون به استحضار می‌رساند، خط تولید جدید تاکنون چندین بار به موازات خط تولید قدیم مورد بهره‌‌برداری آزمایشی قرار گرفته است. اما با توجه به محدودیت استخراج مندرج در پروانه بهره‌‌برداری و همچنین کمبود آب مورد نیاز به واسطه کویری بودن منطقه، تاکنون بهره‌‌برداری از خط تولید جدید به تعویق افتاده است که در راستای رفع این معضل با پیگیری‌‌های به عمل آمده مجوز حفر چاه از سازمان آب منطقه‌ای اخذ و نسبت به حفر چاه اقدام شده اما با توجه به بعد مسافت چاه مذکور تا مجتمع معدنی کوشک، برای انتقال آب، نیاز به احداث خطوط لوله و ایستگاه‌های پمپاژ است که با توجه به گستردگی عملیات عمرانی و همچنین لزوم اخذ مجوزهای مربوطه از سازمان‌ها و مراجع ذی‌صلاح در استان انتظار می‌‌رود طی دو سال آتی اهداف این پروژه محقق شده تا متعاقبا مشکل کمبود آب برطرف شده و امکان استفاده از تمام ظرفیت‌‌های کارخانه فلوتاسیون با هر دو خط تولید فراهم می‌شود.

«سکارون»: شرکت سیمان کارون درباره صورت‌‌های مالی میان‌‌دوره‌‌ای شش ماهه حسابرسی شده منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ موارد زیر را به استحضار می‌‌رساند:

- علت افزایش در هزینه‌های فروش، اداری و عمومی در صورت سود و زیان شرکت نسبت به صورت‌‌های مالی حسابرسی‌نشده دوره ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ ارسال و ثبت با تاخیر تعدادی بارنامه توسط شرکت‌‌های حمل و نقل محصولات این شرکت بوده که بنا به توصیه حسابرس مستقل شرکت در دوره شش‌ماهه ثبت شده است.

- دلیل افزایش دریافتنی‌‌های تجاری و سایر دریافتنی‌‌ها و پرداختنی‌‌های تجاری و سایر پرداختنی‌‌ها در صورت وضعیت مالی شرکت نسبت به صورت‌‌های مالی حسابرسی‌نشده دوره مذکور تغییرات در طبقه‌‌بندی حساب‌های خلاف ماهیت بنا به توصیه حسابرس مستقل شرکت در دوره ۶‌‌ماهه بوده است.

«پارسان»: شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان اعلام کرد عمده سود عملیاتی این هلدینگ مربوط به شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان شرکت فرعی است؛ لذا شناسایی سهم از سود سهام مصوب آن شرکت مستلزم برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه آن است. با توجه به عدم برگزاری مجمع شرکت پتروشیمی پردیس تاکنون، با استناد به دستور‌العمل اجرایی انتشار اطلاعات شرکت‌‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، انتشار صورت‌‌های مالی حسابرسی‌نشده سال مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ این هلدینگ در موعد مقرر میسر نیست.

سود این هلدینگ بدون احتساب سود مصوب شرکت پتروشیمی پردیس به مبلغ تقریبی ۱۳ هزار میلیارد تومان است. همچنین سود خالص شرکت پتروشیمی حدود ۲۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که پیشنهاد هیات‌مدیره برای تقسیم سود حدود ۴۶ درصد (مبلغ ۲هزار تومان برای هر سهم) پیش‌‌بینی می‌شود.

«شغدیر»: شرکت پتروشیمی غدیر از تحصیل سهام شرکت دماوند انرژی عسلویه خبر داد. قیمت هر سهم ۳هزار و ۱۰تومان بوده و جمع مبلغ معامله حدود هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان خواهد بود.

«ولقمان»: شرکت سرمایه‌‌گذاری لقمان اعلام کرد، هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌‌گذاری لقمان بنا بر شناسایی و بهره‌‌‌برداری از فرصت‌ها در جهت تکمیل زنجیره ارزش خدمات برای ارائه سیاست منسجم و هماهنگ در مدیریت خدمات قابل ارائه و همچنین مدیریت موثر شرکت‌های زیرمجموعه در راستای کسب بازدهی بیشتر و بر اساس گزارش کارشناس رسمی ارزیابی سهام و ارزش هرسهم شرکت سبدگردان آمیتیس مورخ ۱۹/ ۰۹/ ۱۴۰۱، مقرر کرد، شرکت نسبت به امضای صلح‌نامه جهت خرید تعداد ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم معادل ۶۵ درصد از سهام شرکت سبدگردان آمیتیس اقدامات لازم را به عمل آورد. شایان ذکر است، به دلیل اینکه براساس مقررات اساسنامه شرکت‌‌های سبدگردان و نیز الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار می‌بایست، خریدار به تایید سازمان اوراق بهادار برسد، لذا نقل و انتقال رسمی سهام پس از دریافت تاییدیه از سازمان بورس و اوراق بهادار امکان‌پذیر بوده و قطعیت خرید سهام مذکور منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار است.