«خساپا»: شرکت سایپا از عرضه خودروی شاهین در بورس‌کالا خبر داد. با توجه به اطلاعیه عرضه منتشرشده در بورس‌کالا مقرر شد، تعداد ۲هزار دستگاه خودروی سواری شاهین به قیمت پایه ۳۰۴میلیون تومان به‌ازای هر دستگاه در تاریخ ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ عرضه شود.

«کاذر»: شرکت فرآورده‌‌‌های نسوز آذر اعلام کرد که دودستگاه پرس خریداری‌شده از چین که در مراحل قبل به اطلاع سهامداران رسیده بود، توسط کارشناسان نصب و راه‌‌‌اندازی شده و در حال حاضر در مرحله تولید آزمایشی و سپس تولید نهایی است. پس از رسیدن به تولید نهایی، پرس‌های قبلی شرکت برای تعمیرات و بازسازی اساسی از چرخه تولید خارج خواهند شد.

«وپترو»: شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی اعلام کرد، درآمدهای عملیاتی شرکت عمدتا مربوط به درآمد حاصل از سود تقسیمی مجامع عادی سالانه شرکت‌های سرمایه‌‌‌پذیر است که در پایان سال مالی شرکت و در اردیبهشت هر سال شناسایی می‌شود. درآمدهای شناسایی‌شده در مقطع ۳‌ماهه، ۶‌ماهه و ۹ماهه مربوط به سایر شرکت‌هاست و مبلغ کمی از درآمدهای عملیاتی شرکت را تشکیل می‌دهد. سود عملیاتی در دوره مالی ۶‌‌‌ماه منتهی به ۳۰/ ۰۸/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۷۸‌درصد کاهش یافته که ناشی از کاهش سود تقسیمی شرکت‌های پتروشمی فن‌‌‌آوران و بیمه‌‌‌نوین است.

«سایرا»: شرکت ایرانیت از برگزاری مزایده واگذاری شش‌دانگ عرصه و اعیان ملکی با مساحت ۳‌هزار مترمربع واقع در استان گیلان، شهرستان رشت، بلوار ولیعصر، نرسیده به بیمارستان آریا، سمت راست از طریق مزایده عمومی به‌صورت نقد و اقساط یا تهاتر با ملک در تهران یا مشارکت با قیمت پایه ۸۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده ۱۴/ ۱۰/ ۱۴۰۱ خواهد بود.

«خبهمن»: شرکت گروه بهمن از توثیق یا فک‌رهن دارایی‌‌‌های خود خبر داد. پیرو افشای اطلاعیه مورخ ۱۱/ ۰۸/ ۱۴۰۱ با شماره پیگیری ۹۵۳۸۸۰ درخصوص توثیق تعداد یک‌میلیارد و ۶۰۰میلیون سهم، شرکت بهمن‌دیزل از پرتفوی گروه بهمن از آزادسازی تعداد ۱۷۹میلیون سهم تراکتورسازی ایران توثیق‌شده در فرآیند انتشار اوراق مرابحه شرکت بهمن‌دیزل خبر داد.

«خچرخش»: شرکت چرخشگر با توجه به نامه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مفاد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و همچنین ارائه دلایل افزایش قابل ملاحظه سود (زیان) موارد زیر را به استحضار می‌رساند:

- در موضع قرارداد با شرکت رنوپارس و مطالبات از این شرکت متذکر می‌شود که تمام محاسبات و اعمال آنها در حساب فی‌‌‌مابین براساس قرارداد بوده و تمامی مدارک و محاسبات به رویت و تایید حسابرس رسیده است. تمامی مراحل محاسبات و اعمال در حساب‌‌‌ها در موعد و زمان وقوع از طریق ‌‌‌نامه و مدارک مثبته به اطلاع شرکت رنوپارس رسیده و در مورد حل و فصل موضوع با این شرکت به‌طور مرتب از طریق واحدهای مرتبط و مدیریت شرکت در تماس هستیم و هردو شرکت اطمینان دارند که با توجه به پیگیری‌‌‌های صورت‌گرفته، در آینده نتایج قابل قبولی حاصل خواهد شد.

- شرکت فرعی برای تجدید ارزیابی دارایی از طبقه زمین ملزم شده، پیگیری‌‌‌های لازم برای این امر در حال انجام است و امید می‌رود تا پایان سال‌جاری محقق شود.

- با توجه به نوع قرارداد بانک ملی و حساسیت اجرای قرارداد بر مبنای زمان‌‌‌های تعیین‌شده، موعد تسویه تسهیلات در مهرماه ۱۴۰۱ بوده است و اسناد مرتبط با این موضوع در حساب‌‌‌ها ثبت و در صورت‌های مالی ۹ماهه ۱۴۰۱، مانده تسهیلات از این بابت تعدیل خواهد شد.

- شرکت از بابت خرید ۳۰۰دستگاه گیربکس ۱۶سرعته از شرکت AMP و از ضامن این شرکت به دلیل عدم‌ایفای قسمتی از تعهدات، طرح دعوی کرده و مراحل پرونده در حال پیگیری است.

- قسمت عمده‌‌‌ای از اقلام راکد مربوط به موجودی‌‌‌ها به مبلغ ۵میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان جزو اقلام مورد نیاز جهت عملیات شرکت در آینده بوده و فروش اقلام مذکور با توجه به شرایط کنونی قیمت‌ها و نیز ماهیت آنها به صرفه و صلاح شرکت نیست.

- عمده دلایل افزایش سود یا زیان دوره جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از افزایش درآمدهای عملیاتی، افزایش میزان فروش، تنوع سبد محصولات و فروش برخی از محصولات با حاشیه سود بالاتر است.

«کتوسعه»: شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر از فروش ۶واحد از ۹واحد آپارتمان برج پارسی دهکده المپیک با تایید کمیسیون معاملات مبنی بر ترک تشریفات به علت نبود متقاضی در مزایده مراحل اول و دوم خبر داد.

«شمواد»: شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، پیرو شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تسویه بدهی تسهیلات دریافتی از بانک توسعه صادرات به استحضار می‌رساند در تاریخ ۲۶/ ۰۹/ ۱۴۰۱ بعد از چند مرحله واریزی اقساط، نسبت به تسویه‌حساب با بانک توسعه صادرات قبل از موعد و سررسید اقساط اقدام شد و در حال حاضر شرکت به بانک توسعه صادرات بدهی ندارد.

«ثامید»: شرکت توسعه و عمران امید از برگزاری مناقصه دعوت به مشارکت در ساخت پروژه‌‌‌های مسکونی تورج در تاریخ ۲۶/ ۰۹/ ۱۴۰۱ خبر داد.

«غالبر»: لبنیات کالبر در خصوص نوسان بیش از ۵۰‌درصد در قیمت پایانی سهام خود و لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع‌‌‌رسانی به استحضار می‌‌‌رساند، با عنایت به عدم‌طرح سوال در این خصوص در سامانه تدان در موعد زمانی مقرر از جانب سهامداران و فعالان از تاریخ آخرین گزارش ارائه‌شده تاکنون تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده و نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از عرضه و تقاضا در بازار و تحلیل و تصمیم سرمایه‌گذاران بوده است.

«واتی»: گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند اعلام کرد، از تاریخ گزارشگری قبلی تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده، بنابراین هرگونه نوسان قیمت سهام ناشی از عرضه و تقاضا بوده است.