«وبصادر»: بانک‌صادرات ایران از برگزاری دو مزایده خبر داد. بر این اساس با توجه به تکالیف مقرر در ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تعداد ۴۶۶هزار و ۱۱۴سهم معادل ۵۵/ ۱درصد از سهام پالایش نفت تبریز و ۹میلیون و ۸۶هزار سهم معادل ۷۸/ ۴درصد از سهام پالایش نفت اصفهان روز چهارشنبه ۳۰آذر ۱۴۰۱ به صورت یکجا و نقد عرضه خواهد شد.

«کی‌بی‌سی»: شرکت کی‌بی‌سی از فروش یک‌قطعه زمین متعلق به خود خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور در نظر دارد ششدانگ از یک‌قطعه زمین با بنای احداثی به پلاک ثبتی ۳۱۲فرعی از ۱۱۷اصلی به مساحت ۶۷۵مترمربع عرصه و ۶۷۶متر اعیانی واقع در تهران، شهرک غرب، فاز چهارم خیابان زرافشان، خیابان دوم، پلاک۲۰ را از طریق برگزاری مزایده عمومی و به صورت نقد و اقساط با قیمت پایه ۱۱۵میلیارد تومان واگذر کند.

«دکیمی»: این شرکت در خصوص اطلاعیه منتشرشده با شماره پیگیری ۹۶۸۱۸۴ در تاریخ ۱۵آذر سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که افزایش درآمد عمدتا ناشی از رشد تولید و فروش و همچنین اخذ افزایش قیمت از سازمان غذا و دارو بوده است.

«حفارس»: شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس از برنده‌شدن در یک مناقصه خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در تاریخ ۲۱ آذرماه سال ۱۴۰۱، در مناقصه تخلیه و بارگیری ۳۰هزار تن انواع نهاده‌های کشاورزی و خاک فسفات (فله یا کیسه) شرکت خدمات حمایتی استان گیلان از مبدا بندرانزلی به اقصی‌نقاط طبق برنامه ابلاغی توسط کارفرما، برنده اعلام شده است. مبلغ ضمانت‌نامه ارائه شرکت در مناقصه یک‌میلیارد و ۱۹۰میلیون تومان و مبلغ درآمد برآوردی قرارداد ۲۳میلیارد تومان است.

«سمایه»: بانک‌سرمایه گزارشی از یک شایعه یا خبر منتشر کرده است. این بانک با هماهنگی بانک‌مرکزی به‌عنوان نهاد ناظر بر فعالیت بانک‌ها، نسبت به تهیه برنامه طرح احیا با رویکرد برون‌رفت از وضعیت موجود اقدام و به بانک مذکور ارائه کرده که در حال طی فرآیند بررسی است. در طرح احیای فوق‌الذکر افزایش سرمایه ۱۰‌هزار میلیارد تومانی بانک از محل آورده نقدی سهامداران لحاظ شده که هنوز مجوز افزایش سرمایه از طرف بانک‌مرکزی صادر نشده است.

«ومعلم»: بیمه معلم در خصوص اطلاعیه منتشرشده به شماره پیگیری ۹۵۹۰۶۴ در تاریخ ۳۰آبان ۱۴۰۱ بیان کرد، دلایل تفاوت سود در گزارش ۶ماهه ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل نامساعد بودن وضعیت بازار سرمایه و همچنین افزایش سطح هزینه‌ها، دلایل عمده کاهش سود بوده است. همچنین بیمه مذکور از خسارت پرداختی به حوزه کشتیرانی در گزارش فعالیت آبان‌ماه۱۴۰۱ خود خبر داد. عمده خسارت پرداختی مربوط به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ ۲۲۲میلیارد تومان بوده که دارای پوشش اتکایی مناسب به میزان ۹۳درصد است. باید توجه کرد که بخش عمده پوشش اتکایی مذکور متعلق به بیمه‌مرکزی بوده و ریسک بیمه‌نامه یادشده متوجه شرکت نیست.

«خساپا»: شرکت تولید اتومبیل سایپا از شرکت در مزایده خرید سهام خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس خبر داد. بر این اساس پیرو آگهی مزایده منتشرشده در روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۶آذر ۱۴۰۱ مبنی بر واگذاری سهام شرکت تاپکو که از طریق شرکت سرمایه‌گذاری رنا نیز در سامانه کدال منتشر شده، شرکت سایپا نسبت به تکمیل و ارسال مدارک و مستندات در مزایده مذکور اقدام کرده است.

«مادیران»: شرکت صنایع مادیران از اقدامات خود در خصوص تبدیل‌شدن به هلدینگ خبر داد. بر این اساس با توجه به پتانسیل‌های موجود در شرکت صنایع مادیران و شرکت‌های زیرمجموعه و به‌منظور کنترل و اداره بیشتر توسط شرکت اصلی و تبدیل‌شدن به شرکت هلدینگ و همچنین گسترش فعالیت‌های شرکت‌های فرعی، شرکت مادیران اموال و مواد اولیه شرکت اصلی را در اواخر سال ۱۳۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ به شرکت‌های زیرمجموعه به منظور جداسازی فعالیت‌های عملیاتی منتقل کرد. همچنین اقدامات لازم در خصوص فرآیند تبدیل شرکت اصلی به شرکت هلدینگ صورت پذیرفته و مذاکرات و جلسات متعددی با سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت فرابورسی انجام شده که این امر تا زمان کسب مجوزهای مربوط ادامه خواهد داشت.

«غگیلا»: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان از خرید یک‌دستگاه کندانسور تبخیری و ساندویچ پائل از طریق مناقصه عمومی خبر داد. بر این اساس آخرین مهلت دریافت شرایط مناقصه ۱۲دی‌ماه و روز برگزاری آن ۱۳دی‌ماه است. همچنین سپرده پیشنهادی شرکت برای کندانسور تبخیری ۵۰میلیون تومان و برای دستگاه ساندویچ پائل مبلغ ۲۰میلیون تومان است.

«حپارسا»: شرکت توسعه حمل‌ونقل ریلی پارسیان در خصوص اطلاعیه منتشرشده با شماره پیگیری ۹۶۹۹۱۵ در تاریخ ۲۱آذر ۱۴۰۱، عمده تغییر بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی خود نسبت به دوره قبل را افزایش نرخ حمل محصولات خود بیان کرد.

«زگلدشت»: شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان از بهره‌برداری از فاز اول پروژه دلفان استان لرستان و فاز اول پروژه درگزین استان همدان خبر داد. بر این اساس شرکت مذکور پس از خرید زمین به مساحت ۵۵هکتار اقدام به ساخت کرده و در راستای ساخت و تکمیل پروژه دلفان تاکنون مبلغ ۱۵۷میلیارد تومان هزینه کرده است. همچنین ۹۶۸راس تلیسه به مبلغ ۲۴میلیارد تومان از محل دام‌های موجود در شرکت گلدشت نمونه خریداری شده و در حال حاضر کل گله تعداد یک‌هزار و ۴۵۱راس از محل زایش تلیسه‌ها هستند. میزان شیر تولیدی این واحد ۷۵۰تن در ماه با تعداد ۴۰نفر نیروی انسانی بوده که درآمد حاصل از تولید مبلغ ۹میلیارد تومان است. از طرفی برای فاز اول پروژه درگزین پس از خرید زمین به مساحت ۶۰هکتار اقدام به ساخت کرده و در راستای ساخت و تکمیل پروژه تاکنون مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین تعداد ۵۰۰راس تلیسه به مبلغ ۱۳میلیارد تومان از محل دام‌های موجود در گلدشت نمونه خریداری شده و تعداد کل گله به ۸۲۵راس رسیده است. میزان شیر تولیدی این واحد ۳۰۰تن در ماه با تعداد ۲۲نفر نیروی انسانی و درآمد حاصل از تولید مبلغ ۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان است.