صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان که با نماد «اعتماد» در فرابورس ایران معامله می‌شود، اولین صندوق قابل معامله (ETF) با درآمد ثابت در بازار سرمایه کشور است. این صندوق در سال ۱۳۹۳ به ابتکار تامین سرمایه لوتوس پارسیان طراحی و تاسیس شد و از اردیبهشت ۱۳۹۴ در بازار فعالیت دارد.عملکرد مطلوب صندوق اعتماد از زمان تاسیس موجب استقبال چشمگیر فعالان بازار از این نماد شد و این امر، این صندوق را در گروه پرمعامله‌‌‌ترین نمادهای فرابورس ایران در گزارش‌‌‌های روزانه این بازار قرار داد.توان بازخرید روزانه بازارگردان در صندوق اعتماد تحت هر شرایطی و حتی در مبالغ بالا از نکات حائزاهمیت در عملکرد این صندوق است که نقدشوندگی بالایی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و در کنار بازدهی مطلوب و بدون ریسک، باعث افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری شده است.

از این رو حتی سرمایه‌گذاران حقوقی می‌‌‌توانند با آسودگی خاطر از نقدشوندگی سریع، مبالغ بالایی در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده و دارایی خود را از این طریق بدون ریسک مدیریت کنند.صندوق اعتمادآفرین پارسیان تقسیم سود دوره‌‌‌ای ندارد و سود سرمایه‌گذار از رشد قیمت هر واحد به دست می‌‌‌آید. این صندوق علاوه بر آنکه می‌‌‌تواند برای عموم سرمایه‌گذاران به‌عنوان گزینه سرمایه‌گذاری امن و جذاب مطرح باشد، فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذارانی است که در بازار سهام فعالیت دارند و به صورت مستقیم از طریق شبکه کارگزاری‌‌‌ها اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند؛ چرا که در دوره‌‌‌های نزولی بازار به‌سادگی می‌‌‌توانند سرمایه خود را از سهام پرریسک خارج کرده و در نماد «اعتماد» سرمایه‌گذاری کنند و علاوه بر جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه خود، با رشد ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق درآمد ثابت شناسایی کنند.

سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این صندوق باید کد بورسی داشته باشند و از طریق سیستم معاملات کارگزاری‌‌‌ها اقدام به معامله واحدهای صندوق در نماد «اعتماد» کنند. چنانچه سرمایه‌گذار کد بورسی نداشته باشد، لازم است ابتدا در سامانه سجام ثبت‌‌‌نام کرده و احراز هویت شود، سپس با ثبت‌نام در یکی از کارگزاری‌‌‌های عضو شبکه فرابورس و احراز هویت در آن، کد آنلاین دریافت کند و از طریق سیستم آنلاین کارگزاری مستقیم خرید و فروش خود را انجام دهد. حداقل واحد قابل خریداری برای ورود به این صندوق ۱۰واحد است؛ اما با توجه به الزامات سازمان بورس، در حال حاضر حداقل معامله در سیستم معاملات آنلاین کارگزاری‌‌‌ها مبلغ ۵میلیون ریال معادل ۵۰۰‌هزار تومان است.