«کحافظ»

 کاشی و سرامیک حافظ، افزایش ۲۶۲‌درصدی درآمدهای عملیاتی ۶‌ماهه اول سال‌۱۴۰۱ در مقایسه با سال‌قبل ناشی از افزایش نرخ و افزایش مقداری تولید (بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه تولید کاشی پرسلانی) بوده‌ و تغییرات نسبت به حاشیه سود عملیاتی در مقایسه با دوره قبل عمدتا ناشی از این تغییرات است.

«شپنا»

 پالایش نفت اصفهان، از بهره‌برداری از پروژه تصفیه گازوئیل  و یوتیلیتی و آفسایت خبر داد. زمان شروع پروژه تاریخ ۰۱/ ۱۱/ ۱۳۹۳ و مدت اجرای طرح ۸ سال ‌بوده‌است. بهای تمام‌شده طرح، ۱۲‌هزار و ۵۵۳‌میلیارد‌تومان محاسبه شده‌است. محصولات تولیدشده حاصل از این طرح، گازوئیل یورو ۵ بوده و ظرفیت اسمی و عملی آن، ۱۰۰‌هزار بشکه در روز است.

«وثوق»

 سرمایه‌گذاری وثوق امین اعلام کرد بر اساس گزارش ارزیابی و تعیین قیمت سهام شرکت سرمایه‌گذاری وثوق امین که در شهریور۱۴۰۱ توسط هیات سه‌نفره گروه کارشناس رسمی دادگستری انجام پذیرفته و روش ارزش روز خالص دارایی‌ها را به‌عنوان روش ارزش‌گذاری معتبر پیشنهاد کردند، ارزش هر سهم بر اساس این روش ۱۳۶‌تومان معادل مبلغ کل ۴۳‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون‌تومان ارزش کل سرمایه‌گذاری وثوق امین تعیین‌ شده‌است. از زمان تهیه گزارش تغییرات بااهمیتی در دارایی‌های شرکت رخ نداده و ارزش محاسبه شده در شرایط فعلی نیز معتبر است.

«پاسا»

 شرکت ایران یاسا تایر و رابر از دریافت مجوز افزایش نرخ محصول انواع تایر و تیوب خبر داد. نرخ قبلی ۸۶‌هزار و ۴۰۰‌تومان و نرخ جدید، ۹۵‌هزار و ۱۰۰‌تومان خواهد بود.

«سفاسی»

 فارسیت اهواز اعلام کرد؛ از تاریخ گزارشگری قبلی شامل صورت‌های مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی شرکت رخ نداده است.

«رفاه»

 فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، گزارش ارزشیابی سهام این شرکت را منتشر کرد. بر مبنای روش ارزش روز خالص دارایی‌ها، ارزش هر سهم ۳۲‌هزار‌تومان، بر مبنای روش ارزش ویژه دفتری ارزش هر سهم، ۲‌هزار و ۷۰۰‌تومان و بر مبنای روش بازدهی ارزش هر سهم، ۷۷۴ و بر مبنای روش ضریب قیمت به سود، ارزش هر سهم، ۴‌هزار و ۵۰۰‌تومان برآورد شده ‌است، لذا شرکت در این گزارش اعلام کرده‌است روش خالص ارزش روز دارایی‌ها مناسب بوده و ارزش هر سهم ۳۲‌هزار‌تومان خواهد بود.

«بکام»

کارخانه‌ها تولیدی شهید قندی، درخصوص کاهش ۳۰‌درصدی درآمدهای عملیاتی در صورت‌های مالی ۶‌ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱، موارد زیر را اعلام کرد:

به‌رغم اینکه پیگیری وصول مطالبات همواره در دستور کار شرکت بوده ولی همان‌طور که مستحضرید، وصول مطالبات از شرکت‌های مخابرات ایران، توانیر و وزارت مخابرات سوریه با تاخیر بسیار بالا و مبالغ پایین صورت می‌گیرد و شرکت در حال‌حاضر بالغ بر ۴۸‌میلیارد‌تومان مطالبات معوق از شرکت‌های فوق دارد و این موضوع منجر به عدم‌نقدینگی کافی و پیرو آن عدم‌امکان خرید به‌موقع مواد اولیه و رفع تعهدات شرکت شده، لذا کاهش چشمگیری در درآمدهای ۶‌ماهه اول به‌وقوع پیوسته است.

از طرفی با توجه به اتمام تاریخ سررسید‌ کارت بازرگانی در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری اقدام به تمدید آن شد که متاسفانه به دلیل مراحل سیستمی تمدید آن در سامانه وزارت صمت و مشکلات عدیده‌ای که در ثبت مراحل به‌عنوان یک سیستم تازه‌تاسیس حادث شد تا جایی‌که نزدیک به ۵‌ماه صدور کارت بازرگانی به درازا کشید و در نتیجه منجر به عدم‌امکان ثبت‌سفارش و ترخیص کالاهای موجود در گمرک کشور شد و اجناس موجود در شهریور‌ماه ترخیص شدند.

شرکت با وجود مشکلات فوق تمام تلاش و همت خود را به‌کار گرفته و با انعقاد قراردادهای جدید در مهر‌ماه سال‌جاری و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قصد دارد کاهش فروش دوره اول را در نیمه دوم سال‌جبران کند و درآمد شرکت را تا مبلغ ۹۰۰‌میلیارد‌تومان بودجه‌پیش‌بینی شده افزایش دهد.

«سخوز»

 سیمان خوزستان، درخصوص دلایل تغییر بیش از ۳۰‌درصدی سود یا زیان عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه سال‌قبل اعلام کرد؛ دلایل اصلی افزایش در اطلاعیه منتشرشده توسط این شرکت، درخصوص اطلاعات و صورت‌های مالی ۶‌ماهه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱، افزایش مقدار فروش محصولات تولیدی و همچنین افزایش نرخ فروش محصولات داخلی به سبب عرضه در بورس‌کالا و همچنین افزایش نرخ ارز در فروش محصولات صادراتی به نسبت مشابه سال‌قبل است.

«حفارس»

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس اعلام کرد، قرار است کرایه حمل آرد از ۷‌هزار و ۵۰۰‌تومان به ۱۰‌هزار و ۲۰۰‌تومان افزایش یابد. میزان حمل شرکت در ‌ماه از این محل حدود ۲۵۵‌هزار کیسه است. با افزایش نرخ حمل، برآورد درآمد ناخالص ماهانه شرکت با نرخ جدید به رقم ۲‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون‌تومان و در سال‌۱۴۰۱ حداقل به میزان ۱۱‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون‌تومان بر عملکرد شرکت اثرگذار بوده که اثرات مالی آن به‌طور کامل در صورت‌های مالی دوره‌های آتی ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است تاریخ اعمال ۱۷/ ۰۸/ ۱۴۰۱ است. افزایش مذکور در درآمدهای برآوردی سال ‌منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۱ مندرج در گزارش تفسیری مدیریت صورت‌های مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ لحاظ شده‌است.