کیانا

گروه مالی کیان، در خصوص دلایل تغییر بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی در دوره ۶ماه منتهی به شهریور سال جاری، نسبت به مدت مشابه قبل اطلاعیه‌ای را منتشر و اعلام کرد، افزایش سود عملیاتی عمدتا ناشی از سرمایه‌گذاری شرکت در اوراق بهادار، سود سهام، سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین درآمد ناشی از ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار، از جمله مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی اوراق بهادار بوده که به افزایش ۶۸میلیارد ریالی درآمد عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل منجر شده است.

لخزر

شرکت صنعتی پارس‌خزر در خصوص صورت‌های مالی ۶ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد، دلایل عمده تغییرات بااهمیت سود ۶ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره ۶ماهه سال قبل، حدود ۴۵‌درصد افزایش مبلغ فروش کالا در ۶ماه اول سال ۱۴۰۱ و ثبت مبلغ ۱۹میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان ذخیره کاهش ارزش موجودی‌ها در ۶ماه اول سال ۱۴۰۰ بوده و این موضوع باعث تغییرات بیش از ۳۰درصدی در سود عملیاتی ۶ماه سال‌جاری نسبت به سال گذشته شده است.

شپنا

پالایش نفت اصفهان اعلام کرد، دلایل افزایش بیش از ۳۰درصدی در سود عملیاتی دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل به شرح زیر اعلام می‌شود:

- افزایش بیش از ۴۰درصدی قیمت نفت‌خام نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به افزایش نرخ فروش فرآورده‌های اصلی منجر شده است که به‌عنوان مثال می‌توان به افزایش ۵۶درصدی نرخ یورو۵، افزایش ۹۲درصدی نرخ نفت‌گاز و افزایش ۸۸درصدی نرخ سوخت هوایی اشاره کرد.

- افزایش ۱۵درصدی نرخ تسعیر ارز نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز در افزایش درآمد عملیاتی شرکت تاثیرگذار بوده است.

ولانا

لیزینگ آریا دانا، علت افزایش ۲۷۸درصدی در طلب شرکت‌های گروه وابسته در دوره ۹ماه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ را طلب از شرکت‌های گروه بابت تهاتر حساب‌های فی‌مابین نمایندگان مشترک عنوان کرد. این شرکت کاهش وصول بخش اعظم اقساط کوتاه‌مدت و چک‌های برگشتی مشتریان را هم علت کاهش ۵۷درصدی در حصه جاری حساب‌ها و اسناد دریافتنی تجاری بیان کرده است. همچنین این شرکت اعلام کرد، افزایش ۹۷درصدی سایر حساب‌ها و اسناد دریافتنی ناشی از بستانکار بودن مبلغ مالیات ارزش‌افزوده در مقطع تهیه صورت‌های مالی و همچنین افزایش سود سهام دریافتنی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر است.

خرینگ

رینگ‌سازی مشهد در مهرماه سال‌جاری، ۳۷۲‌هزار و ۵۰۰قطعه را در داخل کشور به فروش رسانده و ۲۴۵میلیارد تومان از این محل درآمد به دست آورده است. همچنین این شرکت ‌هزار و ۹۰۰قطعه از محصولات خود را به خارج از کشور صادر و از این محل نیز، یک‌میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، ۲۴۶میلیارد تومان بوده که نسبت به شهریورماه با افزایش ۲۰درصدی همراه شده است.

دارو

شرکت داروپخش در مهرماه سال‌جاری، ۲۲۰میلیون قلم دارو را در داخل کشور به فروش رسانده و از این محل، ۲۵۵میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، ۲۴۶میلیارد تومان بوده که نسبت به شهریورماه سال‌جاری با کاهش ۳۰درصدی مواجه شده است.

کاذر

فرآورده‌های نسوز آذر، ۴‌هزار و ۵۰۰تن فرآورده‌ نسوز را در مدت مهرماه سال‌جاری به فروش رسانده و از این محل ۴۱میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان درآمد به دست آورده که نسبت به دوره مشابه قبل، با افزایش ۵درصدی همراه بوده است.

خزر

فنرسازی زر در هفتمین ماه سال‌جاری، ۷۷۷تن از محصولات سبک و سنگین خود را در داخل کشور و ۲۱تن از محصولاتش را در خارج از کشور به فروش رسانده و درمجموع ۴۷میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان درآمد به دست آورده که نسبت به ماه قبل از آن، با کاهش ۱۵درصدی همراه بوده است.

سبزوار

سیمان لار سبزوار، در اولین ماه از پاییز سال‌جاری، ۵۵‌هزار تن انواع سیمان و ۸۶‌هزار تن انواع کلینکر را تولید کرده و ۴۹‌هزار تن انواع سیمان را با نرخ متوسط ۴۵۲‌هزار تومان به‌ازای هر تن به فروش رسانده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، ۲۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بوده که نسبت به دوره مشابه قبل، ۵‌درصد افزایش یافته است.

خمهر

مهرکام پارس، در مهرماه سال‌جاری، مبلغ ۳۲۶میلیارد تومان از محل فروش ۸۰‌هزار ست از قطعات خودرویی شناسایی کرده که نسبت به ماه قبل از آن، با افزایش درآمد ۱۳درصدی همراه بوده است.

حخزر

کشتیرانی دریای خزر، در هفتمین ماه از سال‌جاری، ۹۳میلیارد تومان از محل درآمد حمل شناورهای ملکی و ۹۸۰میلیون تومان از محل سایر خدمات درآمد شناسایی کرده است. مجموع درآمدهای شرکت در این مدت، ۹۴میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان بوده که نسبت به شهریورماه با کاهش ۱۰درصدی همراه بوده است.