«وخاور»: بانک خاورمیانه در خصوص دلایل تغییرات بیش از ۳۰درصدی سود خالص در دوره ۶ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل، اطلاعیه‌ای را منتشر کرد. افزایش ۳۶درصدی سود خالص ۶ماه منتهی به شهریورماه سال‌جاری بانک خاورمیانه نسبت به دوره مشابه قبل عمدتا مربوط به افزایش سود تسهیلات ریالی بوده است. منابع این افزایش از طریق جذب سپرده ریالی، کاهش سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی و جلوگیری از خروج وجه نقد در قالب سود تقسیمی به‌واسطه افزایش سرمایه تامین‌شده است.

«شسینا»: شرکت صنایع شیمیایی سینا از افزایش ۳۰درصدی سود عملیاتی در ۶ماه ابتدایی سال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد. این شرکت دلیل عمده این افزایش را تغییر ناشی از تسعیر نرخ ارز به مبلغ ۱۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان و دوره قبل، به مبلغ ۴میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان دانست که در سرفصل درآمدها منظور شده است.

«زکشت»: کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، دلیل افزایش سود عملیاتی در دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل را افزایش نرخ فروش شیرخام عنوان کرد.

«وپاسار»: بانک پاسارگاد از افزایش ۷۹درصدی سود خالص در دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد. دلیل این افزایش‌ها رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری به میزان ۵۹‌درصد و همچنین افزایش درآمد‌های کارمزدی به میزان ۳۳‌درصد عنوان شده است.