«تمحرکه»: شرکت ماشین‌سازی نیرومحرکه، از انعقاد قرارداد طراحی، ساخت، بسته‌بندی، حمل‌ونقل، نصب و راه‌اندازی کابین پاشش رنگ رویه در سالن رنگ شرکت زامیاد خبر داد. تاریخ انعقاد این قرارداد، ۰۶/ ۰۷/ ۱۴۰۱ بوده و مبلغ آن ۱۱میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان است.

«سفید»: شرکت سیمان سفید شرق که در صف عرضه اولیه قرار دارد، گزارش ارزشیابی سهام خود را روی سامانه کدال بارگذاری کرد. در ارزشیابی به روش سود تقسیمی، ارزش هر سهم این شرکت حدود ‌هزار و ۹۸تومان برآورد شده است. به روش جریان نقد آزاد سهامداران و روش جریان نقد آزاد شرکت، پیش‌بینی می‌شود، ارزش هر سهم به‌ترتیب، ‌هزار و ۱۶۲تومان و ‌هزار و ۵۲تومان باشد. به روش خالص ارزش روز دارایی‌ها نیز، ارزش‌گذار، ارزش هر سهم را‌ هزار و ۱۸۹تومان برآورد کرده است. با روش میانگین موزون برای هر روش عدد ‌هزار و ۱۲۰تومان برای ارزش هر سهم این شرکت در نظر گرفته شده است.

«وپست»: پست‌بانک ایران، از نتایج برگزاری مزایده فروش املاک تملیکی بانک خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده، ۲۳/ ۰۵/ ۱۴۰۱ بوده است. در نهایت پس از اعلام نتایج مبلغ مورد توافق، ۱۵۶میلیارد تومان برای این خرید و فروش در نظر گرفته شده است. نحوه تسویه به صورت نقد و اقساط و ارزش دفتری دارایی انتقالی ۴۶میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان است.

«وسپهر»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر در نظر دارد، تعداد ۱۷۵میلیارد سهم معادل ۳۳/ ۷‌درصد سهام بانک صادرات با نماد «وبصادر» را واگذار کند.

«کفرآور»: شرکت فرآورده‌های سیمان شرق، از طرح دعوی علیه این شرکت خبر داد. به موجب موضوع لغو فروش زمین کلات، شرکت‌کننده در مزایده طرح دعوی برای اثبات مزایده‌ الزام به تنظیم سند و تحویل مبیع را طرح کرده که به صدور رأی تجدیدنظرخواهی مبنی بر اثبات مزایده و الزام به تنظیم سند رسمی و تحویل منبع منجر شد که در ادامه آن پیگیری‌های حقوقی به‌منظور حفظ حقوق سهامداران توسط شرکت فرآورده‌های سیمان شرق در حال انجام است.

«واحیا»: مجتمع صنایع و معادن احیاسپاهان، در خصوص صورت‌های مالی منتشرشده خود توضیحاتی ارائه کرد.

درآمد شناسایی‌شده عمدتا بابت افزایش سود سهام سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های زیرمجموعه (عمدتا شرکت مجتمع نگین معادن احیا) به مبلغ ‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است.

دلیل سایر تغییرات بااهمیت نسبت به صورت‌های مالی ۹ماهه حسابرسی‌نشده منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ به شرح ذیل است:

- کاهش در پیش‌پرداخت‌ها و سفارش‌ها عمدتا بابت انتقال مبلغ پیش‌پرداخت، تحصیل ۴۰‌درصد سهام شرکت پتروشیمی کیمیا اندیمشک (سهامی‌خاص) به سرفصل دریافتنی‌های تجاری به دلیل اقاله قرارداد خرید سهام مذکور است.

- افزایش دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها عمدتا به دلایل ذکرشده قبلی است.

- کاهش در پرداختنی‌های تجاری به دلیل ثبت درآمد سود سهام شرکت‌های گروه (عمدتا مربوط به شرکت مجتمع نگین معادن احیا) به مبلغ ‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است.

- افزایش ذخایر عمدتا به دلیل شناسایی ذخیره مرخصی کارکنان در پایان دوره مالی است.

- افزایش درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ به دلیل ثبت درآمد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های زیرمجموعه حسب صورتجلسه‌های مجامع شرکت‌های مذکور در پایان دوره مالی است.

- افزایش سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیر‌عملیاتی مربوط به خسارت تادیه اقاله قرارداد خرید سهام شرکت کیمیااندیمشک است.

- موضوع تحصیل سهام شرکت احیا ریل ایرانیان حسب افشای اطلاعات بااهمیت مورخ ۱۹/ ۰۴/ ۱۴۰۰ و ۲۲/ ۰۴/ ۱۴۰۰ در سامانه کدال اطلاع‌رسانی شده است. ضمنا موضوع طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت نیز در افزایش شرکت احیا ریل ایرانیان بوده که موضوع در زمان انجام و از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی شده است.

همچنین با توجه به اینکه فروش سهام بیمه پاسارگاد از تاریخ ۲۴/ ۰۸/ ۱۴۰۰ تا ۱۶/ ۱۲/ ۱۴۰۰ انجام پذیرفته و بخشی از فروش آن در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌شده و بخشی در صورت‌های مالی ۹ماهه حسابرسی‌نشده گزارش شده بود، بنابراین به صورت جداگانه افشا نشده است. ضمنا کل مبلغ فروش سهام شرکت مذکور ۱۱۵میلیارد تومان و درآمد شناسایی‌شده نیز در همین حدود است.

«وپویا»: شرکت سرمایه‌گذاری پویا علت افزایش بیش از ۳۰درصدی سود خود در دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۵/ ۱۴۰۱ را سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با سود‌آوری و توزیع سود مناسب و همچنین افزایش سود تقسیمی شرکت‌ها عنوان کرده است.

«ساروم»: بررسی گزارش ماهانه شهریور شرکت سیمان ارومیه نشان می‌دهد، این شرکت طی این مدت، ۱۵۴‌هزار تن سیمان داخلی را با نرخ متوسط ۶۰۴‌هزار تومان به ازای هر تن به فروش رسانده و از این محل ۹۳میلیارد تومان درآمد کسب کرده است همچنین ۵‌هزار و ۵۰۰تن از سیمان صادراتی این شرکت با نرخ متوسط ۶۲۲‌هزار تومان به ازای هر تن به فروش رسیده و از این محل، ۳میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان درآمد شناسایی شده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، ۹۶میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بوده که نسبت به دوره مشابه قبل، با ۱۴‌درصد افزایش همراه بوده است.

«غصینو»: شرکت صنعتی مینو، در شهریورماه سال‌جاری، از محل فروش داخلی محصولات، ۳۶۸میلیارد تومان و از محل فروش صادراتی محصولات، ۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان درآمد شناسایی کرده است. مجموع درآمد این شرکت در این مدت، ۳۵۷میلیارد تومان بوده که نسبت به مردادماه، با افزایش ۴۳‌درصدی همراه بوده است.

«قثابت»: کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، در شهریور سال‌جاری، ۹میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان از محل فروش ملاس و شکر آفینه درآمد کسب کرده که نسبت به ماه پیش از آن با ۲۳۱‌درصد افزایش همراه بوده است. دلیل این افزایش عمدتا افزایش میزان فروش در شهریورماه و اندکی از این افزایش درآمد نیز مربوط به افزایش نرخ فروش بوده است.