«بگیلان»: شرکت توسعه مسیر برق گیلان، از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰‌درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد. نرخ قبلی برق در این شرکت ۶۴تومان بود که با تغییر ۲۵درصدی به ۸۰تومان افزایش پیدا کرده است.

پیرو اطلاعیه وزیر نیرو در خصوص ابلاغ سقف قیمت بازار برق و ابلاغ مصوبه مورخ ۱۸/ ۰۳/ ۱۴۰۱ جلسه سیصد و شصت و چهارم هیات تنظیم بازار برق ایران، نرخ سقف بازار برق از ۶۴تومان به‌ازای هر کیلووات ساعت به ۸۰تومان به‌ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافته که معادل رشد ۲۵درصدی سقف نرخ فروش انرژی شرکت مدیریت شبکه نسبت به نرخ قبل است.

نرخ پایه آمادگی کماکان ۱۸تومان به ازای هر کیلووات ساعت ثابت مانده است. مقررات جدید از تاریخ ۲۳/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نافذ خواهد شد. افزایش سقف نرخ بازار برق به افزایش درآمد انرژی نیروگاه‌ها در بازار و متناسب با آن افزایش نرخ در فروش مستقیم به صنایع در قالب قرارداد‌های دوجانبه و همچنین بورس انرژی منجر خواهد شد.

البته میزان نهایی افزایش درآمد انرژی متناسب با شرایط عرضه و تقاضا در بازار محقق می‌شود.

«غشوکو»: شرکت شوکوپارس، زمان قطعی افتتاح خط آبمیوه جدید خود را اعلام کرد. زمان قطعی افتتاح و بهره‌برداری از خط جدید آبمیوه پاکتی ۲۰۰سی‌سی تاریخ ۲۳/ ۰۶/ ۱۴۰۱ است. زمان شروع پروژه ۹/ ۹/ ۱۴۰۰، مدت اجرای پروژه ۱۰ماه و بهای تمام‌شده آن ۱۹میلیارد تومان است. ظرفیت اسمی محصول، ۲‌هزار تن و ظرفیت عملی آن هزار و ۶۰۰تن در سال است. انتظار می‌رود پروژه مذکور فروش محصول را در سال‌جاری به ۳۰۰تن و درآمد حاصل از آن را به ۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان برساند.

«فزر»: شرکت پویا زرکان آق‌دره از توقف تمامی فعالیت‌های خود خبر داد. این شرکت دلیل این امر را ایجاد مانع در عملیات معدن‌کاری از سوی عده‌ای، عملیات معدن‌کاری به درخواست مردم و مراجع قانونی و در راستای حفظ سلامت جانی و مالی کارگران و اموال شرکت عنوان کرد. لازم به ذکر است که تولید در کارخانه شرکت فرآوری پویا زرکان آق‌دره و شرکت استحصال مواد معدنی تخت‌سلیمان (شرکت‌های تابعه‌‌‌) بدون توقف در حال انجام است.

«وسبحان»: شرکت سرمایه‌گذاری سبحان، در خصوص دلایل تغییرات بیش از ۳۰‌درصد سود و زیان عملیاتی دوره مالی جاری نسبت به دوره مشابه قبل، اعلام کرد، پیرو انتشار صورت‌های مالی حسابرسی‌شده این شرکت مربوط به سال منتهی به ۳۱/ ۰۴/ ۱۴۰۱ در سامانه کدال، علت افزایش ۸۸درصدی سود عملیاتی دوره ۱۲ماه منتهی به ۳۱/ ۰۴/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره ۱۲ماه مشابه قبل، عمدتا افزایش درآمد سود سهام (افزایش درآمد سود سهام شرکت‌های غیر‌بورسی و سود حاصل از سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها) بوده است.

«تملت»: شرکت تامین سرمایه بانک‌ملت، اقدام به پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی ‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اوراق مرابحه شرکت تولیدی فولادسپید فراب کویر (سهامی‌عام) کرده است.

درآمد تعهد پذیره‌نویسی معادل یک‌‌درصد کل مبلغ اسمی اوراق به میزان ۱۵میلیارد تومان است که در زمان ایفای تعهد (تکمیل پذیره‌نویسی) شناسایی می‌شود و همچنین درآمد بازارگردانی اوراق معادل ۶/ ۵‌درصد کل مبلغ اسمی اوراق (سالانه) که جمعا معادل ۴۲۳میلیارد تومان طی عمر اوراق (پنج‌سال) شناسایی خواهد شد.