«سجام»: مجتمع سیمان غرب آسیا اعلام کرد، درخواست پذیرش سهام شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سهامی‌عام) در فرابورس ایران، طی جلسه مورخ ۸/ ۰۶/ ۱۴۰۱ هیات پذیرش فرابورس مطرح شد و با پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به صورت مشروط موافقت به عمل ‌آمد. مقرر شده است قبل از درج نام شرکت در فهرست نرخ‌های فرابورس و آغاز معاملات، اطلاعات لازم و تعیین‌شده توسط این شرکت ارائه شود.

«کتوسعه»: شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر از نتایج برگزاری مرحله دوم مزایده پیمانکاری دریژان شرقی، خبر داد و برنده این مزایده نیز اعلام شد.

«فیبرا»: صنایع بسته‌بندی ایران، در خصوص عدم‌ارسال به‌موقع اطلاعات صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶‌ماهه منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ توضیحاتی را منتشر و اعلام کرد که این شرکت طبق ارسال صورت‌های مالی در مورخ ۲/ ۰۶/ ۱۴۰۱ در سامانه کدال با زیان انباشته به مبلغ ۱۰۲میلیارد تومان مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده که دیگر قادر به خرید حلب ورق از بورس‌کالا و گشایش اعتبارات اسنادی در بانک‌های دولتی و خصوصی نمی‌شود. بنابراین به‌منظور دریافت سهمیه‌های شهریور، مهر و آبان ۱۴۰۱ با توجه به وضعیت بد نقدینگی شرکت، قیمت بالای خرید حلب ورق و جلوگیری از توقف تولید در ماه‌های اشاره‌شده دلیل تاخیر در ارسال صورت‌های مالی است. این شرکت خود را برای انجام تکالیف بورسی و ارسال گزارش‌های بورسی، به سهامداران متعهد می‌داند.

«وبملت»: بانک ملت اعلام کرد، هزینه‌های پرداختی بانک‌های تحت پوشش صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی و پس‌انداز که در اجرای ماده ۳۱ اساسنامه آن صندوق، به صندوق یادشده پرداخت می‌شود، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در حساب مالیاتی بانک‌های یادشده قابل قبول است.

«کقزوی»: شرکت شیشه قزوین، از برنده‌شدن در مزایده خرید سهام شرکت استخراج خبر داد. پیرو آگهی مزایده عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت (سهامی‌عام) مورخ ۱۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ منتشرشده در روزنامه «دنیای‌اقتصاد» مبنی بر فروش تعداد ۳میلیون و ۹۰۰‌هزار سهم شرکت استخراج و فرآوری مواد اولیه شیشه (سهامی‌خاص) شامل ۲۰‌درصد از کل سهام شرکت شیشه قزوین در مزایده مذکور شرکت کرده و قیمت پایه را در مزایده مربوطه اعلام کرد. شرکت نفیس شیشه مبلغی بیشتر از قیمت پایه اعلام کرد که مطابق اساسنامه شرکت استخراج و فرآوری مواد اولیه شیشه، اولویت خرید با سهامداران این شرکت است. شرکت شیشه قزوین موافقت کرد که با قیمت پیشنهادی شرکت نفیس شیشه، سهام شرکت استخراج و فرآوری مواد اولیه شیشه را خریداری کند که مبلغ سهام خریداری‌شده به ارزش ۶۰میلیارد تومان است که توسط این شرکت پرداخت شده است. تصمیم در خصوص نقل و انتقال قانونی سهام به شرکت شیشه قزوین منوط به برگزاری و موافقت مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت و فرآوری مواد اولیه شیشه است.

«برکت»: گروه دارویی برکت، از انعقاد قرارداد بین شرکت دارویی برکت با بزرگ‌ترین تامین‌کننده دارو و تجهیزات پزشکی سازمان تامین اجتماعی نیکاراگوئه خبر داد. پیرو تفاهم‌نامه منعقده در اسفندماه سال گذشته بین گروه دارویی برکت و سفارت کشور نیکاراگوئه در تهران و به دنبال آن انجام سفر و بازدید هیات اعزامی از گروه دارویی برکت به ریاست اکبر برندگی، مدیرعامل این گروه در تیرماه سال‌جاری از کشور نیکاراگوئه، قرارداد رسمی همکاری بین گروه دارویی برکت و شرکت CRUZ AZUL به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده سازمان تامین اجتماعی کشور نیکاراگوئه منعقد شد. بر اساس این قرارداد که در محل گروه دارویی برکت منعقد شده است، کلیه نیازمندی‌های کشور نیکاراگوئه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی که قابلیت تامین در کشور جمهوری اسلامی ایران را دارد، از طریق گروه دارویی برکت تامین خواهد شد. براساس این قرارداد، گروه دارویی برکت کلیه درخواست‌های کشور نیکاراگوئه در دو حوزه مذکور را با اولویت داخل گروه دارویی برکت یا خرید از سایر شرکت‌های داخلی تامین خواهد کرد.

«تپسی»: شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس، از ورود شرکت تپسی به ۸شهر جدید خبر داد. این شرکت در جهت تحقق برنامه توسعه جغرافیایی در شهر‌های جدید و افزایش عمق بازار شهر‌های موجود، طبق تصویب هیات‌مدیره در فاز دوم، فعالیت خود را در ۸شهر جدید آمل، نور، محمودآباد، همدان، بجنورد، اردبیل، کیش و خرم‌آباد آغاز کرده است. درآمد و هزینه‌های این طرح پیش از این در گزارش تفسیری منتشر در سامانه کدال منعکس شده است.

«حترنو»: شرکت مجتمع ترابری رهنورد، از برگزاری مزایده فروش دستگاه ماشین‌آلات شامل جرثقیل ۲۰تن و لیفتراک ۴تن خبر داد. تاریخ این مزایده ۱۶/ ۰۶/ ۱۴۰۱ خواهد بود. هنوز تاریخ برآوردشده‌ای برای اعلام نتایج تعیین نشده است.

«فگستر»: گسترش صنایع روی ایرانیان اعلام کرد، با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۶/ ۱۰/ ۱۴۰۰ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۰۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰میلیارد تومان به‌‌‌مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان، تعداد ۵۰۰میلیون سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده‌شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه به این وسیله تعداد ۸۴میلیون برگ سهم هزار ریالی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از تاریخ ۱۳/ ۰۶/ ۱۴۰۱ تا ۲۳/ ۰۶/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«خمهر»: مهرکام پارس اعلام کرد، با توجه به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۵/ ۱۰/ ۱۳۹۹ و صورتجلسه هیات مدیره مورخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۷۴میلیارد تومان به مبلغ ۶۶۲میلیارد تومان تعداد ۸۲۵میلیون سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده‌شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه به این وسیله تعداد یک‌میلیارد سهم ۱۰۰تومانی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از تاریخ ۱۲/ ۰۶/ ۱۴۰۱ تا ۱۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱، تعیین شده است.