وتوصا

 طبق قرارداد منعقدشده بین شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و بانک صنعت و معدن، بابت خرید بلوک سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و تجارت مقرر بود تمام سهام این شرکت در توثیق بانک مذکور تا زمان اتمام اقساط قرارداد (اسفند ۱۴۰۰) باشد. در حال حاضر با توجه به پرداخت تمام اقساط توسط شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، بانک صنعت و معدن نسبت به رفع توثیق سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و تجارت اقدام به عمل آورد. ارزش وثیقه ۴۱۲میلیارد تومان بود.

استقلال

 شرکت فرهنگی ورزشی استقلال تهران در خصوص صورت‌های مالی منتشرشده، توضیحاتی را در کدال منتشر کرد.

- کلیه مطالبات بازیکنان پرداخت شده است و هیچ‌گونه پرونده قضایی که منجر به توقیف اموال باشگاه باشد، وجود ندارد.

- با توجه به اینکه مهدی قائدی در مردادماه سال گذشته به صورت قطعی به مبلغ ۴۷میلیارد تومان به باشگاه الشباب فروخته شده و این مبلغ به عنوان درآمد قطعی فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ منظور شده و در فصل جاری با توافق قرضی به مبلغ یک‌میلیون و صد‌هزار یورو که از این مبلغ ۲۵۰‌هزار یورو به عنوان رضایت‌نامه به باشگاه الشباب پرداخت شده و مابقی به عنوان قرارداد پایه و آپشن قرارداد مهدی قائدی پرداخت شد.

- با توجه به اینکه درآمدهای باشگاه در سال گذشته اندک بود و باشگاه ترانسفر بازیکن نداشت، از سویی از مرجع درآمدهای اسپانسری و محیطی و ترانسفر، باشگاه درآمد بیشتری کسب کرده است. بنابراین در صورت‌های مالی سنوات قبل درآمدها به صورت کامل ثبت نشده است و در خصوص هزینه‌های اجاره، زمین باشگاه آرارات برای تمرین تیم بزرگسالان به مدت یک‌فصل اجاره شده است.

- باشگاه استقلال در حال مذاکره و پیگیری مطالبات حقه خود از طریق مرجع قانونی است که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

قشرین

 شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، از واگذاری ۹‌درصد از سهام شرکت قند بیستون خبر داد. قیمت واگذاری هر سهم ۲‌هزار و ۵۲۰تومان و جمع مبلغ معامله ۱۱۲میلیارد تومان، بهای تمام‌شده سهام ۶۳میلیارد تومان و سود واگذاری ۴۷میلیارد تومان است.

کفرا

شرکت فرآورده‌های نسوز ایران، نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده را در کدال منتشر کرد. افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۸۰میلیارد تومان به ۱۲۰میلیارد تومان و از محل مطالبات و آورده نقدی بوده است. مبلغ فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده، ۲۵میلیارد تومان، هزینه‌ها و کارمزدهای مربوطه، ۳۰۶میلیون تومان و تعداد حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده، ۴۶میلیون سهم بوده است.

اخابر

شرکت مخابرات ایران گزارش فعالیت ماهانه مردادماه خود را در کدال منتشر کرد. درآمد شرکت از حق استفاده از خدمات مخابراتی، ۴۳میلیارد تومان، درآمد ارائه خدمات مخابراتی (مکالمات)، ۹۰میلیارد تومان، درآمد حاصل از دیتا، ۴۴۷میلیارد تومان و سایر درآمد‌های شرکت، یک‌میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بوده است. مجموع درآمد‌های مخابرات ایران، در این مدت ۵۸۱میلیارد تومان بوده که از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه، ۲‌هزار و ۷۰۰میلیارد تومان درآمد برای این شرکت شناسایی شده است.

شگویا

 پتروشیمی تندگویان در مردادماه سال‌جاری، ۶۹۹‌هزار کیلوگرم اسید ترفتالیک با قیمت ۱۸‌هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، ۲۶میلیون کیلوگرم گرید بطری به قیمت ۳۹‌هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، ۲۲میلیون کیلوگرم گرید الیاف به قیمت ۳۲‌هزار تومان به‌ازای هر کیلوگرم و ۳میلیون و ۶۰۰کیلوگرم نخ POY به قیمت ۴۳‌هزار تومان به ازای هر کیلوگرم را به فروش رسانده است. مجموع فروش داخلی شرکت در این ماه ‌هزار و ۹۰۰میلیارد تومان و از ابتدای سال تا پایان مردادماه سال‌جاری، مجموع فروش داخلی شرکت ۹‌هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده است. شرکت در این یک‌ماه فروش صادراتی را به ثبت نرسانده است.

کرازی

 کارخانه‌های تولیدی شیشه دارویی رازی، طی اطلاعیه گزارش ماهانه مرداد خود را منتشر کرد. فروش داخلی بطری‌های دارویی، ۹۴۴تن و به قیمت ۱۷میلیون تومان به ازای هر تن و فروش صادراتی بطری‌های دارویی ‌هزار و ۷۰۰تن و به قیمت ۱۲میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان به ازای هر تن بوده است. همچنین شرکت ۳‌هزار و ۸۰۰تن بطری غیر‌دارویی را به قیمت ۱۶میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان در داخل کشور و ۶۳۴تن از این محصول را به قیمت ۱۶میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان به ازای هر تن در خارج از کشور به فروش رسانده است.

سخاش

 سیمان خاش، گزارش فعالیت ماهانه مردادماه را در کدال منتشر کرد. درآمد مردادماه این شرکت، ۴۱میلیارد تومان بوده و به طور متوسط هر تن سیمان را با نرخ ۸۰۰‌هزار تومان به فروش رسانده است. همچنین درآمد شرکت از ابتدای سال‌جاری تا مردادماه، حدود ۱۸۹میلیارد تومان و نرخ متوسط هر تن سیمان در این مدت، ۶۹۰‌هزار تومان به ازای هر تن بوده است.

سرود

 سیمان شاهرود، در مدت مردادماه سال‌جاری، ۵۹میلیارد تومان در داخل کشور درآمد کسب کرده و هر تن سیمان خود را ۶۰۰‌هزار تومان به فروش رسانده است. در بازار خارج از کشور نیز این شرکت ۱۵میلیارد تومان درآمد داشته و سیمان صادراتی این شرکت، در مردادماه، ۷۹۱‌هزار تومان به ازای هر تن معامله شده است.