«آتیه»: شرکت تامین آتیه‌سازان کارکنان صنعت برق، طی اطلاعیه‌ای توضیحاتی را در خصوص دلایل افزایش بیش از ۳۰درصدی سود خالص خود نسبت به مدت مشابه سال قبل، به شرح ذیل منتشر کرد:

- افزایش میزان تقسیم سود شرکت نور ساخت اترک توسط سهامدار عمده از مبلغ ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ به ۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در سال ۱۴۰۰؛

- افزایش سهم سود تقسیم‌شده شرکت بازرگانی آتیه از مبلغ ۸۷۰میلیون تومان در سال ۹۹ به ۳میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان در سال ۱۴۰۰.

«غشهداب»: شرکت کشت و صنعت شهداب خراسان، در خصوص شکایت واصله از سوی سهامداران، توضیحاتی را منتشر کرد: در سال ۱۴۰۰، عمدتا روغن، انواع بطری، شکر، انواع در و نشاسته از شرکت پخش سراسری خریداری شده است. شرکت در خصوص اختلاف بالای موجودی رب طبق گزارش‌های ۱۲ماهه، دلایل خود را اینگونه مطرح کرد: معمولا هر سال خرید رب گوجه‌فرنگی از اواخر مردادماه تا اواسط آبان انجام می‌شود و به طور موازی، هم رب بسته‌بندی‌شده قوطی و هم رب فله تولید می‌شود. با توجه به فصلی بودن تولید محصولات رب گوجه‌فرنگی در بازه کوتاه‌مدت رب اسپتیک (فله) تولید‌شده در ماه‌های بعدی که گوجه‌فرنگی در بازار موجود نیست، شرکت اقدام به تولید رب از رب اسپتیک به قوطی می‌کند که این امر موجب ایجاد حواله رب به خط تولید شده و از ماده اولیه برگشت داده می‌شود. پیش‌بینی تولید رب در سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰‌درصد تولیدات در سال ۱۴۰۱ بوده است.

«دتولید»: شرکت داروسازی تولیددارو، از دریافت افزایش نرخ برخی از محصولات خود خبر داد. نرخ فروش یکی از محصولات شرکت به دلیل پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و براساس مجوزهای سازمان غذا و دارو افزایش یافته است. در صورت وجود تغییرات بااهمیت در اطلاعات اعلام‌شده، به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

«فاراک»: شرکت ماشین‌سازی اراک، در خصوص انعقاد قرارداد فروش بسته کوره احیای پروژه اقلید، اطلاعاتی را در کدال منتشر کرد. موضوع قرارداد، تامین تجهیزات موردنیاز، سازه فلز و احیای کوره و محل اجرای پروژه شهرستان اقلید است. براساس پیمان مذکور مبلغ کل قرارداد ۷۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان و مدت اجرای آن ۱۱ماه است. ۴۰‌درصد کل مبلغ قرارداد به صورت پیش‌پرداخت بوده که در قبال ارائه ضمانت‌نامه بانکی به این شرکت پرداخت خواهد شد.

«ددانا»: شرکت داروسازی دانا، از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰‌درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات خبر داد. تاریخ دریافت مجوز، ۲۵/ ۰۵/ ۱۴۰۱ و تاریخ اجرای موثر آن نیز در همین تاریخ و صادر‌کننده مجوز، سازمان غذا و داروست. نرخ قبلی ۱۶‌هزار و ۴۰۰تومان و نرخ جدید ۱۹‌هزار و ۹۰۰تومان است. مبلغ کل فروش این محصول در سال مالی قبل، ۴۱۴میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان و نسبت به مبلغ فروش این محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۲‌درصد و در نهایت افزایش نرخ این محصول به طور میانگین ۲۱‌درصد خواهد بود.

«بهمن»: شرکن گروه بهمن اعلام کرد در جریان عرضه خودروهای وانت در بورس‌کالا، قیمت‌های معاملاتی معادل قیمت پایه بوده که تاثیر قابل‌توجهی بر سود و زیان گروه نداشته است. در مورد عرضه‌های خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی، هرکدام بیش از ۲۵‌درصد بالاتر از قیمت پایه کشف شده است. با توجه به اینکه قیمت‌های معاملاتی در بورس‌کالا بر اساس عرضه و تقاضا و با توجه به شرایط، در ایام عرضه تعیین می‌شود، بنابراین امکان تعیین اثرات کامل عرضه محصولات در بورس بر عملکرد سال‌جاری پس از اجرا و تحقق کامل فروش‌ها میسر خواهد شد.

«غدام»: شرکت خورام دام پارس، در خصوص صورت‌های مالی ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱، توضیحاتی منتشر و اعلام کرد، دلیل افزایش بیش از ۱۰۰درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل عمدتا به دلیل افزایش در نرخ فروش محصولات و همچنین ناشی از آزادسازی قیمت‌های نهاده‌های دامی و طیوری طی ابلاغیه ۲۲/ ۰۲/ ۱۴۰۱ اتحادیه وارد‌کنندگان نهاده‌های دام و طیور است، همچنین میزان فروش محصولات این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل، بیش از ۱۱۰‌درصد افزایش یافته است.

«پرسپولیس»: شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس، از انعقاد قرارداد بازیکنان و کادر فنی در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد. تاریخ انعقاد قرارداد ۲۱/ ۰۵/ ۱۴۰۱ و مبلغ قرارداد ۲۸۸ میلیارد تومان است. مبالغ بازیکنان و کادر فنی برای یک فصل طی فواصل زمانی کوتاه طی یک‌سال پرداخت می‌شود.

«کروی»: توسعه معادن روی ایران، در خصوص پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت اطلاعیه‌ای منتشر کرد. این افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی و از مبلغ ۲۴۱میلیارد تومان به مبلغ‌ هزار میلیارد تومان و از محل سود انباشته است.

«دسانکو»: شرکت دارویی سبحان انکولوژی، طی اطلاعیه‌ای از برنده شدن شرکت در مناقصه بین‌المللی صادرات دارو به عراق، خبر داد. مبلغ این مناقصه، ۶۲۲‌هزار دلار و با احتساب نرخ ارز نیمایی معادل مبلغ ۱۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان خواهد شد.

«قجام»: شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد قصد برگزاری مزایده واگذاری تعداد ۸میلیون سهم قسیتو را به صورت یکجا و نقد دارد. تاریخ این مزایده، ۳۰/ ۰۵/ ۱۴۰۱ خواهد بود.

«فسازان»: غلتک‌سازی سپاهان در خصوص صورت‌های مالی سه‌ماه منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ و گزارش ماهانه تیرماه اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد کاهش ۲۳درصدی سود عملیاتی شرکت، به دلیل کاهش قیمت جهانی فولاد و افزایش هزینه‌های نیروی کار و انرژی است. همچنین طبق آخرین برآوردهای ارائه‌شده در صورت‌های مالی سالانه منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۱ در دوره سه‌ماهه سال‌جاری تنها ۱۵‌درصد از بودجه تعدادی و ریالی فروش سال مالی ۱۴۰۱ محقق شده است.