«فخاس»: مجتمع فولاد خراسان، در خصوص بند‌های حسابرس در صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ اطلاعاتی را منتشر کرد:

- با توجه به پیوست نامه حسابرس شرکت در خصوص حذف بند‌های ۴ و ۵ گزارش حسابرسی به اطلاع سهامداران می‌رساند که گزارش حسابرسی شرکت برای سال ۱۴۰۰ با توجه به تعدیل بند‌های مذکور فاقد بند شرط است.

- اجرای پروژه کنسانتره‌سازی سنگان طبق زمان‌بندی مقرر در حال اجراست. تامین بخشی از منابع مالی موردنیاز به مبلغ ۷۵۰میلیارد تومان از محل آورده سهامداران در دست پیگیری است. تجهیزات بخش خارجی پروژه سفارش‌گذاری شده است و مشکلات مربوط به پروژه خط انتقال آب از سلامی به سنگان از طریق حقوقی دنبال می‌شود.

«فروسیل»: شرکت فروسیلیسیم خمین، علت سود‌آوری در صورت‌های سه‌ماه منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ به میزان ۲۵۶‌درصد را ناشی از افرایش نرخ فروش، طبق مصوبات انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ عنوان کرد.

«وبرق»: شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین با انتشار اعلامیه‌ای اعلام کرد، پیرو شایعات منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی یا عدم‌فعالیت شرکت صانع‌روی زنجان، از تامین خاک از معادن داخلی و راه‌اندازی مجدد خطوط شمش روی توسط مدیریت روند را به حالت عادی برگردانده و با توجه به اینکه تمام ظرفیت‌ها در حال بهره‌برداری است، پیش‌بینی می‌شود رکورد تولید در سال‌های آتی شکسته شود. این پیش‌بینی‌ها به‌رغم وجود مشکلات مربوط به تعهدات ارزی و همچنین مدیریت گمرکی انجام شده است. همچنین خاک مورد استفاده توسط شرکت در حال بررسی است و در آینده‌ای نزدیک، معدنی با مرغوبیت خاک بالا، متناسب با شرایط و نیاز کارخانه صانع روی خریداری خواهد شد.

«ودی»: بانک‌دی در خصوص نتایج حاصل از مزایده فروش املاک تملیکی خود، توضیحاتی را منتشر کرد:

پیرو آگهی مزایده عمومی املاک مازاد و تملیکی بانک‌دی منتشرشده در تاریخ ۱۸تیرماه ۱۴۰۱، به اطلاع سهامداران و ذی‌نفعان می‌رساند که مزایده مزبور در تاریخ مقرر برگزار و برای تعداد دو فقره از املاک مزایده‌شده به بهای تمام‌شده ۴میلیارد تومان، قیمتی پیشنهاد شد که پیش‌بینی سود قابل شناسایی از آن جمعا حدود ۶میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان خواهد بود.

«شفارس»: شرکت صنایع شیمیایی فارس اطلاعیه‌ای در خصوص شفاف‌سازی تغییرات سود عملیاتی بیش از ۳۰‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، منتشر کرد. شرکت دلیل این تغییرات را ناشی از افزایش میزان فروش داخلی در دوره جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین افزایش سایر درآمد‌ها و کنترل قیمت‌گذاری فروش محصولات عنوان کرد.

«شگویا»: شرکت پتروشیمی تندگویان، از ممنوعیت صادرات گرید الیاف از طرف نهاد‌های نظارتی خبر داد. دلیل این امر، تقاضای بالا و ایجاد رقابت کامل در بازار داخل عنوان شده است. همچنین با توجه به اینکه اسید ترفتالیک خالص از محصولات میانی این شرکت است و به‌عنوان خوراک واحد‌های پلیمری مورد استفاده قرار می‌گیرد، در پنجاه‌ویکمین جلسه کمیته تخصصی پتروشیمی، ممنوعیت فروش اسید ترفتالیک خالص و عدم‌عرضه آن از طرف پتروشیمی تندگویان تصویب شد.

«خزامیا»: شرکت زامیاد، از نقل و انتقال دارایی‌های ثابت خود خبر داد. تاریخ انتقال، ۱۵/ ۰۵/ ۱۴۰۱؛ طرف قرارداد، شرکت لیزینگ رایان‌سایپا؛ مبلغ فروش و خالص ارزش دفتری دارایی انتقالی ۵۱۵میلیارد تومان و ارزش این دارایی نسبت به کل دارایی‌های شرکت ۶/ ۸‌درصد است.