پتروشیمی خراسان با نماد «شخاص» در یک اطلاعیه گروه «الف» از توقف تمامی فعالیت‌‌‌های خود خبر داد. طبق این اطلاعیه، شرکت یادشده از ۲۸ دی‌ماه به دلیل «قطع گاز ناشی از برودت هوای منطقه عملیاتی شرکت» تولید خود را متوقف کرده است.

بانک شهر هم روز گذشته «عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده» خود را در کدال اطلاع‌رسانی کرد. موضوع مزایده «فروش ۹۸ رقبه از املاک مازاد بانک شهر با شرایط نقد، نقدواقساط از طریق اعطای تسهیلات، اجاره به شرط تملیک و نقدو اقساط» بود که در تاریخ ۱۴ دی برگزار شد.

با اینکه در این مزایده از ۹۸رقبه املاک مذکور، کل املاک به دلیل عدم‌دریافت پیشنهاد به فروش نرسیده است، اما گفته شده فروش املاک مذکور همچنان در دستور کار قرار دارد. از همین رو در اطلاعیه دیگری بانک‌شهر از فروش ۱۰۱رقبه از املاک مازاد خود در تاریخ ۱۳بهمن‌ماه خبر داد. در این اطلاعیه گفته شده است: «بانک‌شهر در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی در نظر دارد تا ۱۰۱رقبه از املاک مازاد بر نیاز خود را با وضع و شرایط موجود در مزایده عمومی از تاریخ ۲۷/ ۱۰/ ۱۴۰۰ لغایت ۰۶/ ۱۱/ ۱۴۰۰ با شرایط نقد، نقد و اقساط از طریق اعطای تسهیلات، اجاره به شرط تملیک و نقدو اقساط به فروش برساند.»

شرایط فروش این املاک به شرح ذیل در اطلاعیه آمده است:

الف) به‌صورت نقد (تسویه حداکثر ظرف مدت ۶ماه): ۱) حداقل ۱۰‌درصد ثمن معامله به صورت نقد، همزمان با انعقاد قرارداد؛ ۲) حداقل ۲۰‌درصد ثمن معامله هنگام تحویل ملک و ظرف مدت دو ماه (مجموعا ۳۰‌درصد ثمن معامله)؛ ۳) حداقل ۶۰‌درصد ثمن معامله ظرف مدت ۶ماه از تاریخ انعقاد قرارداد؛ ۴) حداقل ۱۰‌درصد ثمن معامله هنگام انتقال اسناد مالکیت در دفتر اسناد رسمی. تبصره: در صورت عدم‌تسویه ثمن معامله قبل از ۶ماه از تاریخ انعقاد قرارداد، علاوه بر خسارات تاخیر تادیه یا وجوه التزام، سود مصوب بانک محاسبه و اخذ می‌شود.

ب) نحوه پرداخت ثمن معامله به صورت نقد و اقساط از طریق اعطای تسهیلات (حداقل ۶ماهه و حداکثر ۶۰ماهه با نرخ سود سالانه ۱۸درصد): ۱) حداقل پیش‌پرداخت نقدی، همزمان با انعقاد قرارداد ۲۰‌درصد ثمن معامله که تحویل ملک پس از پرداخت مبلغ یادشده و پس از جاری شدن تسهیلات صورت خواهد پذیرفت؛ ۲) انتقال اسناد در دفتر اسناد رسمی پس از پرداخت کامل کلیه اقساط و تسویه حساب نهایی.

ج) نحوه پرداخت ثمن معامله به صورت اجاره به شرط تملیک (حداقل ۶ماهه و حداکثر ۶۰ماهه با نرخ سود سالانه ۱۸درصد): ۱) حداقل ۴۰‌درصد ثمن معامله به صورت نقد، همزمان با انعقاد قرارداد و تحویل ملک برای خریدهای جزئی یا تک؛ ۲) حداقل ۲۰‌درصد ثمن معامله به صورت نقد، همزمان با انعقاد قرارداد و تحویل ملک برای خریدهای ۱۰واحد به بالا یا خرید یک بلوک کامل از مجتمع؛ ۳) انتقال اسناد در دفتر اسناد رسمی پس از پرداخت کامل کلیه اقساط و تسویه حساب نهایی.

د) نحوه پرداخت ثمن معامله به صورت نقد و اقساط (حداقل ۶ماهه و حداکثر ۶۰ماهه با نرخ سود سالانه ۱۸درصد): ۱) حداقل پیش‌پرداخت نقدی، همزمان با انعقاد قرارداد ۲۰‌درصد ثمن معامله و حداقل پرداخت همزمان با تحویل ملک پس از پرداخت ۴۰‌درصد ثمن معامله؛ ۲)انتقال اسناد در دفتر اسناد رسمی پس از پرداخت کامل کلیه اقساط و تسویه حساب نهایی.

شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با نماد «زپارس» در خصوص شایعات منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه شرکت اطلاع‌رسانی کرده است. در این اطلاعیه گفته شده که با توجه به اینکه اقدامات لازم در خصوص ثبت افزایش سرمایه از طرف شرکت انجام شده و موضوع در حال طی کردن مراحل اداری است، با درک ضرورت و اهمیت موضوع و شرایط سهامداران، شرکت با جدیت بیشتر پیگیر بوده و بعد از اتمام نسبت به بازگشایی نماد در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

شرکت مرغ اجداد زربال هم در یک اطلاعیه گروه «الف» از شروع مجدد فعالیت متوقف‌شده قبلی خود خبر داده است. این شرکت توضیح داده است: «کشتارگاه آلشرود به دلایلی همچون ریزش ناگهانی سقف کشتارگاه پس از بارش برف سنگین در منطقه، بهره‌‌‌برداری طولانی و مستعمل بودن دستگاه‌‌‌های کشتار و به‌روز نبودن دستگاه‌‌‌ها و انجام عملیات عمده به‌‌‌صورت دستی، متوقف شد. به همین منظور فرآیند نصب و استقرار ماشین‌‌‌آلات کشتارگاه مرغ آلشرود خریداری‌‌‌شده از کره‌جنوبی در سنوات گذشته که به عهده فروشنده بود، کلید خورد. اما پس از ادغام شرکت زربال به دلیل شرایط نامناسب آن شرکت در بخش نقدینگی در ابتدای شروع ادغام، پیمانکارانی که وظیفه آماده‌‌‌سازی محل نصب دستگاه‌‌‌ها را داشتند، دست از کار کشیدند و تا مدتی پروژه کشتارگاه فعالیتی نداشت و اجرای پروژه صورت نپذیرفت که به افزایش هزینه‌‌‌ها و انتخاب پیمانکاران جدید منجر شد. در سال ۱۳۹۹ مشکلات مذکور برطرف شد و با توجه به جذب پیمانکاران جدید، طی سال ۱۴۰۰ پروژه به بهره‌‌‌برداری رسیده و هم‌‌‌اکنون در مرحله فعالیت آزمایشی قرار دارد تا دستگاه‌‌‌ها به‌‌‌روز شده و به بهره‌‌‌برداری کامل برسند.» تاریخ توقف فعالیت این کشتارگاه یک دی بوده و قرار است در تاریخ یک‌بهمن مجددا به فعالیت خود بازگردد.  

شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان هم در خصوص «تحصیل مجدد ۱۴درصد سهام شرکت ابتکار پویای ایرانیان» اطلاع‌‌‌رسانی کرده است. شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس هم در خصوص «ابلاغ رای داوری در قرارداد مشارکت در ساخت» توضیح داده است: «بازگشت به قرارداد مورخ ۱۴/ ۰۶/ ۱۳۹۱ فی‌مابین این شرکت و شرکت بهساز کاشانه تهران موضوع مشارکت در ساخت پروژه مسکونی، اداری، تجاری و خدماتی ترنج (شاهین شمالی) به استحضار می‌رساند: با عنایت به ابطال پروانه ساختمانی و عدم‌امکان ادامه عملیات اجرایی، طی توافق دو شرکت مطابق ماده۲۷ قرارداد، موضوع به داوری مرضی‌‌‌الطرفین برای حل اختلاف و ارزش‌گذاری عملیات اجرایی ارجاع شد. آثار مالی ناشی از اجرای رای داوری به شرح زیر است: ۱۰۷۴میلیارد ریال درآمد حاصل از واگذاری پروژه به‌دست آمده که با کسر ۴۰۰میلیارد ریال هزینه‌های انجام‌شده در پروژه تاکنون، ۶۷۱میلیارد ریال سود واگذاری پروژه محقق شده است.