«خشرق»: شرکت الکتریک‌خودروی شرق طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال توضیحاتی در خصوص دلایل تغییرات سود ناخالص و عملیاتی در صورت‌های مالی سه‌ماه ابتدایی ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل ارائه کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که افزایش سود ناخالص و عملیاتی شرکت ناشی از تغییر ترکیب فروش و کاهش سود خالص ناشی از افزایش هزینه مالی بوده است.

«چکاپا»: گروه صنایع کاغذ پارس از افزایش نرخ فروش کاغذ به دلیل تورم و افزایش بهای تولید خبر داد. لازم به توضیح است که مبلغ فروش کاغذ در سال مالی قبل ۴/ ۵۹۶میلیارد تومان و نسبت فروش محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل۳۰/ ۵۷درصد بوده است.

«شلرد»: شرکت کود شیمیایی اوره لردگان از کاهش و درنهایت قطعی برق ورودی مجتمع خبر داد. زمان شروع مجدد فعالیت نامشخص و آخرین درآمد بخش متوقف‌شده برای یک سال مالی ۱/ ۳‌هزار میلیارد تومان  بوده است.

«ومعادن»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات دلایل افزایش ۶۸درصدی سود عملیاتی خود را اعلام کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که افزایش ۶۸درصدی سود عملیاتی شرکت ناشی از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌‌‌پذیر فرعی و وابسته، سایر شرکت‌ها و همچنین تقسیم سود انجام‌‌‌شده در مجامع شرکت‌های سرمایه‌‌‌پذیر بوده است. در خصوص افزایش درآمد حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌‌‌ها نیز در همان مقطع فروش و تاریخ ۴مرداد ۱۴۰۰ طی اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان افشای اطلاعات بااهمیت/ واگذاری سهام- گروه «الف» اطلاع‌‌‌رسانی شده بود.

«بهیر»: شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری توسعه تجارت هیرمند طی اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص نوسان قیمت سهام» اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۱۲/ ۹/ ۶/ ۳ماهه منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده و این شرکت در مسیر اجرای برنامه‌‌‌های سالانه و تحقق اهداف خود در حال فعالیت است. لازم به ذکر است که ماهیت فعالیت اصلی این شرکت کمک و هدایت شرکت‌های فرعی و وابسته برای رشد و توسعه است. بنابراین با توجه به ویژگی شرکت‌های زیرمجموعه (شرکت‌های دانش‌بنیان و در حال توسعه) به صورت مداوم برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها، مذاکرات و توافقات مختلفی برای توسعه فعالیت آنها در حال اجراست. اما در صورت قطعیت یافتن و وقوع هرگونه رویداد بااهمیت مراتب افشا خواهد شد.

«آپ»: شرکت آسان پرداخت پرشین دلایل تغییر سود هر سهم در صورت‌های سالانه ۱۴۰۰ را به شرح ذیل اعلام کرد:

 بخشی از اسناد منظور شده به حساب تعدیلات سنواتی در نسخه حسابرسی نشده که عمدتا مرتبط با جریمه تاخیر تادیه سود سهام سال ۱۳۹۷ شرکت گسترش فناوری‌‌‌های نوین و صندوق رفاه و تامین آتیه بوده و به پیشنهاد حسابرس و آنجا که در گزارش حسابرسی سال قبل به آن اشاره‌‌‌ای نشده بود، جای تعدیلات سنواتی به سود و زیان دوره منظور شد.

 باقی‌مانده مبلغ منظورشده به حساب تعدیلات سنواتی در نسخه حسابرسی‌نشده نیز از آنجا که کمتر از سطح اهمیت شرکت بوده، طبق نظر حسابرس به سود و زیان دوره منظور شد. لازم به ذکر است که اهمیت شرکت مطابق با محاسبات حسابرس ۴۰ میلیارد تومان بوده است.