وضعیت بازار سهام یکشنبه 24 بهمن/افزایش توان فروشندگان در برابر خریداران

با جدال عرضه و تقاضاها در معاملات امروز بازار سهام، تغییرات شاخص ها همچنان در دامنه محدود است. شاخص کل بورس با کاهش ۸ هزار واحدی (معادل ۰.۶۳ درصد) در نقطه ۱.۲۷۶ میلیون واحد ایستاد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افت ۱.۴ هزار واحدی (۰.۴۴ درصدی) در نقطه ۳۲۴.۸ هزار واحد ایستاد.

میدکو، نوری، فملی، خودرو و ومعادن جزو سهم هایی بودند که با بیشترین کاهش ارزش بازار بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل بورس داشتند. همچنین شاخص کل فرابورس با افت ۷۴ واحدی در نقطه ۱۷.۴ هزار واحد ایستاد. بپاس، زاگرس، آریا، تجلی و فرابورس هم جزو نمادهایی بود که با بیشترین کاهش ارزش بازار، شاخص کل فرابورس را ریزشی کردند.

ارزش معاملات خُرد در بورس و فرابورس کم شد

ارزش کل معاملات درحالی ۴.۸۴ هزار میلیارد تومان بود که سهم ارزش معاملات خرد ۲.۵۴ هزار میلیارد تومان برآورد شد و در بیست روز اخیر کمترین ارزش معاملات به ثبت رسید.

تراز پول حقیقی ها امروز هم متفاوت بود؛ حقیقی ها ۳۵۲.۵ میلیار دتومان از بازار سهام خارج کردند و ۴۴.۳ میلیارد تومان نیز وارد صندوق‌های با درآمد ثابت کردند. همچنین سرانه معاملاتی در شرایط نسبتا برابری دنبال شد. سرانه خرید حقیقی ها ۱۳ میلیون تومان و سرانه فروش ۱۳.۱ میلیون تومان بود.

بیشترین خروجی پول حقیقی ها در نمادهای تجلی با ۵۷.۵ میلیارد تومان، فولاد با ۳۸.۸ میلیارد تومان، بپاس با ۲۹.۴ میلیارد تومان، اتکای با ۲۹.۱ میلیارد تومان و فملی با ۱۷.۴ میلیارد تومان بود. بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم برای سه نماد سپید با ۱۶.۷ میلیارد تومان، آریان با ۷.۴ میلیارد تومان و توسن با ۴.۳ میلیارد تومان بود.

همچنین در معاملات امروز، حقوقی ها در نمادهای بانکی (وبملت و وتجارت)، خودرو، فملی و ملت بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای وسکرد و وسکرشا نیز بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

افزایش توان فروشندگان در برابر خریداران

ارزش صف های خرید نیز از ۹۰۸.۶ میلیار تومان به ۲۹۰.۸ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش هم از ۲۶۴.۱ میلیارد تومان به ۳۲۲.۲ میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای صف فروش (۱۲۸ نماد) نزدیک ۲ برابر تعداد نمادهای صف خرید (۶۷ نماد) بود که نسبت به روزهای قبل مسیر افزایشی را در پی گرفته است.

بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد تجلی با ۱۴.۷ درصد بود. معاملات امروز تجلی توسعه معادن و فلزات در شرایط متعادلی دنبال شد. هر چند که قیمت پایانی سهم با بازدهی منفی ۴.۳۳ درصدی روبه رو بود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «نزول شاخص کل بورس تهران / افزایش توان فروشندگان در بورس»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.