«کقزوی»: شرکت شیشه قزوین از افزایش نرخ ۱۵ تا ۲۳درصدی خرید مواد اولیه تولید شیشه جام در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد. لازم به توضیح است که مبلغ کل مواد خریداری‌شده در سال مالی قبل ۸/ ۲۰۶میلیارد تومان و نسبت بهای تمام‌شده این مواد به کل بهای تمام‌شده مواد شرکت در سال مالی قبل ۵۴‌درصد بوده است.

«نیرو»: شرکت نیرو سرمایه طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که این شرکت نسبت به خرید ۹۹۸سهم از ‌هزار سهم از طریق شرکت اصلی (در مجموع‌ هزار سهم توسط گروه) متعلق به شرکت توسعه‌فناوری اطلاعات طراحان‌امین در شرکت معین پیشگامان صادرات البرز به بهای ۲۴میلیارد تومان اقدام کرده است. در همین راستا شرکت گفت: با توجه به سیاست‌‌‌های کلان و راهبردی به منظور تبدیل هلدینگ نیروسرمایه به یک هلدینگ معتبر و ارزش‌آفرین در حوزه برق و انرژی، خرید نیروگاهی ۶/ ۱مگاواتی واقع در شهرک صنعتی آبیک (کاسپین۲) در قالب سهام شرکت معین پیشگامان صادرات البرز صورت گرفته و با توجه به امکان توسعه و افزایش ظرفیت این نیروگاه هدف‌‌‌گذاری و برنامه‌‌‌ریزی برای ساخت و توسعه نیروگاه نیز در دستور کار است. لازم به توضیح است که شرکت مزبور سهامی خاص و غیر‌بورسی است و در زمینه تولید برق فعالیت دارد.

«وگردش»: بانک گردشگری در اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که دلیل افزایش سرفصل فروش کالا و درآمد حاصل از خدمات در صورت‌های مالی تلفیقی نسبت به دوره مشابه سال قبل، عمدتا ناشی از افزایش فروش کالا در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت اقتصادی نگین‌گردشگری (عمدتا شرکت‌های معدنی و فولادی به میزان حدود ۷/ ۸‌هزار میلیارد تومان بهای فروش محصولات اسفنجی و فولادی) و نیز درآمد ارائه خدمات در شرکت‌های فرعی صرافی گردشگری (فروش ارز و...) و شرکت‌های زیرمجموعه شرکت توسعه فناوری اطلاعات گردشگری (عمدتا فروش شارژ و بسته‌‌‌های اینترنتی به مبلغ ۱/ ۴‌هزار میلیارد تومان) جمعا به مبلغ ۶/ ۸‌هزار میلیارد تومان است. شرکت در خصوص علت کاهش خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌‌‌گذاری نسبت به سال مالی گذشته گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی در خصوص دستورالعمل شناسایی درآمد عقود مشارکت مدنی، مضاربه، مزارعه و مساقات مقرر شده است که بانک‌ها و موسسات اعتباری برای سال ۱۴۰۰، ۶۰‌درصد از درآمد عقود مذکور را شناسایی کنند. بنابراین این بانک در راستای رعایت بخشنامه‌‌‌های صادره بانک‌مرکزی حدودا مبلغ ۵/ ۱‌هزار میلیارد تومان از درآمد سال ۱۴۰۰ را به سرفصل سود معوق منتقل کرده است؛ بنابراین کاهش درآمد سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ در این خصوص بوده است.