«شکام»: صنایع شیمیایی کیمیاگران که در زمینه تولید مواد شیمیایی و پتروشیمی، مواد اولیه بهداشتی و مواد دارویی فعالیت دارد، طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که گزارش توجیهی هیات‌مدیره به‌منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۹۰میلیارد تومان به مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۳۴۴درصدی) که از محل سود انباشته به‌منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج وجه نقد و بهره‌‌‌مندی از معافیت مالیاتی انجام خواهد شد، برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده است. افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده است.

«دلر»: شرکت داروسازی اکسیر مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام را اعلام کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۶/ ۰۲/ ۱۴۰۱ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده مورخ ۱۶/ ۰۳/ ۱۴۰۱، با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵/ ۱۱۲میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۲۲۵میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی) از محل مطالبات و آورده نقدی، مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۰۴/ ۰۴/ ۱۴۰۱ تا ۰۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«وسپه»: شرکت سرمایه‌گذاری سپه نیز مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام را اعلام کرد. در اطلاعیه این شرکت آمده است که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۰۹/ ۰۳/ ۱۴۰۱ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده مورخ ۲۸/ ۰۳/ ۱۴۰۱، با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲/ ۱‌هزار میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۳۴/ ۲‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۹۵درصدی) از محل مطالبات و آورده نقدی، مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۰۴/ ۰۴/ ۱۴۰۱ تا ۰۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«غاذر»: شرکت کشت و صنعت پیاذر اعلام کرد که پیرو تصمیمات مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده مورخ ۰۳/ ۱۰/ ۱۳۹۹ مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از مبلغ ۵/ ۷میلیارد تومان به مبلغ ۵/ ۲۲میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته به‌منظور تامین مالی اجرای طرح‌‌‌های توسعه و بازسازی خطوط تولید، هیات‌مدیره در نظر داشت نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۹/ ۱۵میلیارد تومان به مبلغ ۵/ ۲۲میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی اقدام کند که به علت مشکل متعهد پذیره‌‌‌نویسی و با توجه به اتمام مهلت دوساله در ۰۳/ ۱۰/ ۱۴۰۱ افزایش سرمایه مرحله دوم فعلا از دستور کار خارج شده است و درصورت تعیین متعهد پذیره‌نویسی در مهلت قانونی مجددا انجام خواهد شد.