وساپا: گروه سرمایه‌گذاری سایپا درخصوص دلایل کاهش سود عملیاتی ۶ ماه نخست سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: کاهش بیش از ۳۰‌درصدی سود عملیاتی دوره مالی ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل، عمدتا ناشی از کاهش سود فروش سرمایه‌گذاری‌‌‌های بورسی به دلیل شرایط نامناسب حاکم بر بازار سرمایه و افت شاخص بورس بوده است.

جوین: شرکت کشت و صنعت جوین اعلام کرد که بر اساس اعلام شرکت فرابورس اطلاعیه منتشر شده قبلی (دریافت مجوز بهره‌‌‌برداری از محصولات جدید که قبلا در گروه الف آورده شده بود) که در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ منتشر شده بود، دارای شرایط افشا به عنوان گروه ب است.

لوتوس: تامین سرمایه لوتوس پارسیان از پذیرش تعهدات جدید (انتشار اوراق اجاره سهام شرکت پتروشیمی تابان فردا با نماد تابان ۰۷) به شرح ذیل خبر داد.

* مبلغ تعهد: ‌هزار میلیارد تومان

* نرخ سالانه: ۱۸درصد

* تاریخ سررسید: ۱۵/ ۱۰/ ۱۴۰۴

* کارمزد تعهد: ۵‌میلیارد تومان

*کارمزد بازارگردانی چهار سال: جمعا ۷۵‌میلیارد تومان

* تاریخ پذیرش تعهد: ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰    

قشیر: تولیدی قند شیروان، قوچان، بجنورد اعلام کرد بازگشت به نامه مورخ ۰۸/ ۱۰/ ۱۴۰۰ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر علت افزایش/ ‌کاهش در تولید و فروش محصولات افشا شده درگزارش فعالیت ماهانه دوره یک ماهه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰ به استحضار می‌‌‌رساند، افزایش فروش شکر تولیدی از چغندر قند با توجه به مانده موجودی پایان دوره ماه قبل و افزایش تولید در ماه جاری به علت جذب چغندر بیشتر و مصرف بیشتر چغندر نسبت به ماه گذشته است.

در خصوص افزایش تولید و فروش محصولات تفاله خشک و کاهش تولید و فروش محصولات تفاله تر، با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تحویل ۲۰ کیلو تفاله خشک به پیمانکاران جذب چغندر، شرکت در ماه جاری جهت انجام تعهدات نسبت به تولید بیشتری تفاله خشک اقدام کرده و به همین خاطر مقدار تولید و فروش تفاله ‌تر کاهش داشته است. افزایش تولید و فروش سایر محصولات نیز ناشی از افزایش جذب چغندر در ماه جاری و به‌تبع آن افزایش تولید و فروش محصولات است. در خصوص تغییرات قیمت شکر تولیدی از چغندر به دلیل اشتباه پیش ‌‌‌آمده نرخ فروش شکر در اطلاعیه اصلاحی گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ اصلاح و در سامانه کدال بارگذاری شد.

ثاخت: شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان از برگزاری مزایده (نوبت اول) فروش پروژه نیمه‌ساخته تجاری و هتل نارنجستان خبر داد. بر این اساس در اطلاعیه شرکت آمده است که شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان (سهامی عام) و شرکت نارنجستان زیبای شمال (سهامی خاص) به عنوان شرکای پروژه نیمه‌کاره تجاری و هتل نارنجستان واقع در استان مازندران در مجاورت هتل نارنجستان فعلی، در نظر دارند حصه مشاع خود از کل پروژه (سهم صد‌درصدی هر دو شریک) را به صورت یکجا با قیمت پایه ۵۷/ ۱ هزار میلیارد تومان با شرایط پرداخت به صورت بخشی نقدی، بخشی اقساطی و مابقی از طریق تهاتر املاک و با مشخصات مندرج در اسناد مزایده از طریق مزایده عمومی به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد صلاحیت واگذار کند. زمان بازگشایی پاکت‌‌‌ها ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۱۹/ ۱۱/ ۱۴۰۰ در محل سالن کنفرانس شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان و تاریخ برآورد شده جهت مشخص شدن نتایج ۲۷/ ۱۱/ ۱۴۰۰ اعلام شده است.

قطران: شرکت پالایش قطران زغال‌سنگ از برگزاری مناقصه حمل تانکری مواد اولیه نوبت دوم خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که شرکت پالایش قطران در نظر دارد حمل تانکری مواد اولیه موردنیاز ۶ماهه خود را به صورت تدریجی از مبادی مختلف داخلی به مقدار تقریبی ۲۴هزار تن از طریق مناقصه به پیمانکاران دارای شرایط حمل واگذار کند. تاریخ برگزاری مناقصه ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۰۰ و تاریخ برآورد شده جهت مشخص شدن نتایج ۰۸/ ۱۱/ ۱۴۰۰ اعلام شده است.

فنورد: شرکت نورد و تولید قطعات فولادی از کاهش تولید به علت قطع برق خبر داد. شرکت در بخشی از نامه پیوست شده و در پاسخ به ایجاد سقف مصرف از سوی اداره برق برای شرکت‌های فولادی در طول ایام زمستان، گفته است: این شرکت که در زمینه تولید انواع ورق‌‌‌های فولادی ساختمانی، جدیدا با مشکلات و هزینه‌‌‌های سرسام‌آور تولید و انرژی روبه‌رو شده است. هزینه‌‌‌های برق کارخانه که به طور میانگین در سال ۹۹ به ازای هر کیلووات به مبلغ ۷/ ۱۰۱ تومان بوده که در سال‌جاری با افزایش ۵ برابری به بیش از مبلغ ۵۰۰ تومان برای هر کیلووات ساعت رسیده است. با توجه به همه مشکلات و هزینه‌‌‌های تولید و هزینه‌‌‌های پرسنلی، شرکت به‌رغم اعتراض، نسبت به پرداخت هزینه برق اقدام کرده است. متاسفانه عطف به نامه مورخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ که در ظهر همان روز به این شرکت اعلام شد، مقرر شده که برق کارخانه از ساعت ۸ تا ۲۴ کاملا قطع و از ساعت ۲۴ الی ۸ صبح می‌تواند ۵/ ۱۵هزارکیلووات ساعت استفاده کند.