«کنور»: شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در خصوص رشد ۳۴درصدی سود عملیاتی خود در صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ اعلام کرد که این افزایش عمدتا مربوط به افزایش نرخ فروش محصولات این شرکت است و عمدتا افزایش ضرایب فروش کنسانتره و گندله بر مبنای نرخ «فخوز» و همچنین افزایش نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان به‌عنوان ملاک قیمت‌گذاری نرخ فروش محصولات این شرکت را شامل می‌شود.

«سنیر»: شرکت سیمان سفید نیریز پیرو شایعات منتشرشده در خصوص احتمال قطعی برق اعلام کرد که با توجه به روال سال‌های گذشته و نیز برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های این شرکت مبنی بر استفاده کمتر از انرژی برق در زمان اوج مصرف و توقفات سالانه در دوره زمانی مذکور، ضمن هماهنگی با شرکت برق منطقه‌‌‌ای، نسبت به مدیریت تولید اقدام کرده است و در صورت اعلام برنامه کاهش یا قطعی از سوی برق منطقه‌‌‌ای مراتب متعاقبا به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

«سبجنو»: شرکت سیمان بجنورد نیز پیرو اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر قطع برق صنایع در ماه‌‌‌های گرم سال اعلام کرد که پیرو نامه مورخ ۰۲/ ۰۳/ ۱۴۰۱ شرکت برق‌منطقه‌‌‌ای خراسان و مصوبه هیات‌وزیران درخصوص محدودیت مصرف برق و در نظر گرفتن ۱۱مگاوات برای این شرکت از تاریخ ۱۵/ ۰۳/ ۱۴۰۱ تا ۱۵/ ۰۶/ ۱۴۰۱ با توجه به وجود محدودیت‌هایی از قبیل موقعیت جغرافیایی شرکت و فروش سیمان در بورس‌کالا نمی‌‌‌توان تاثیر محدودیت ایجادشده بر وضعیت مالی و عملیاتی شرکت را به‌طور دقیق محاسبه کرد. در نتیجه، اثر این محدودیت بر وضعیت مالی و عملیاتی متعاقبا در گزارش‌های ماهانه افشا خواهد شد.

«کماسه»: شرکت تامین ماسه ریخته‌‌‌گری از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مناقصه باطله‌‌‌برداری حدود ۶۵۰‌هزار مترمکعب خاک در معادن شرکت واقع در شهرستان فیروزکوه خبر داد. بر این اساس، «کماسه» اعلام کرد که در مناقصه مذکور به دلیل اینکه پیشنهادهای اخذشده مورد تایید کمیسیون معاملات قرار نگرفته است، نتیجه‌‌‌ای حاصل نشد.

«سخزر»: شرکت سیمان خزر نیز در خصوص اثر قطع برق در ماه‌‌‌های گرم بر عملکرد خود اعلام کرد که این شرکت در سال قبل مطابق هماهنگی و تعامل انجام‌شده با شرکت برق‌منطقه‌‌‌ای گیلان، وفق برنامه کاهش میزان مصرف و همکاری در ساعات پیک توانست کلینکر و سیمان موردنیاز بازار مصرف را تولید و عرضه کند. همچنین در سال‌جاری در حال تطابق برنامه‌‌‌ریزی تولید با ساعات کاهش مصرف برق منطقه و توافق با برق منطقه‌‌‌ای بوده و درصورت اتفاقات غیرمترقبه آتی، مراتب بلافاصله اطلاع‌‌‌رسانی خواهد شد.