«های‌وب»: شرکت داده‌‌‌گستر عصر نوین اعلام کرد که پروژه‌‌‌های زیر در شرکت به بهره‌‌‌برداری رسیده است:

۱) پروژه مرکز داده ایرانیان با ظرفیت ٢‌هزار رک به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز داده خصوصی کشور، با مشارکت شرکت خدمات الکترونیکی ایرانیان‌نت، توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در فاز اول با ظرفیت هزار رک افتتاح شد. فاز دوم این طرح نیز با ظرفیت هزار رک دیگر تا پایان سال‌جاری به بهره‌‌‌برداری خواهد رسید و فعالیت این مرکز داده با نام تجاری «ایرانیان» در قالب یک شرکت مشترک با عنوان «گسترش خدمات داده هوشمند عصرنوین ایرانیان» (سهامی‌خاص) صورت خواهد پذیرفت.

۲) پروژه راه‌‌‌اندازی «نئوبانک فردا» با مشارکت شرکت آرمان وفاداری آریا از زیرمجموعه‌‌‌های بانک ایران‌زمین پس از طی مراحل قانونی و تامین پیش‌نیازهای فنی به بهره‌‌‌برداری عملیاتی رسیده و مقرر است، با نام تجاری «بانک‌فردا» و در قالب شرکت مشترک با عنوان «آوای فناوری و نوآوری هوشمند فردا» (سهامی‌خاص) شروع به فعالیت کند. همچنین در راستای برنامه توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری (FTTP)  موضوع مصوب مورخ ۲۶/ ۱۰/ ۱۴۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با عنوان اصول حاکم بر حمایت از توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری (FTTP)  این شرکت اقدام به عقد تفاهم‌‌‌نامه با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ایجاد شبکه فیبر نوری در شهرهای منتخب کشور با ظرفیت یک‌میلیون مشترک طی سه‌سال اقدام کرده است که حجم سرمایه‌گذاری موردنیاز، حمایت‌‌‌های مالی دولت و برآورد منافع حاصل از این سرمایه‌گذاری پس از ابلاغ تفاهم‌نامه و نهایی شدن شهرهای تعهدشده به اطلاع سهامداران خواهد رسید.    

«ثقزوی»: شرکت عمران و سازندگی استان قزوین از فسخ قرارداد شراکت در سرمایه‌گذاری مشترک در مجتمع تجاری کوثر (مهتاب) با موسسه «میثاق رزم‌آوران» خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که قرارداد مورخ ۲۶/ ۱۱/ ۱۳۸۶ بین شرکت عمران و سازندگی استان قزوین و موسسه میثاق رزم‌آوران درخصوص مشارکت در ساخت پروژه موسوم به مهتاب، به‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده معارض ضلع شمال شرقی زمین پروژه برطرف نشده است، شرکای قرارداد مذکور به منظور فعال‌سازی، تعیین‌تکلیف و از سرگیری اجرای پروژه واقع در شهرک کوثر، طی قرارداد اقاله مورخ ۲۷/ ۰۲/ ۱۴۰۱ نسبت به فسخ قرارداد اقدام کردند. بنابراین به استحضار می‌‌‌رساند بهای تمام‌شده پروژه به مبلغ ۴/ ۲میلیارد تومان در دفاتر شرکت ثبت شده است که براساس شاخص‌‌‌های بانک‌مرکزی مبلغ فوق بالغ بر ۲۸/ ۱۶میلیارد تومان در حساب‌‌‌های فی‌‌‌مابین منظور می‌شود. لازم به ذکر است قرارداد مشارکت جدید برای سرمایه‌گذاری در ساخت پروژه با مساحت جدید (حدود ۸هزار مترمربع) در زمین بلامعارض و با محاسبه قدرالسهم جدید به‌زودی منعقد خواهد شد.

«وساپا»: گروه سرمایه‌گذاری سایپا اعلام کرد که «وساپا»، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، گروه سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا و سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار، قصد دارند حدود ۴۱‌درصد از سهام (شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا (سهامی‌عام) با نماد خساپا) را به صورت بلوکی با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط واگذار کنند. لازم به توضیح است که شرایط عرضه و واگذاری سهام سایپا پس از تکمیل فرآیند مربوطه و از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. همچنین قابل ذکر است، بخشی از سهام سایپا وثیقه و عملیات رفع توثیق آن در حال انجام است.

«دیران»: شرکت ایران دارو نیز اعلام کرد که نرخ فروش تعدادی از محصولات این شرکت به‌منظور پوشش هزینه‌‌‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و براساس مجوزهای سازمان غذا و دارو افزایش یافته است که در صورت وجود تغییر بااهمیت در اطلاعات اعلام‌شده موضوع از طریق سامانه کدال به سهامداران اطلاع‌‌‌رسانی خواهد شد.

«خصدرا»: شرکت صنعتی دریایی ایران از شرکت در مناقصه طراحی، ساخت و حمل و تحویل یک فروند بارج موتوردار لایروبی هزار مترمکعبی واقع در بندر نوشهر که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نوشهر برگزار شده، خبر داد. همچنین شرکت اعلام کرد که ضمن شرکت در مناقصه اقدام به ارائه تضمین به صورت سپرده نقدی به مبلغ ۲میلیارد تومان کرده است.

«فولاد»: شرکت فولاد مبارکه اصفهان پیرو اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تغییر نرخ عوارض صادراتی محصولات فولادی اعلام کرد که با اعمال تغییرات جدید در نرخ عوارض صادراتی و با در نظر گرفتن ۷۵۰‌هزار تن صادرات اسلب در برنامه سال ۱۴۰۱ هزینه عوارض صادراتی سالانه بالغ بر ۶۱۰میلیارد تومان خواهد شد، بنابراین این هزینه اثر بااهمیتی بر سود خالص سال ۱۴۰۱ نخواهد داشت.

«غمهرا»: گروه تولیدی مهرام که در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت دارد، اعلام کرد که مصوبات لازم از مراجع ذی‌ربط برای افزایش نرخ‌های فروش محصولات به تناسب افزایش نرخ مواد اولیه اخذ شد. با نرخ‌های جدید فروش، حاشیه سود مورد نظر به نحو مناسب محقق خواهد شد. آثار تغییرات بهای فروش، در سود و زیان تاثیر بسزایی می‌‌‌گذارد که متعاقبا برای برنامه‌‌‌های آتی شرکت و همچنین تاثیر موارد مذکور در صورت سود و زیان پیش‌بینی‌شده، اطلاع‌‌‌رسانی خواهد شد.

«غمینو»: شرکت صنایع غذایی مینو شرق اعلام کرد که پیرو حذف نرخ ترجیحی ارز توسط دولت، برخی از کالاهای موردنیاز برای تولید از جمله روغن‌نباتی با افزایش قابل‌توجه نرخ خرید مواجه شده‌اند که این امر ضرورت اصلاح و افزایش متناسب نرخ محصولات تولیدی را در بر دارد. بنابراین این شرکت در حال برآورد تاثیرگذاری حذف نرخ ارز ترجیحی پس از قطعیت نرخ‌ها بر محصولات مختلف بوده و به‌محض کسب مجوز نسبت به اعمال نرخ‌های جدید اقدام و در اسرع وقت افشا خواهد شد.