«وبرق»: شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین طی اطلاعیه‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشرشده» اعلام کرد که پیرو شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه شرکت اندیشمند شمال‌غرب به استحضار می‌‌رساند افزایش سرمایه این شرکت به میزان ۵۰۰‌درصد از محل سود انباشته به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. افزایش سرمایه یادشده منوط به تصویب مجمع عمومی فوق‌‌العاده است.

«حفارس»: شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس نیز پیرو اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌ها اعلام کرد که در راستای رعایت دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس و به استناد ماده «۱۴» قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و اصلاحیه ماده «۱۰» آیین‌نامه اجرایی تبصره «یک» ماده «۱۴۹» قانون مالیات‌‌های مستقیم و مصوب هیات‌مدیره مورخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، در نظر دارد مطابق با ابلاغیه‌‌های مورخ ۲۷تیرماه ۱۳۹۸ و ۷خرداد ۱۳۹۹ سازمان بورس منتشرشده در سامانه کدال، نسبت به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌های ثابت اقدام کند. هر گونه مجوز افزایش سرمایه منوط به تایید سازمان بورس بوده است.

«وپارس»: بانک پارسیان طی چهار اطلاعیه از برگزاری مزایده برای فروش سهام خبر داد. بر این اساس شرکت در یکی از اطلاعیه‌‌ها اعلام کرده که در نظر دارد تعداد ۱۰میلیارد سهم معادل ۱۰۰‌درصد کل سهام شرکت گروه مالی پارسیان (سهامی‌خاص) را از طریق مزایده به‌صورت ۵۰‌درصد نقد و الباقی طی اقساط دوساله به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار کند. در اطلاعیه دوم شرکت گفته است که در نظر دارد تعداد یک‌میلیارد و ۹۹۹میلیون و ۸۳۳‌هزار سهم معادل ۹۹/ ۹۹‌درصد کل سهام شرکت گروه داده‌‌پردازی پارسیان (سهامی خاص) را یکجا و از طریق مزایده به‌صورت ۵۰‌درصد نقد و الباقی طی اقساط دوساله با شرایط مزایده قبل به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار کند. در اطلاعیه سوم آمده که این بانک در نظر دارد تعداد ۸۷میلیون و ۵۰۰‌هزار سهم معادل ۲۵‌درصد کل سهام شرکت راه‌‌سازی و معدنی مبین (سهامی خاص) را یکجا و از طریق مزایده به‌صورت ۲۵‌درصد نقد و الباقی طی اقساط سه‌ساله با فاصله اقساط ۶ماهه با نرخ سود بانکی به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار کند. در اطلاعیه آخر هم «وپارس» اعلام کرده است که در نظر دارد اصالتا و وکالتا از سوی شرکت‌های گروه مالی پارسیان، بیمه پارسیان و چند شرکت تابعه بانک، تعداد ۳میلیارد و ۵۱۳میلیون و ۶۳۶‌هزار سهم معادل ۱۰۰‌درصد کل سهام شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان (سهامی خاص) را یکجا و از طریق مزایده به‌صورت ۱۰۰‌درصد نقد به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار کند.

«ثامید»: شرکت توسعه و عمران امید نتایج شرکت در مزایده فروش پروژه تجاری و مسکونی آتیه، شهران، دبستان، اهواز ۹۳۷و ۱۹۷۶و ۲۲۰۹، تختی۲ و امید«یک» را در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که طی انتشار آگهی مزایده تعدادی از واحدهای مسکونی پروژه شهران و دبستان و زمین آتیه و واحدهای اقامتی امید«یک» در روزنامه‌های کثیرالانتشار سراسری و محلی در تاریخ ۲۲/ ۱۰/ ۱۴۰۰، بازگشایی پاکات در تاریخ ۱۳/ ۱۱/ ۱۴۰۰ به انجام رسید. با عنایت به بازگشایی انجام‌شده بر اساس نتایج به دست آمده زمین آتیه با سود ۵/ ۸۶۷میلیارد تومان، واحدهای مسکونی شهران با سود ۸۰۰میلیون تومان، واحدهای پروژه دبستان با سود ۳/ ۲۱میلیارد تومان و واحدهای اقامتی پروژه امید«یک» با سود ۹۰۰میلیون تومان به فروش رسیده است.

«کی‌بی‌سی»: شرکت کی‌بی‌سی از انعقاد قرارداد مهم واردات مواد اولیه (پارا آمینو فنول) با شرکت کیمیاگران امروز با مبلغ ۳/ ۲۷میلیارد تومان در تاریخ ۱۶اسفند ۱۴۰۰ خبر داد. نحوه تسویه به صورت بازپرداخت سه‌ماهه اعلام شده است.

«ثنام»: شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی بین‌المللی نام‌آوران مهندسی اعلام کرد که پیرو گزارش منتشرشده در پایگاه خبری کدال مبنی بر آگهی و تصمیمات مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به استحضار می‌‌رساند این آگهی و تصمیمات شکلی بوده و هیچ مجمعی برگزار نشده است و فقط به علت نقص نرم‌‌افزاری سیستمی برای جایگزین کردن عضو علی‌‌البدل آگهی و تصمیمات مجمع عموی عادی به طور فوق‌العاده ثبت شد.

«وتوسم»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی اعلام کرد که در نظر دارد واحد تجاری خود در پروژه رولکس تاور واقع در خیابان نیاوران را از طریق مزایده به صورت نقد واگذار کند. قیمت پایه فروش مبلغ ۶۰میلیارد تومان، سپرده شرکت در مزایده ۳میلیارد تومان و هزینه شرکت در مزایده و دریافت مدارک مربوطه یک‌میلیون تومان است. بر این اساس، متقاضیان باید پیشنهاد خود را بدون هرگونه ابهام و قید و شرط در پاکت سربسته با امضا و مهر کلیه اسناد و مدارک مزایده به انضمام اصل رسید سپرده حداکثر تا ساعت ۱۴روز یکشنبه مورخ ۲۲/ ۱۲/ ۱۴۰۰ به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی تحویل دهند. ضمنا پیشنهادها راس ساعت ۱۰صبح روز دوشنبه مورخ ۲۳/ ۱۲/ ۱۴۰۰ قرائت و بلافاصله نتایج اتخاذشده در ساعات اداری اعلام خواهد شد.

«وهور»: شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور از انعقاد قرارداد مهم با شرکت گهر انرژی سیرجان خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که قرارداد ساخت و بهره‌‌برداری نیروگاه ۵۴۶مگاواتی به صورت BOT به مدت ۱۸۲ماه برای تامین برق مجموعه معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان منعقد شد. نرخ فروش هر مگاوات ساعت برابر ۸۵/ ۱۵یورو بوده و مشتمل بر ۹۰‌درصد بهای آمادگی (حتی در صورت عدم‌تولید) و ۱۰‌درصد انرژی که توسط سرمایه‌‌پذیر (شرکت گهر انرژی سیرجان) پرداخت می‌شود. تامین سوخت توسط سرمایه‌‌پذیر تعهد شده و مبلغ سرمایه‌گذاری حدود ۲۲۲میلیون یورو برآورد می‌شود که بر اساس دوره بهره‌برداری ۱۵۰ماهه، سود متوسط سالانه حدود ۵۰میلیون یورو خواهد بود. کل مبلغ قرارداد خرید تضمینی برق بالغ بر ۷۱۲میلیون یورو درآمد طی ۱۵۰ماه دوره بهره‌‌برداری در بر خواهد داشت.