وپست

شرکت پست بانک ایران طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۲۳.۳‌میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۱.۶‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۳۹۵‌درصدی) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها به منظور خروج از مفاد ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و اصلاح ساختار مالی (در اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی) در تاریخ ۲۰/ ۱۱/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

فسازان

شرکت غلتک‌سازان سپاهان از تمدید مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که با عنایت به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰‌میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۳۰۰‌میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی و از محل سود انباشته، به منظور جبران بخشی از مخارج سرمایه‌‌‌ای در طرح‌‌‌های سرمایه‌‌‌ای، تامین بخشی از مخارج آتی اجرای طرح‌‌‌های توسعه و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز، مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۰۱/ ۱۲/ ۱۴۰۰ لغایت  ۲۵/ ۱۲/ ۱۴۰۰ تمدید شده است.

برکت

گروه دارویی برکت اعلامیه پذیره‌‌‌نویسی عمومی حق‌‌‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده را در کدال منتشر کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که پیرو افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۸۰‌میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۷۳۴‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۲۷‌درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌‌‌پذیر، تعداد یک‌میلیارد و ۴۹۶‌میلیون و ۷۹۰‌هزار و ۸۳۶ سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه، به این وسیله تعداد ۴۳‌میلیون و ۲۰۹‌هزار و ۱۶۴ سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌‌‌نویسی عمومی از ۲۳/ ۱۱/ ۱۴۰۰ لغایت ۲۲/ ۱۲/ ۱۴۰۰ تعیین شده است.

گدنا

تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که تاییدات لازم از سوی حسابرس و بازرس قانونی شرکت (موسسه حسابرسی و خدمات مالی حافظ گام) نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۳۰‌میلیارد تومان به مبلغ ۱۵۰‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۴۰۰‌درصدی) از محل آورده نقدی با سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی به منظور تامین مالی طرح توسعه با موضوع احداث ۸ شعبه تهیه و توزیع غذا را دریافت کرده است.

لازم به توضیح است که انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

بکاب

شرکت صنایع جوشکاب یزد از پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰‌درصدی هیات‌مدیره از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت خبر داد. بر این اساس پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۷‌میلیارد تومان به مبلغ ۱۴‌میلیارد تومان برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده است.