«پارسان»: شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان طی اطلاعیه‌‌‌ای مبنی بر شفاف‌‌‌سازی در خصوص علل افزایش سود خالص در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده در سال مالی مذکور، اعلام کرد که موارد عمده مربوط به تصمیم مجمع عمومی عادی شرکت پتروشیمی پردیس مبنی بر تقسیم سود بیشتر و تقسیم سود سهام شرکت هامون سپاهان است که در تاریخ افشای صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده، مجمع دو شرکت تشکیل نشده بود. بنابراین با توجه به حق کنترل بر این شرکت‌ها و همچنین به‌منظور جلوگیری از کاهش قیمت سهم در بازار فعلی سهام، سود سهم این شرکت از سود شرکت‌های مزبور پیش‌بینی و در نهایت با برگزاری مجامع دو شرکت فوق سود قطعی در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده منعکس شده است.

«سامان»: بانک سامان دلایل اصلی افزایش سود در ۹ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل را این‌گونه اعلام کرد: به استحضار می‌‌‌رساند سود دوره ۹ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۳‌درصد افزایش داشته که عمده تغییرات سود مربوط به بخش خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری است و دلیل اصلی آن افزایش حجم تسهیلات اعطایی است که به بالا رفتن درآمد تسهیلاتی و در نتیجه افزایش سود در دوره مذکور منجر شده است.

«ممسنی»: شرکت پتروشیمی ممسنی گزارش جلسه افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران را در کدال منتشر کرد. در این گزارش آمده است، پیرو نامه‌‌‌های دعوت ارسالی در تاریخ ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ به همه سهامداران عمده این شرکت، با موضوع «الزام افزایش سرمایه مرحله دوم، رعایت این نظام‌‌‌نامه صندوق توسعه ملی در جهت تطابق نسبت مالکانه برای تمدید دوره مشارکت»، این جلسه با حضور همه سهامداران در مکان و راس ساعت مقرر، در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. پس از بحث و بررسی مشکلات و موانع مهم پیش‌روی پروژه، به دلیل اینکه موضوع افزایش سرمایه مرحله اول شرکت پتروشیمی گچساران در مراجع قضایی در حال رسیدگی است، مقرر شد افزایش سرمایه مرحله دوم از دستور کار هیات‌مدیره پتروشیمی گچساران خارج و به‌منظور رفع مشکل تمدید دوره مشارکت با حضور همه سهامداران عمده، با مدیرعامل بانک توسعه صادرات جلسه برگزار شود.

«وکغدیر»: شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر از شرکت در مزایده سرمایه‌گذاری به منظور تجهیز و آماده‌‌‌سازی و بهره‌‌‌برداری از معادن فسفات و آهک استان کهگیلویه‌وبویراحمد، معدن گزستان استان یزد و بهره‌برداری از کارخانه تولید آهک هیدراته چورام به ظرفیت اسمی سالانه ۳۰هزار تن و احداث و بهره‌برداری از کارخانه تولید اسیدفسفریک به ظرفیت ۳۰هزار تن در سال که از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که در تاریخ یک خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، خبر داد. تاریخ اعلام نتایج هنوز مشخص نیست.

«بوعلی»: شرکت پتروشیمی بوعلی سینا دلایل تغییرات مثبت سود عملیاتی را به شرح ذیل اعلام کرد:

• افزایش قیمت نفت و به تبع آن افزایش نرخ فروش محصولات؛

• افزایش مقدار فروش در دوره مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل.

«شگویا»: شرکت پتروشیمی تندگویان اعلام کرد که افزایش سود عملیاتی در اطلاعات میان‌‌‌دوره‌‌‌ای ۹ماهه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل عمدتا ناشی از افزایش نرخ‌های جهانی فروش محصولات این شرکت و رشد نرخ ارز است.

شایان ذکر است میانگین نرخ فروش محصولات در ۹ماهه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹۳‌درصد افزایش داشته، همچنین نرخ میانگین بهای تمام‌شده محصولات به میزان ۹۹‌درصد نسبت به ۹ماه سال قبل افزایش داشته که دلیل آن افزایش نرخ مواد اولیه و نرخ هزینه‌‌‌های حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌‌‌های سربار ثابت کارخانه نسبت به دوره مشابه است.