«فاهواز»: شرکت نورد و لوله اهواز در اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشرشده» اعلام کرد که با توجه به شایعات منتشرشده در فضای مجازی و نیز تماس‌‌‌های مکرر سهامداران مبنی بر تسویه حساب شرکت با بانک ملت به‌منظور جلوگیری از ضرر و زیان رسیدن به سهامداران شرکت، موارد زیر برای تنویر افکار عمومی به استحضار می‌‌‌رسد:

• هیچ‌گونه توافقی با بانک ملت در راستای تسویه و پرداخت بدهی‌‌‌های معوق بانکی با توجه به شرایط بانک مذکور صورت نپذیرفته است.

• بانک اخیرا اقدام به فعال‌‌‌سازی اجراییه‌‌‌های صادره قبلی و اقدامات حقوقی جدید کرده است.

• طرح این‌‌‌گونه شایعات از سوی برخی افراد خاص، صرفا به‌منظور راه‌‌‌اندازی جو هیجانی و نوسان‌گیری است؛ بنابراین سهامداران باید دقت و هوشیاری کافی در این خصوص داشته باشند.

• به‌یقین چنانچه هرگونه توافقی در راستای حل مشکلات معوق شرکت، به‌خصوص مسائل بانکی حاصل شود، با توجه به اهمیت آن، اقدامات لازم در راستای شفاف‌‌‌سازی و اطلاع‌‌‌رسانی عمومی از طریق سامانه کدال انجام خواهد شد.

«قجام»: شرکت فرآورده‌‌‌های غذایی و قند تربت‌جام در خصوص طرح دعوی علیه شرکت از سوی شرکت چشمه‌نوشان خراسان و شرکت نیک‌رز چناران در مورد الزام «قجام» به ایفای تعهد (غیرمالی) مبنی بر مطالبه ۵۰۰تن شکر خریداری‌شده در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد: شرکت‌های چشمه‌نوشان خراسان و نیک‌رز چناران ۲۱ آبان سال ۱۳۹۹ اقدام به توافق خرید ۱۵۰۰تن شکر از خوانده شرکت فرآورده‌‌‌های غذایی و قند تربت‌جام در شهر مشهد از سوی دفتر مرکزی خود واقع در احمدآباد (هلدینگ تولیدی عالیس) کرده‌اند، اما شرکت خوانده صرفا هزار تن شکر را ارسال و ۵۰۰تن دیگر آن را به‌رغم پیگیری‌‌‌ها و اخذ وجه آن تحویل نداده است. این در حالی است که شرکت خوانده پیش‌فاکتور را تنظیم، سپس موکل اقدام به پرداخت وجه طی سند ساتنا مورخ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ کرده است. شایان ذکر است که مدیرعامل وقت شرکت خوانده، امیرقاسم امیرخانی نیز در مورخ ۴ آذر ۱۳۹۹ طی مکاتبه‌‌‌ای که با شرکت موکل داشته، انعقاد توافق و قرارداد مزبور را تایید کرده است. همچنین شرکت خوانده به‌رغم مضی مدت قریب به یک‌سال و ایجاد تفاوت نرخ کالا، کماکان نسبت به تحویل ۵۰۰تن شکر اقدام نکرده و از این بابت خسارات زیادی متوجه شرکت موکل که تولیدکننده است، وارد شده است؛ زیرا هلدینگ تولیدی عالیس از شکر برای نوشیدنی‌‌‌های خود به عنوان کالایی اساسی استفاده می‌کند که از جهت خسارات ناشی از عدم‌ایفای تعهد تقاضای برآورد آن را با جلب نظر کارشناس دارد. از طرفی شرکت خوانده امسال نیز از اجرای تعهد خویش همچون سال گذشته استنکاف می‌کند و از آنجا که فصل تولید شکر آبان‌ماه است، تقاضا دارد به منظور جلوگیری از تضییع و تفریط خواسته (۵۰۰تن شکرسفید) مستند به بند «ب» مواد ۱۰۸ و ۱۱۷ قانون آیین دادرسی مدنی قرار تامین خواسته فوری مبنی بر توقیف این مقدار شکر از شکرهای موجود در انبار شرکت خوانده صادر کنند.