زگلدشت: شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در کدال ارائه کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که بازگشت به نامه مورخ ۱۱/ ۱۰/ ۱۴۰۰ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر علت کاهش تولید و قیمت گوساله نر نسبت به میانگین ماه‌‌‌های قبل، به استحضار می‌‌‌رساند علت کاهش تولید گوساله نر استفاده از اسپرم sex وکاهش قیمت آن به دلیل کاهش قیمت در بازار است.

وشمال: شرکت سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال در اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که پیرو خبر درج شده در سایت نبض بازار با موضوع «چشم‌انداز توسعه شمال در آستانه انحلال» در تاریخ ۸‌دی ماه، در راستای صرفه و صلاح سهامداران و محافظت از منافع سهامداران شرکت مطالب ذیل به استحضار می‌‌‌رسد:

 با توجه به دستورالعمل افشای اطلاعات ناشران ثبت شده نزد سازمان در تارنمای کدال، هیات‌مدیره منتخب جدید پس از تحویل شرکت اقدام به تهیه صورت‌های مالی و هماهنگی با حسابرس جهت حسابرسی صورت‌های مالی مذکور کرد. پس از آماده‌‌‌سازی و طی شدن تشریفات اداری، صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۹۹ و گزارش فعالیت ۱۲ ماه این شرکت در تارنمای کدال منتشر شد.

 با توجه به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۳۹۹، به‌رغم شرایط خوب بازار سرمایه در نیمه ابتدایی سال ۹۹، متاسفانه مدیریت وقت اقدامات لازم و نتیجه بخشی در راستای بهینه‌‌‌سازی پرتفو و شناسایی سود را انجام نداده است. شایان ذکر است در آن زمان حتی اقدام به فروش بلوکی سهام تحت تملک توسط مدیریت شرکت انجام شده که با توجه به تشریفات اداری فرابورس در معاملات عمده عملا این مهم میسر نشد.

 با توجه به خبر منتشر شده، متاسفانه مجموعه نبض بازار هیچ‌گونه توجهی به برنامه‌‌‌های ارائه شده در گزارش فعالیت ۱۲ ماه در راستای خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱ نکرده است.

  یادآور می‌شود ضمن احترام به جامعه خبری و خبرنگاران دلسوز، انتشار هرگونه خبر و شایعه مشابه یا هر موضوعی از طریق سایت‌‌‌های خبری و فضای مجازی، گروه‌‌‌های سهامی و... که باعث تشویش اذهان و زیان احتمالی به منافع سهامداران این شرکت شود، از طریق مجراهای قانونی قابل پیگرد است و این مدیریت در راستای صرفه و صلاح سهامداران هرگونه پیگرد قانونی را حق خود می‌‌‌داند.

  اقدامات لازم جهت خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت، مانند افزایش سرمایه و راهکارهای قانونی دیگر در حال بررسی و جمع‌بندی است و نتیجه آن بر اساس دستورالعمل‌‌‌های مربوطه از طریق تارنمای کدال به سمع و نظر سهامداران خواهد رسید.

توریل: شرکت توکا ریل در اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که پیرو گزارش منتشر شده در پایگاه خبری کدال مبنی بر افزایش در نرخ حق مالکانه به استحضار می‌‌‌رساند، افزایش نرخ حق مالکانه در قرارداد فولاد مبارکه معادل ۴۶‌درصد بوده و همانگونه که در نامه قبلی نیز اشاره شده است، از تاریخ ۱ مهر ۱۴۰۰ اعمال می‌شود و تا تاریخ ۱ تیر ماه ۱۴۰۱ نیز قابل اجرا خواهد بود و جهت سال‌های بعد تعدیل نرخ از تاریخ فوق ابلاغ می‌شود. همچنین تاثیر افزایش نرخ در درآمدهای عملیاتی واقعی شرکت، در اصلاحیه گزارش‌های فعالیت ماهانه که در حال تهیه است، افشا خواهد شد. شایان ذکر است که در تن کیلومتراژ برآوردی حمل ریلی مواد اولیه نیز بر اساس آنچه در نامه قبلی نیز اشاره شده است، با توجه به برآوردهای صورت گرفته و در صورت تامین به موقع لکوموتیو توسط راه‌‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر محسوسی نخواهیم داشت و پیش‌بینی‌‌‌های قبلی برای ۶ماه دوم سال‌جاری به قوت خود باقی خواهد ماند.

دسینا: شرکت لابراتوارهای سینا دارو طی دو اطلاعیه در سامانه کدال از برگزاری مزایده خبر داد. برای مزایده اول شرکت اعلام کرد که قصد برگزاری مزایده برای فروش سهام متعلق به شرکت سینا دارو در شرکت خدماتی مجتمع صنایع داروسازی (سهامی خاص) را دارد. بر این اساس شرکت گفته است که زمان تحویل بسته پیشنهادی متقاضیان تا تاریخ ۲۱/ ۱۰/ ۱۴۰۰ به نشانی شرکت سینا دارو و مدارک ارسالی طبق شرایط مزایده عمومی در تاریخ ۲۲/ ۱۰/ ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۴:۳۰ در محل شرکت رسیدگی و نتیجه قرائت و مراتب نتیجه قطعی مزایده به استناد ماده ۹ حداکثر ظرف ۱۰ روز اعلام خواهد شد. در مزایده دوم نیز شرکت اعلام کرد قصد فروش املاک مازاد خود را دارد. برای این مزایده نیز شرکت اعلام کرد: به اطلاع می‌‌‌رساند که زمان بازدید از تاریخ ۱۲/ ۱۰/ ۱۴۰۰ لغایت ۲۱/ ۱۰/ ۱۴۰۰ تعیین شده است. باقی شرایط و زمان اعلام نتایج به مثابه مزایده اول خواهد بود.

لکما: شرکت کارخانه‌ها مخابراتی ایران اعلام کرد که در روز پنج‌شنبه مورخ ۰۹/ ۱۰/ ۱۴۰۰ قرارداد مشارکت و فروش فی‌مابین شرکت ارتباطات و توسعه راهکار آفرین بین‌الملل (سهامی خاص) و شرکت کارخانه‌های مخابراتی ایران (سهامی عام) منعقد و به امضای طرفین رسیده است.

افق: فروشگاه‌‌‌های زنجیره‌ای افق کوروش از تغییر حسابرس از حسابرس اصلی به حسابرس علی‌البدل خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فروشگاه‌‌‌های زنجیره‌ای افق کوروش (سهامی عام) منعقده به تاریخ ۲۱/ ۰۴/ ۱۴۰۰ موسسه حسابرسی فراز مشاور دیلمی‌پور به عنوان بازرس قانونی و حسابرس اصلی و موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان حسابرس و بازرس علی‌البدل انتخاب شده و تشریفات قانونی در این رابطه صورت پذیرفته است. با عنایت به استعفای موسسه حسابرسی فراز مشاور دیلمی‌پور به عنوان بازرس قانونی و حسابرس اصلی از سمت یاد شده، هیات مدیره شرکت طی مصوبه تاریخ ۰۸/ ۱۰/ ۱۴۰۰ مقرر کرد که اقدامات لازم جهت استفاده از خدمات موسسه حسابرسی بیات رایان صورت پذیرد.

جوین: شرکت کشت و صنعت جوین اعلام کرد که کارخانه اسیدسیتریک جوین در حال حاضر پروانه تولید ۲۰‌هزار تن اسیدسیتریک را دارد که با توجه به افزایش تقاضا لازم است افزایش ظرفیت بدهد. با این شرح، مشروط به تامین اعتبار و تحقق آن، هم تولید افزایش خواهد یافت، هم فروش، هم احتمالا سودعملیاتی و جغرافیای توزیع خدمات‌دهی شرکت در داخل و خارج.