شتران: شرکت پالایش نفت تهران اعلام کرد که مجوز افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵/ ۷ هزار میلیارد تومان به‌‌‌ مبلغ ۱۷‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۲۷‌درصدی) از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌‌‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی در تاریخ ۲۸/ ۰۹/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

خلنت: شرکت تولیدی لنت ترمز ایران طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که تاییدات لازم از سوی حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سامان پندار) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۰۱/ ۰۹/ ۱۴۰۰ هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱/ ۱۳ میلیارد تومان به مبلغ ۳۰‌میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور اجرای پروژه‌‌‌های توسعه دریافت کرده است. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

دابور: شرکت داروسازی ابوریحان اعلامیه پذیره‌‌‌نویسی عمومی حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده را در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۰۸/ ۰۳/ ۱۴۰۰و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۰۴/ ۰۵/ ۱۴۰۰ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰میلیارد تومان به‌‌‌مبلغ ۹۰‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۵۰‌درصدی)، تعداد ۲۸۹,۳۰۹,۷۴۲ سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه به این وسیله تعداد ۱۰,۶۹۰,۲۵۸ سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره‌‌‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از تاریخ ۲۹/ ۰۹/ ۱۴۰۰ لغایت تاریخ ۲۸/ ۱۰/ ۱۴۰۰ تعیین شده است.

پلاسک: شرکت کارخانه‌های پلاسکو کار سایپا اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره را در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت تاییدات لازم از سوی حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سامان پندار) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۷/ ۰۶/ ۱۴۰۰ هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۴/ ۹۱ میلیارد تومان به مبلغ ۱۴۶‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۶۰‌درصدی) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت‌‌‌های مالی دریافت کرده است.

کفرا: شرکت فرآورده‌‌‌های نسوز ایران مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام خود را در سامانه کدال اعلام کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۳/ ۰۸/ ۱۴۰۰ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۱/ ۰۹/ ۱۴۰۰ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸۰‌میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۲۰۰ ‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۵۰‌درصدی) از محل مطالبات و آورده نقدی مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۲۸/ ۰۹/ ۱۴۰۰ لغایت تاریخ ۲۷/ ۱۱/ ۱۴۰۰ تعیین شده است.

خدیزل: شرکت بهمن دیزل اعلام کرد که گزارش توجیهی هیات‌مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰۰‌میلیارد تومان به مبلغ ۸۰۰‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۷۰۰‌درصدی) از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد شرکت که در تاریخ ۲۷/ ۰۹/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسیده است، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع‌‌‌رسانی می‌شود.

گدنا: شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک نیز اعلام کرد که گزارش توجیهی هیات‌مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۳۰‌میلیارد تومان به مبلغ ۱۵۰‌میلیارد تومان از محل آورده نقدی با سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی به منظور تامین مالی طرح توسعه با موضوع احداث ۸شعبه تهیه و توزیع غذا که در تاریخ ۲۷/ ۰۹/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسیده، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده است.