Untitled-1

   رشد 106‌درصدی درآمدهای «رمپنا»

گروه مپنا با نماد معاملاتی «رمپنا» در تاریخ 23/ 12/ 1383 در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. این شرکت مجموعه‌‌‌ای صنعتى است مشتمل بر شرکت گروه مپنا به عنوان شرکت مادر، به همراه شرکت‌هاى متعدد تخصصى تابعه و وابسته به آن (بیش از 40 شرکت زیرمجموعه) در زمینه مهندسى، احداث و توسعه نیروگاه‌‌‌های حرارتى، نیروگاه‌‌‌هاى انرژى تجدیدپذیر، تاسیسات تولید همزمان برق و حرارت، تاسیسات تولید همزمان برق و شیرین‌‌‌سازى آب، مهندسى، اجرا و توسعه پروژه‌‌‌های نفت وگاز در خشکى و دریا، مهندسى و احداث پروژه‌‌‌های حمل‌ونقل ریلی، خدمات تصویربرداری پزشکی، برقی‌‌‌سازی، ارائه خدمات بهره‌‌‌برداری، تعمیر و نگهدارى در صنایع مذکور و نیز سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌‌‌هاى یاد شده در چارچوب انواع روش‌های قراردادی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. «رمپنا» با ارزش بازار 4/ 60 هزار میلیارد تومان در بازار اول (تابلوی فرعی) بورس معامله می‌شود. ارزش دفتری این شرکت بر اساس ترازنامه 2343 ریال است. این شرکت با سرمایه ثبت شده 4‌هزار میلیارد تومان در 6 ماهه منتهی به 30/ 07/ 1400، 43/ 1هزار میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد محدود 7‌درصدی داشته است. حاشیه سود خالص این شرکت در 6 ماه نخست سال‌جاری 29‌درصد بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته افت 24‌درصدی داشته است. این شرکت در 8 ماه ابتدایی سال‌جاری 64/ 5 هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 106‌درصد رشد داشته است. بیشترین میزان درآمد شرکت از فروش تجهیزات، کالا، خدمات و برق بوده است. از کل میزان درآمد در سال‌جاری تنها 704‌میلیارد تومان در آبان ماه شناسایی شده است.

   کارنامه 8 ماهه «رنیک»

شرکت جنرال مکانیک به عنوان یک شرکت سهامی عام از اواسط سال 98 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. این شرکت در حال حاضر با ارزش بازار 2‌هزار میلیارد تومان در بازار دوم فرابورس معامله‌‌‌ می‌شود. PE/ ttm ‌‌‌شرکت در حال حاضر برابر با عدد 67/ 9 است. ارزش دفتری هر سهم شرکت بر اساس ترازنامه 14331 ریال است. این شرکت با سرمایه ثبت شده 193‌میلیارد تومان در تمامی زمینه‌‌‌های عمرانی از جمله ابنیه سنگین، کارهای زیربنایی، ساخت سدها، خطوط انتقال آب، موج‌شکن و اسکله‌سازی، ساخت انواع راه‌های شهری و برون شهری شامل آزادراه، تونل‌‌‌های طویل، پل‌‌‌ها و انجام امور زیرسازی و روسازی ریلی، احداث ساختمان‌‌‌های بلند، شهرک‌‌‌سازی، ایستگاه‌‌‌های راه‌آهن و ترمینال فرودگاهی، ساختمان‌‌‌های خاص از جمله ورزشگاه و سازه‌‌‌های صنعتی، تصفیه‌خانه‌‌‌های تخصصی آب و فاضلاب، حوزه‌‌‌های پایین‌دستی و بالادستی نفت و پتروشیمی فعالیت دارد. این شرکت در 6‌ماه نخست سال 122‌میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد 42‌درصدی همراه بوده است. حاشیه سود خالص شرکت در 6 ماه نخست برابر با 10درصد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل افت 24‌درصدی داشته است. دلیل این امر احتمالا در رشد 90‌درصدی هزینه‌‌‌های تمام شده در 6 ماهه 1400 نسبت به 6 ماهه سال 99 باشد. شرکت در 8 ماه ابتدای سال‌جاری 4/ 1 هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 58‌درصدی داشته است. از درآمد مذکور حدود 105‌میلیارد تومان در آبان ماه محقق شده است.

   عملکرد «رتکو» در 8 ماه نخست سال

شرکت کنترل‌‌‌خوردگی‌‌‌تکین‌‌‌کو با نماد «رتکو» از اوایل سال 83 در بورس اوراق بهادار تهران درج نماد شده و اکنون با ارزش بازار 2/ 155 میلیارد تومانی در بازار دوم بورس معامله می‌شود. این شرکت در زمینه خدمات فنی و مهندسی همچون انجام بازرسی فنی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، تشخیص عیوب و علل بروز آنها و ارائه روش‌های اجرایی و اصلاحی، انجام بازرسی فنی و نظارت درکلیه مراحل اجرای پروژه‌‌‌های صنعتی وصدور گواهینامه‌‌‌های بازرسی مربوطه از مرحله خرید ماشین‌آلات تا مراحل تکمیلی و نصب، ارائه روش‌های پیشگیری از خوردگی و نظارت بر کیفیت و نحوه اجرا و نظارت بر اجرای صحیح عملیات ساختمانی و بازرسی‌‌‌های مربوطه اعم از سیویل و تاسیسات فعالیت دارد. این شرکت با سرمایه ثبت شده 20‌میلیارد تومانی در نیمه نخست سال‌جاری، زیان 6/ 5 میلیارد تومان به بار آورده است. در دوره مشابه سال قبل میزان زیان شرکت 6/ 22 میلیارد تومان بود و این امر نشان از کاهش زیان شرکت به واسطه رشد 30‌درصدی درآمدها در 6 ماه نخست سال دارد. بر اساس آخرین گزارش عملکرد ماهانه (آبان ماه) شرکت در 8 ماهه سال‌جاری حدود 2/ 59 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 60‌درصدی داشته است. از این میزان درآمد شرکت برای 8 ماه سال‌جاری، 5/ 5 میلیارد تومان در آبان‌ماه شناسایی شده است.