غکورش: شرکت صنعت غذایی کورش از توثیق ۶۶‌میلیون و ۷۷۷‌هزار و ۹۶۳ سهم متعلق به سهامدار عمده (شرکت گسترش صنایع بسته‌‌‌بندی کورش) جهت انتشار اوراق اختیار فروش تبعی شرکت گروه صنعتی گلرنگ خبر داد. تعداد کل سهام در مالکیت سهامدار عمده ۲‌میلیارد و ۷۲۰‌میلیون و ۹۱۶ هزارسهم و ‌درصد سهام در مالکیت سهامدار عمده نسبت به کل سهام شرکت ۶۹/ ۹۰ درصد است.  همچنین این شرکت در اطلاعیه دیگری توضیحاتی درخصوص صورت‌های مالی حسابرسی دوره ۶ ماهه ابتدای سال منتشر کرد. در بخشی از این اطلاعیه «غکورش» دلایل ذیل را برای تغییر در سود عملیاتی اعلام کرد:  افزایش درآمدهای عملیاتی حاصل از فروش روغن خوراکی به میزان ۰۸/ ۱ هزار میلیارد تومان، ناشی از افزایش ۱۶‌درصدی در مقدار و ۶۷‌درصدی نرخ است. درآمد حاصل از دانه‌‌‌های روغنی در ۶ ماه نخست سال به مبلغ ۵/ ۵۷۶ میلیارد تومان است که در دوره مالی مشابه سال قبل از این محل هیچ‌گونه درآمدی کسب نشده است.

خپارس: شرکت پارس خودرو اعلام کرد که طبق توافق صورت گرفته با شرکت سایپا نرخ حق‌الزحمه تولید هر دستگاه کوئیک معمولی و ساینا از ۸/ ۴ میلیون تومان به ۸/ ۱۳ میلیون تومان افزایش و از ابتدای سال ۱۴۰۰ اعمال خواهد شد.

فایرا: شرکت آلومینیوم ایران توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در خصوص دلایل تغییر بیش از ۳۰‌درصد سود عملیاتی دوره ۶ ماهه اول سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل در سامانه کدال منتشر کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که سود عملیاتی شرکت در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل نزدیک به ۸۹‌درصد افزایش داشته است که ناشی از افزایش متوسط نرخ فروش محصولات به میزان حدود ۸۵‌درصد به دلیل افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش متوسط نرخ شمش آلومینیوم در بازار جهانی (LME) به میزان حدود ۵۷‌درصد است و این در حالی است که مقدار فروش محصولات بیش از ۱۲‌هزار تن معادل ۱۲‌درصد (به دلیل کاهش تقاضای بازار) کاهش داشته است. همچنین متوسط بهای تمام شده کالای فروش رفته دوره ۶ ماهه اول سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز نشان‌‌‌دهنده افزایشی به میزان ۷۵‌درصد است که عمدتا ناشی از افزایش نرخ مواد مصرفی (بیشتر مواد وارداتی) است.

شنفت: شرکت نفت پارس نیز در خصوص دلایل تغییر بیش از ۳۰‌درصدی در سود (زیان) عملیاتی شرکت اعلام کرد: درآمدهای عملیاتی در ۶ماهه نخست سال‌جاری با افزایش ۱۴۱‌درصدی مواجه شد که عمده دلایل آن عبارتند از: افزایش نرخ جهانی محصولات صادراتی به دلیل افزایش تقاضا و قیمت جهانی نفت، افزایش قیمت محصولات داخلی با اخذ مجوز از سازمان حمایت طی دو نوبت در آبان ۹۹ و تیر ۱۴۰۰ و افزایش حجم فروش محصولات به میزان ۱۰‌درصد.