«لبوتان»: شرکت گروه صنعتی بوتان با نماد معاملاتی «لبوتان» طی اطلاعیه‌‌‌ای در سامانه کدال از افزایش نرخ در گروه محصول رادیاتور به میزان ۵/ ۱۳‌درصد خبر داد که این افزایش نرخ از تاریخ ۷ مهر سال ۱۴۰۰ اعمال شده است. مبلغ فروش محصول در سال مالی قبل ۱۹۶‌میلیارد تومان و نسبت فروش محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۵/ ۷‌درصد بوده است.

«سخواف»: شرکت سیمان مجد خواف با نماد «سخواف» از فروش گلوله‌‌‌های فولادی در مزایده ۸ شهریورماه ۱۴۰۰ خبر داد. بر این اساس شرکت ایران ذوب با پیشنهاد مبلغ ۱۴‌هزار و ۲۰۰ تومان برای هر کیلو گلوله ضایعاتی به عنوان برنده مزایده اعلام شده است. همچنین شرکت اعلام کرده با توجه به اینکه مبلغ معامله برای شرکت بااهمیت نبوده، مزایده مذکور در قالب افشای «گروه ب» در سامانه کدال اطلاع‌‌‌رسانی شده است.

«شتران»: شرکت پالایش نفت تهران با نماد «شتران» در خصوص دستورالعمل نحوه محاسبه نفت خام، میعانات گاز اعلام کرد که بر اساس ابلاغیه مورخ ۰۶/ ۰۷/ ۱۴۰۰ وزیر نفت، مبنای قیمت‌گذاری خوراک دریافتی و فرآورده‌‌‌های نفتی تحویلی به دولت در سال ۱۴۰۰ و با توجه به اینکه قیمت‌های ماهانه ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بر اساس دستورالعمل مذکور تاکنون اعلام نشده است، تعیین آثار ریالی مصوبه مذکور منوط به ارائه نرخ‌ها و صورتحساب‌‌‌های ماهانه از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی ایران خواهد بود.

«بورس»: شرکت بورس اوراق بهادار تهران با نماد «بورس» طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وجود دستگاه استخراج رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار به استحضار می‌‌‌رساند با توجه به اخبار منتشره در خصوص برخی فعالیت‌های مغایر با موضوع فعالیت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، موارد ذیل را به استحضار سهامداران و ذی‌نفعان محترم می‌‌‌رسانیم:

۱- در هیات‌مدیره وقت و هیات‌مدیره حاضر هیچ‌گونه دستورجلسه یا مصوبه‌‌‌ای مبنی بر فعالیت در حوزه رمزارزها اعم از استخراج یا معاملات وجود نداشته است.

۲- تجهیزات خریداری شده بر اساس مصوبات کمیته ساختمان تحت عنوان «سرورهای پردازشگر موردنیاز مرکز داده» بوده که کاربرد چندگانه تجهیزات مذکور موجبات سوءاستفاده از این ابهام و نهایتا قصور یا تقصیر مجریان را فراهم کرده که مراتب رسیدگی انضباطی به موضوع توسط هیات‌مدیره و نهاد ناظر در دست پیگیری است.

۳- یادداشت‌‌‌های همراه صورت‌های مالی و گزارش حسابرس و بازرس قانونی موید آن است که اتفاق صورت گرفته بسیار محدود بوده و مطلقا مصداق «ضرر و زیان سهامداران» نیست.

۴- فعالیت صورت گرفته هیچگونه خللی در روند عادی فعالیت و انجام وظایف بورس اوراق بهادار تهران و نیز روال عادی معاملات ایجاد نکرده است.

۵- هیات مدیره در حال بررسی‌‌‌ ابعاد اتفاق به وقوع پیوسته از زوایای فنی و مالی بوده که با شفاف‌تر شدن موضوع، موارد متعاقبا به اطلاع کلیه سهامداران و ذی‌نفعان خواهد رسید.