شرکت مهندسی حمل‌ونقل پتروشیمی هم فروش ۲۸ دستگاه تانکر دو و سه محور را آگهی کرده است. تاریخ برگزاری این مزایده نهم مرداد و تاریخ برآورد شده جهت مشخص شدن نتایج ۲۵مرداد اعلام شده است. یکی دیگر از اخبار مزایده‌ای روز گذشته هم به مخابرات ایران مربوط می‌شد که در این ارتباط اعلام کرده است: شرکت مدیریت سازمان سازه غدیر به نمایندگی از شرکت مخابرات ایران در نظر دارد تعدادی از املاک خود را طی مزایده عمومی با شرایط ویژه (به صورت نقد و اقساط و بدون کارمزد) به فروش برساند. گفته شده جزئیات مزایده املاک از طریق روزنامه های کثیرالانتشار در تاریخ‌های ۹ و ۱۲ مرداد ماه در روزنامه‌های اطلاعات و دنیای‌اقتصاد و همشهری منتشر می‌شود.

  فروش املاک مازاد بانک شهر

بانک شهر هم فروش ۳۵۸ رقبه از املاک مازاد بانک با شرایط نقد، نقد واقساط از طریق اعطای تسهیلات و نقد و اقساط را اعلان عمومی کرده است. گفته شده، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در فروش‌های اقساطی از طریق اعطای تسهیلات در صورتی که واجد شرایط دریافت تسهیلات شناخته شوند مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، به این لحاظ باید کلیه مدارک و مستندات موردنیاز اعلامی را جهت اعتبار‌سنجی به همراه سایر مدارک موردنیاز برای شرکت در مزایده ارائه کنند. بر اساس این اطلاعیه چنانچه متقاضی حائز شرایط دریافت تسهیلات نباشد (از جمله بدحسابی و سوءسابقه چک برگشتی و تسهیلات/ تعهدات غیر‌جاری و... ) مزایده‌گذار در هر مرحله از مزایده مختار خواهد بود پیشنهاد شرکت‌کننده در مزایده را رد کند. طبق این اطلاعیه در فروش نقد و اقساط از طریق اعطای تسهیلات می‌توان در صورت درخواست متقاضی و تایید بانک شهر نسبت به ملحوظ کردن دوره تنفس به میزان ۱۲ ماه (پرداخت اقساط طی ۴۸قسط پس از پایان دوره تنفس) با اعمال نرخ سود تسهیلات (نرخ سود سالانه ۱۸درصد برای دوره تنفس و همچنین دوره پرداخت اقساط) اقدام کرد.

  تغییر کاربری ملک «قشیرین»

شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان در اطلاعیه‌ای از تصویب نهایی تغییر کاربری ۱۵۳ هکتار از اراضی خود در مشهد خبر داد. در این اطلاعیه گفته شده است: سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد در نامه مورخ ۱۱/ ۰۵/ ۱۴۰۰ در خصوص فرآیند انجام شده پیرو صلح‌نامه مورخ ۲۷/ ۱۲/ ۱۳۹۹ بین شهرداری مشهد و شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان در خصوص ۵/ ۱۵۳ هکتار از اراضی متعلق به شرکت در محدوده شهرداری مشهد، اعلام کرده وفق بند ۲ صورتجلسه کمیسیون طرح تفصیلی شهر مشهد مورخ ۱۸/ ۰۳/ ۱۴۰۰ موضوع تغییر کاربری وفق صلح‌نامه مذکور، مطرح و مصوب شد که پس از طی مراحل قانونی در شورای عالی شهرسازی و معماری و تصویب نهایی توسط ریاست محترم کمیسیون ماده ۵ به شهرداری مشهد ابلاغ و قابل اجرا خواهد بود. در نامه سازمان زمین و مسکن همچنین گفته شده که موضوع صلح‌نامه به شورای محترم اسلامی شهر مشهد ارسال و در صحن علنی مطرح و مصوب شد که پس از طی مراحل تایید نهایی در کمیته انطباق مصوبات شورا در فرمانداری ابلاغ خواهد شد.

  راه‌اندازی خط تولید یاسا تایر

شرکت ایران یاسا تایر و رابر هم از راه‌اندازی تولید تایرهای نسل دوم خبر داده است. فاز یک پروژه توسعه تولید تایرهای نسل دوم (تایر تیوبلس) از بهمن سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در اواسط تیرماه ۱۴۰۰ پس از طی دوره تولید آزمایشی به بهره‌برداری رسید.  گفته شده که در دوره آزمایشی سال مالی قبلی، تولیدات این فاز ۱۰ درصد از کل درآمدهای شرکت مذکور را به خود اختصاص می‌داد.