وی، با اشاره به سهم ۳۶ درصدی این شرکت از کل تولید روانکارها در کشور، گفت: شرکت نفت سپاهان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و تامین کننده روغن پایه گروه ۱ در خاورمیانه، سهم مناسبی از بازارهای صادراتی را در دست دارد که با توجه به افزایش نرخ ارز، فرصت مناسبی برای کسب سود این شرکت فراهم آمده است.

رزاقی افزود: با توجه به استراتژی و سند چشم‌انداز شرکت نفت سپاهان، کاهش خام فروشی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و کسب جایگاه مناسب برای برند اسپیدی در بازار داخلی از اهداف میان‌مدت شرکت به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت در سال ۱۳۹۹ با ثبت رکورد بیشترین فروش داخلی در ادوار گذشته، موفق به ثبت رکورد فروش ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات روغن موتوری در داخل کشور شد که علاوه بر کسب مقام دوم فروش روغن در بازار ایران، افزایش ۲۲ درصدی سهم بازار را برای این شرکت به ارمغان آورد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، «بهبود سودآوری از طریق توسعه سبد محصولات»، «رشد و توسعه سهم فروش در بازارهای هدف»، «بهبود بهره‌وری سازمان در حوزه‌های مختلف» و «بهبود شرایط ایمنی، بهداشت و زیست محیطی سازمان» را به عنوان رئوس اصلی استراتژی شرکت برشمرد.

به گفته وی، به‌رغم شیوع ویروس کرونا و آثار منفی آن بر بازار، شرکت نفت سپاهان موفق شد در سال گذشته رشد ۳۰ درصدی فروش محصولات موتوری را در سبد فروش داخلی محقق سازد.

رزاقی، از فروش کل سال ۱۳۹۹ انواع محصولات شرکت به میزان ۷۰۲هزار تن، به ارزش ۷۲هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: از این میزان، ۲۴۲هزار تن به ارزش ۳۰هزار میلیارد ریال به فروش انواع محصولات در بازارهای داخلی و ۴۶۰هزار تن به ارزش ۴۲هزار میلیارد ریال به صادرات شرکت مربوط

می‌شود.

وی همچنین از ثبت رکورد ۱۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سود خالص شرکت در سال ۱۳۹۹ خبر داد و خاطرنشان ساخت: این میزان، رکورد بالاترین رقم سود سالانه شرکت است و نسبت به دوره مالی سال قبل از ۸۱ درصد رشد حکایت دارد.

محمدحسین رزاقی، پس از ارائه گزارش هیات‌مدیره به مجمع عمومی عادی سالانه شرکت، به تشریح عملکرد سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: در این مدت، تولید محصولات مالتی گرید شرکت از مونو گرید پیشی گرفته که این امر افزایش کیفیت سبد فروش شرکت را به همراه دارد.

همچنین شرکت نفت سپاهان در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ موفق به کسب سهم ۳۸ درصدی بازار داخلی فروش روغن موتوری بنزینی و دیزلی شده که از این نظر با سهم ۳۸ درصدی شرکت نفت بهران در بازار برابر شده است.

به گفته وی، با توجه به عدم دخالت سازمان حمایت در قیمت‌گذاری محصولات صنعتی، برگ برنده شرکت در سال‌های آینده، توسعه تولید و فروش با کیفیت این محصولات است که تضمین کننده حاشیه سود شرکت خواهد بود.

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت نفت سپاهان، با تایید صورت‌های مالی سال مالی ۱۳۹۹، تقسیم سود نقدی ۱۱۰ تومانی به ازای هر سهم را به تصویب رساند و مقرر شد سود سهامداران از ۱۶ آبان از طریق سامانه سجام، پرداخت شود.

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت نفت سپاهان که بلافاصله پس از مجمع عمومی عادی سالانه برگزار شد، پس از ارائه گزارش حسابرس قانونی شرکت و موافقت سازمان بورس، افزایش سرمایه ۵۷هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به تصویب رسید و سرمایه این شرکت از ۹هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۶۷هزار و یکصد میلیارد ریال رسید.