طبق اطلاعیه این شرکت قطعات ریخته‌گری چدن خام و ماشینکاری شده و همین‌طور قطعات ریخته گری آلومینیومی مشمول این افزایش قیمت قرار گرفته‌اند. این محصولات به شرکت مگاموتور فروخته می‌شود، از همین رو گفته شده که متوسط نرخ هرکیلوگرم قطعات فروش رفته به شرکت مگاموتور از ۸/ ۹۰ هزار ریال به ازای هرکیلو گرم به ۶/ ۱۵۴ هزار ریال (معادل ۷۰ درصد) افزایش یافته است. موضوع بسیار مهم این است که اعلام شده این افزایش از ابتدای سال ۹۹ اعمال خواهد شد. این موضوع می‌تواند به یکباره نسبت قیمت به درآمد شرکت یادشده را کاهش دهد، به‌خصوص  اینکه این رشد ۷۰درصدی قیمت روی ۹۰ درصد فروش شرکت یادشده تاثیرگذار خواهد بود. چراکه مالیبل سایپا شرکتی است که سال مالی گذشته تنها از محل فروش این دو محصول به میزان ۳۷۱ میلیارد تومان (معادل ۹۰ درصد کل درآمد شرکت) درآمد کسب کرده است.

فروش سهام بیمه آرمان

بانک گردشگری هم در یک اطلاعیه از تصمیم فروش سهام بیمه آرمان خبر داده است. این بانک در نظر دارد با رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت فرابورس ایران، در چارچوب دستورالعمل معاملات عمده ۸۳/ ۹ درصد از سهام شرکت بیمه آرمان را با شرایط ذیل واگذار کند. شرکت بیمه آرمان در بازار معاملات تابلوی زرد بازار پایه فرابورس ایران قرار دارد. تعداد کل سهام شرکت ۵/ ۲ میلیارد است و قرار است تعداد ۲۴۵ میلیون معادل ۸۳/ ۹ درصد از کل سهام شرکت به قیمت پایه هر سهم ۱۳.۸۳۷ ریال (ارزش پایه کل ۳/ ۳ هزار میلیارد ریال) به فروش برسد. بر اساس این اطلاعیه سپرده حضور در رقابت ۳۳۹.۹۹۶ میلیون ریال و تاریخ عرضه شنبه ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۰ است.

در اطلاعیه دیگری هم شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با نماد «لکما» از شرکت در یک مناقصه خبر داده است. این شرکت در تاریخ ۴ خرداد سال جاری در مناقصه شرکت ناک با موضوع «اجرای خدمات نگهداری میدانی سایت هایBTS استان تهران-منطقه غرب» شرکت کرده و گفته شده پس از بازگشایی پاکات و طی فرآیند قانونی، در صورتی‌که نتیجه نهایی مشخص و ابلاغ شود، موضوع بدون فوت وقت به اطلاع سهامداران و ذی‌نفعان خواهد رسید.    

پذیرش یک شرکت در فرابورس

شرکت گروه مپنا هم در یک اطلاعیه گروه ب از پذیرش شرکت زیرمجموعه خود در بازار دوم فرابورس خبر داده است. معاونت پذیرش شرکت فرابورس ایران در نامه‌ای در تاریخ ۳ خرداد، درخواست پذیرش شرکتی با عنوان گروه مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مپنا را اعلام کرده است. لذا گفته شده از این تاریخ تمامی اقدامات درخصوص درج و عرضه شرکت مذکور در اسرع وقت پیگیری خواهد شد. در حال حاضر شرکت گروه مپنا ۹/ ۹۹ درصد سهام شرکت گروه مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا را در اختیار دارد.