ثبت یک فروش خوب دیگر برای «کزغال»

درآمد شرکت زغال‌سنگ پروده‌طبس در گزارش یک ماه منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹، ۱۶۲ میلیارد تومان به ثبت رسیده است. این درحالی است که نسبت به بهمن ماه درآمد شرکت ۲۲ درصد کاهش یافته است اما در کل فروش خوبی برای شرکت به‌حساب می‌آید زیرا‌ این شرکت به‌طور متوسط هر ماه ۱۱۹ میلیارد تومان فروش داشته و فروش اسفند‌ماه ۳۶ درصد بیشتر از میانگین فروش ماهانه ثبت شده است. تمامی درآمد شرکت از فروش داخلی بوده و براساس داده‌های آماری در ماه اسفند میزان فروش بیشتر از میزان تولید ثبت شد. «کزغال» این ماه فروش با  نرخ ۲ هزار و ۹۹۶ تومان به ازای هر کیلو داشته، این درحالی است که فروش‌های فروردین تا بهمن به‌طور متوسط با نرخ ۲ هزار و ۳۷۹ تومان به‌ازای هر کیلو انجام شده است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه ۹۹ در مجموع مبلغ یک‌هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان فروش داشته و‌ بیشترین میزان فروش شرکت در بهمن ثبت شده است. این نماد به‌تازگی در بازار سرمایه ایران پذیرفته شده و بیشترین ارزش بازاری را در بین نمادهای این صنعت دارا است.

رکورد فروش ماهانه در «کپرور» شکست

درحالی‌که شرکت فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس در بهمن ماه عملکرد خوبی نداشت و فروش کمی را ثبت کرد اما با عملکرد مطلوب خود‌ در اسفند‌ماه امسال میزان فروش شرکت به ۱۱۰ میلیارد و ۶۰۰ تومان رسید که نسبت به بهمن ماه ۹۹ رشد ۱۸۲‌درصدی داشته است. افزایش نرخ و افزایش مقدار فروش باعث شده است،‌ فروش شرکت در اسفند‌ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ افزایش ۴۸۲ درصدی را نشان دهد. درآمد اسفند‌ماه شرکت ۱۲۸‌درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ بوده است. می‌توان گفت در اسفند‌ماه بیشترین میزان فروش شرکت به ثبت رسیده است. تمامی‌ درآمد فروش شرکت مانند شرکت قبلی از فروش داخلی به‌ثبت رسیده است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۵۸۲ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ رشد ۱۳۸‌درصدی داشته است.

کاهش درآمد شرکت  «کطبس» در اسفند

شرکت زغال‌سنگ نگین‌طبس در‌خصوص عملکرد خود در اسفند‌ماه گزارش می‌دهد و درآمد شرکت ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به بهمن‌ماه ۹۹ کاهش ۵/ ۱درصدی داشته است. مقایسه فروش شرکت در اسفند‌ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۷/ ۲۵۲‌درصد افزایش یافته است. درآمد اسفند‌ماه شرکت ۳۳‌درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ بوده است.  زغال‌سنگ طبس در سال‌۹۹ به‌طور میانگین ماهانه ۲۰.۱۷۰تن تولید داشت. این درحالی است که میزان تولید شرکت در اسفند‌ماه کاهش ۲ هزار تنی داشت. درآمد کطبس در سه ماه بهار پارسال ماهانه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود اما در تابستان رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشت و میانگین فروش ۱۵میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی را گزارش کرد. میانگین درآمد پاییز به ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسید و اکنون با فروش ۲۰میلیارد تومانی اسفند میانگین درآمد ماهانه زمستان به ۲۱ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان رسید.  شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند‌ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۳/ ۱۸۵ میلیارد فروش داشت که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ رشد ۱۱۸‌درصدی را تجربه کرد.