آخرین افزایش سرمایه‌ها در بازار سهام

این افزایش سرمایه به مبلغ ۷۲۰ میلیارد تومان است که معادل ۲۰۰ درصد می‌شود. سرمایه فعلی شرکت ۳۶۰ میلیارد تومان است که با احتساب افزایش سرمایه به هزار و ۸۰ میلیارد تومان می‌رسد.

 گفتنی است این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران است. در حال حاضر ارزش بازاری نماد «کویر» ۲۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

«خفولا» در آخرین مرحله افزایش سرمایه

شرکت خدمات فنی فولاد یزد که با نماد «خفولا» در بازار پایه زرد فرابورس معامله می‌شود، در آخرین مراحل افزایش سرمایه قرار دارد و آگهی افزایش سرمایه خود را در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسانده است.

 این نماد که در روز گذشته به سقف قیمتی روزانه رسید، سرمایه خود را قرار است به ۱۱۰ میلیارد تومان برساند. مراحل افزایش سرمایه این شرکت از اسفند ۹۷ آغاز شده است و بعد از دوسال در روز گذشته به ثبت رسید. این افزایش سرمایه به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان است که معادل ۸۳ درصد می‌شود.

 افزایش سرمایه شرکت خدمات فنی فولاد یزد به دو بخش تقسیم می‌شود که ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ تومان از محل سود انباشته است و ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ نیز از محل مازاد تجدید ارزیابی است.

«بنو» به ایستگاه پایانی رسید

شرکت بیمه تجارت نو که با نماد «بنو» در بین فعالان بازار شناخته شده است با عنایت به مجوز افزایش سرمایه در تاریخ آبان ۹۹ و تصمیمات مجمع فوق‌العاده در آذر سال جاری افزایش سرمایه شرکت در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

 این افزایش سرمایه قرار است از دو محل سود انباشته و از محل اندوخته باشد. در حال حاضر سرمایه شرکت ۱۵۷ میلیارد تومان است که با احتساب افزایش سرمایه ۹۱ درصدی که مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان می‌شود، سرمایه شرکت به ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. قرار بر این است که ۱۱۸ میلیارد تومان از محل سود انباشته باشد و ۲۵ میلیارد تومان از محل اندوخته باشد. این شرکت ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس معامله می‌شود.

پیشنهاد هیات‌مدیره «کنور» به مجمع عمومی فوق‌العاده

هیات‌مدیره شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور افزایش سرمایه برای شرکت را در روز گذشته به مجمع فوق‌العاده پیشنهاد داد. پیشنهاد هیات‌‌مدیره افزایش سرمایه ۵۱۶ درصدی از محل آورده نقدی سهامداران است.

سرمایه فعلی شرکت در حال حاضر ۲۹۳ میلیارد تومان است که با احتساب افزایش سرمایه هزار و ۵۱۷ میلیارد تومانی پیشنهاد شده، سرمایه شرکت به هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان می‌رسد. با توجه به قیمت پایانی امروز سهم به مبلغ ۴ هزار و ۸۳۰ تومان و افزایش سرمایه ۵۱۶ درصدی، قیمت تئوریک سهم (قیمت بعد از انجام افزایش سرمایه، بدون افت یا رشد) به مبلغ ۸۱۷ تومان می‌رسد.بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

تایید حسابرس برای افزایش سرمایه «تیپیکو»

هیات‌مدیره شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در تاریخ مهر ۹۵ افزایش سرمایه را به مجمع فوق‌العاده پیشنهاد داد.

با توجه به گزارش توجیهی شرکت درخصوص افزایش سرمایه در تاریخ ۱۶ اسفند حسابرس افزایش سرمایه ۱۵۳ درصدی «تیپیکو» را تایید کرد. سرمایه فعلی شرکت ۴۳۵ میلیارد تومان است که با احتساب افزایش سرمایه ۶۶۵ میلیارد تومانی سرمایه شرکت به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. منبع تامین افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران و سایر اندوخته‌ها و سلب حق تقدم است. ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت ۲۴ هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان است. مهم‌ترین شرکت‌های بورسی آن عبارتند از: هلدینگ داروپخش، کلرپارس، پارس دارو و تولید مواد اولیه داروپخش. NAV هر سهم تیپیکو ۶ هزار و ۱۸۵ تومان و نسبت P/ NAV روز شرکت ۶۵ درصد است.