سیستم

شرکت همکاران سیستم مجمع عادی به‌طور فوق العاده خود را با حضور حداکثری صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها برگزار کرد. موضوع جلسه این مجمع برنامه افزایش سرمایه همکاران سیستم بود که هدف از انجام آن، خرید ساختمان، تجهیزات و دیتا سنتر ذکر شده که در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. مدیرعامل شرکت همکاران سیستم در ادامه این جلسه اعلام کرد طرح افزایش سرمایه بازده ۴۸ درصدی را برای شرکت ایجاد خواهد کرد، از سال آینده در حوزه کلان داده و هوش مصنوعی حرکت وسیع‌تری آغاز خواهیم کرد و در حوزه خرید استارت‌آپ‌ها هم به دنبال شرکت‌هایی که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند هستیم.

عرضه سپیدار موجب شد تا همکاران سیستم ارزش واقعی دارایی‌های خود را شناسایی کند. در ادامه افزایش سرمایه ۳۵ درصدی این شرکت در مرحله اول و به میزان ۴۴ میلیارد تومان از محل سود انباشته مورد تصویب مجمع قرار گرفت. پیرو مجوز کسب شده سرمایه شرکت از ۱۲۶ میلیارد تومان به ۳۸۱ میلیارد تومان معادل ۲۰۲ درصد افزایش خواهد یافت تا این مجموعه بتواند ۲۵۵ میلیارد تومان از محل سود انباشته و در سه مرحله در بازار رایانش ابری سرمایه‌گذاری کند که مرحله اول آن ۴۴ میلیارد تومان است که بلافاصله پس از مجمع انجام می‌شود.

دکپسول

 در همین راستا مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت تولید ژلاتین ایران کپسول با نماد دکپسول نیز در تاریخ ۱۵ بهمن سال جاری با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد که در نهایت افزایش سرمایه ۵۰ درصدی این شرکت از ۲۰ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران و مطالبات حال شده به تصویب رسید. به گفته مدیران این جلسه مجمع با توجه به افزایش بهای مواد اولیه قیمت محصولات دکپسول نیز افزایش خواهد یافت. در صورت داشتن طرح توسعه در سال ۱۴۰۰ هم شرکت افزایش سرمایه خواهد داشت. درخصوص افزایش سرمایه از محل سود انباشته نیز چنانچه شرکت برنامه‌ای در این راستا داشته باشد قابل انجام است. براساس صحبت‌های مطرح شده در این مجمع، مدیرعامل دکپسول به تجدید ارزیابی دارایی‌ها اشاره کرد و گفت: چنانچه مجموعه شستا اعلام کند تجدیدارزیابی دارایی‌ها را انجام خواهیم داد اما تاکنون ابلاغیه‌ای در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.