وسپه: شرکت سرمایه‌گذاری سپه با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰برنامه افزایش سرمایه ۷۹ درصدی خود را از محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته تصویب کرد. آخرین سرمایه ثبت شده شرکت ۶۶۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ این افزایش سرمایه ۵۳۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است. هدف از انجام این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده ذکر شده است.

قهکمت: شرکت قند هکمتان که برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در برنامه‌های خود دارد، در مجمع عمومی سالانه خود به اطلاع سهامداران رساند باتوجه به ارزش بالای تجهیزات شرکت، ارزش‌گذاری دارایی‌ها در دست کارشناس رسمی دادگستری است و به محض اعلام نتایج اطلاعات حاصل در سامانه اطلاع‌رسانی کدال منتشر می‌شود.

غویتا: مجمع فوق‌العاده شرکت ویتانا به منظور تصمیم‌گیری درخصوص برنامه افزایش سرمایه در حالی برگزار شد که این مجموعه در نظر دارد افزایش سرمایه طی دو مرحله از محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته را به انجام برساند. این افزایش سرمایه دو مرحله‌ای ۲۸۲ درصد است که مرحله اول ۱۶۹ درصد و مرحله دوم ۱۱۴ درصد است. غویتا که در نهایت توانست این موضوع را به تصویب مجمع برساند قصد دارد سرمایه شرکت را از ۱۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد. گفتنی است حاشیه سود ناخالص ویتانا در ۶ ماهه اول ۴۳ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۵ درصدی همراه بوده است. هدف از انجام افزایش سرمایه غویتا تکمیل فاز سوم طرح توسعه ویتانا، کاسپین یک و فاز اول طرح توسعه ویتانا کاسپین ۲، اصلاح ساختار مالی، تامین سرمایه در گردش و همچنین مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر اعلام شد. طبق شنیده‌ها در مجمع شرکت ویتانا این شرکت حدود 8 درصد قند قزوین را خریداری کرده است که به لحاظ حجم تولید و سود پیش‌بینی شده رشد مطلوبی داشته است. قند قزوین در سال جاری حدود 40 هزار تن چغندر گرفته و به روزهای خوب خود بازگشته است. غویتا 5/ 1 درصد از سهام شرکت قند هکمتان را نیز دارد.

پتایر: جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ایران تایر با نماد پتایر با حضور حداکثری صاحبان سهام به منظور بررسی و تصویب افزایش سرمایه این شرکت برگزار شد. گزارش توجیهی افزایش سرمایه پتایر نشان می‌دهد این شرکت در نظر دارد به منظور اصلاح ساختار مالی خود از محل تجدید ارزیابی طبقه زمین افزایش سرمایه دهد. اما این افزایش سرمایه تنها به منظور اصلاح ساختار مالی نیست و کاهش ریسک مالی و ارتقای جایگاه شرکت در صنعت، از دیگر اهداف این افزایش سرمایه ذکر شده است. افزایش سرمایه ۳۳۵۰ درصدی پتایر در نهایت به تصویب مجمع رسید. سرمایه فعلی پتایر ۲۸ میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که مبلغ افزایش سرمایه ۹۵۹ میلیاردو ۶۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.