این نماد ۲۷ میلیارد سهمی در ۳۰ روز معاملاتی اخیر به‌طور متوسط معاملاتی به حجم ۱۷ میلیون سهم در هر روز داشته و بر‌این‌اساس ارزش این معاملات نیز به‌طور میانگین از ۷۳ میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان فراتر رفته است.

این نماد با داشتن ۱۰ درصد سهام شناور از جمله سهم‌های بازار سرمایه است که شناوری اندکی دارد و به رغم آنکه از لحاظ تقسیم سود چندان جذابیتی برای خریداران ندارد به‌دلیل ارزندگی بالای دارایی‌ها و دارایی‌محور بودن آن همواره مورد توجه بازار سهام است.

قیمت نماد معاملاتی گروه مپنا طی روز گذشته در حالی به ۳۰۰۳ تومان رسید که این نماد همچون بسیاری از سهم‌های دیگر بازار طی یک ماه اخیر ریزش قابل توجهی را تجربه کرده به‌طوری که ۷/ ۳۱ درصد ارزش کل شرکت در این مدت کاهش یافته است.

این نماد طی روز یکشنبه به حداقل قیمت ۲۹۹۴ تومان رسید، این در حالی است که پیش از شروع ریزش بازار قیمت آن به اوج ۵۱۳۲ تومانی رسیده بود. همین امر سبب شد تا بازده ۲۴۸ درصدی ۵ ماه نخست سال جاری آن تاکنون به ۱۰۴ درصد کاهش یابد. با این حال اگر فرض را بر سهامداری یکساله بگذاریم سهامداران این شرکت از قیمت ۱۰۷۲ تومانی آن در سال گذشته تاکنون ۱۸۰درصد سود از بابت خرید رمپنا به دست آورده‌اند.

گزارش‌های درج شده بر تارنمای کدال نشانگر آن است که این شرکت ۸۱ هزار میلیارد تومانی در عملکرد سه ماه نخست خود منتهی به ۳۱ تیرماه ۹۹ توانسته ۲۵ ریال سود بسازد که نسبت به سود ۲۰ ریالی مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد رشد نشان می‌دهد. این شرکت به‌طور سنتی و به دلیل ماهیت فعالیت آن در ماه‌های نخست سال مالی سود چندانی در صورت‌های مالی خود ثبت نمی‌کند. همین امر دلیل توضیح اختلاف فاحش میان سود سه ماهه حسابرسی نشده با سود ۴۲ تومان و ۶ ریالی سال مالی گذشته است.