انجمن سری بندیکت

تورنتون لی استوارت / آتوسا گلکار

کتاب

جلد نخست مجموعه «انجمن سری بندیکت» سال 2007 منتشر شد و کمی بعد از انتشارش به عنوان داستانی که تنه‌به‌تنه هری‌پاتر می‌زند، شناخته شد. تفاوت اصلی این مجموعه با هری پاتر این است که قهرمانان آن یعنی رینی مولدن و دوستانش با دنیای جادو سروکار ندارند، بلکه اینجا قوانین فیزیک و علم است که به کمک این چهار کودک می‌آید تا دنیا را از شر نیروهای اهریمنی نجات بدهند. رینی مولدن پسر یتیم با استعدادی است که در پرورشگاه زندگی می‌کند، یک روز آگهی عجیبی در روزنامه می‌بیند که از او برای شرکت در یک امتحان دعوت کرده است. با قبول شدن در این امتحان او به انجمن سری بندیکت راه پیدا می‌کند که قصد دارد دنیا را نجات بدهد. به‌زودی او به همراه سه دوست دیگر که هر کدام ویژگی‌های عجیب و غریبی دارند و ویژگی مشترک هر چهار نفرشان بی‌سرپرست بودن است سر از مدرسه‌ای درمی‌آورند که در آن دانش‌آموزان را جوری آموزش می‌دهند که دیگر توانایی فکر کردن نداشته باشند. داستان در جلد دوم این‌گونه ادامه می‌یابد که اعضای انجمن سری بندیکت قرار است دوباره همدیگر را در خانه آقای بندیکت ملاقات کنند، آنها بدون اینکه انتظارش را داشته باشند،  دوباره راهی یک ماموریت جدید می‌شوند. این‌‌بار در حالی‌که قرار است با یک کشتی تفریحی رینی و دوستانش راهی تعطیلات در پرتغال بشوند، ماموریتی ویژه برایشان مهیا می‌شود. اعضای انجمن باید آقای بندیکت را از چنگال دشمن شماره یک نجات بدهند. ماجراجویی‌های این‌بار اعضای انجمن سری در یک‌قدمی مرگ می‌گذرد، آقای بندیکت در چنگال کرتین و نیروهای شیطانی‌اش اسیر است و رینی و دوستانش باید با نقشه‌های عجیب او را نجات بدهند. آیا موفق می‌شوند؟ با ماجراجویی‌های چهار عضو حیرت‌انگیز انجمن سری بندیکت همراه شوید! هیچ خطری آنها را متوقف نمی‌کند.

 

ارباب تاریکی

جیمی تامسون / فرمهر امیردوست

کتاب

همه‌چیز از یک سقوط شروع می‌شود، ارباب‌تاریکی یک‌باره چشمش را باز می‌کند و می‌بیند که نه تنها تمام قدرت‌های جادویی‌اش را از دست داده است، بلکه روی یک چاله روغنی در پارکینگ شهری پر از آدم‌های معمولی سقوط کرده است. ارباب تاریکی می‌خواهد لشکر اورک‌ها را پیدا کند تا با سوسک‌های جنگی و قصاب سیاه دنیای آدم‌ها را زیر چکمه‌هایش له کند و دوباره تبدیل به ارباب تاریکی در سرزمین تاریکی و دنیای آدم‌ها بشود... در جلد دوم، داستان این‌گونه پی گرفته می‌شود که همه‌چیز از یک سقوط شروع می‌شود، ارباب‌تاریکی یک‌باره چشمش را باز می‌کند و می‌بیند که نه تنها تمام قدرت‌های جادویی‌اش را از دست داده است، بلکه روی یک چاله روغنی در پارکینگ شهری پر از آدم‌های معمولی سقوط کرده است. حالا تلاش‌هایش برای بازگشت به سرزمین تاریکی به نتیجه رسیده، اما...

 

در سرزمین درس‌های یاد نگرفته

لی‌یا باریسوونا گراسکینا/ مهنا رضایی

کتاب

داستان پرماجرای «در سرزمین درس‌های یادنگرفته» ماجرای پسربچه کلاس چهارمی به اسم ویکتور تق‌تق‌زاده است که سر از سرزمین شگفت‌انگیزی درمی‌آورد. اگر ویکتور نتواند به سوال‌هایی که در این سرزمین عجیب از او می‌پرسند، جواب درست بدهد، زندگی‌اش به خطر می‌افتد. اینجا است که می‌فهمد نباید درس و مدرسه را سرسری گرفت و تصمیم می‌گیرد به محض بازگشتش از سرزمین درس‌های یاد نگرفته عزمش را جزم کند و دانش‌آموز درس‌خوانی بشود. ماجراهای بامزه ویکتور و هم‌کلاسی‌هایش همچنان ادامه دارد و «در سرزمین درس‌های یادنگرفته ۲ و ۳» باید با ماجراهای تلخ و شیرین زیاد دیگری روبه‌رو شوند. ویکتور و دوستانش نه تنها باعث می‌شوند که حسابی بخندید، بلکه شما را با علوم مختلف و شخصیت‌های معروف و بزرگی مثل اودیسه، پوشکین، رابین‌هود و... نیز آشنا می‌کنند.

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر