ستون چپ صفحه دو بالا copy

از میان این مبارزان راه استقلال و آزادی سرزمین اسلامی ایران، باید به نام حاج مهدی ناجی اصفهانی اشاره کرد کسی که در سال 1314 خورشیدی در اصفهان چشم به جهان گشود و همین چند روز پیش به دیدار حق شتافت.

مرحوم ناجی اصفهانی که از همان کودکی در خانواده‌ای مذهبی و مقید به شعائر اسلامی زیسته بود، پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در مدارس قدسیه و هراتی، پیشه انبیا را در پیش گرفت و به کسوت معلمی درآمد، او همراه مهندس علوی، آقای عبودیت و تنی از چند از دوستان و همکلاسی‌های سابق خود به مرکز تربیتی جهان اسلام در خیابان اردیبهشت وارد شدند که مرحوم شهید مطهری یکی از بانیان آن به شمار می‌رفت، اینجا بود  که مرحوم مهدی ناجی اصفهانی مدیریت داخلی مرکز تربیتی جهان اسلام را بر عهده گرفت و از حضور مرحوم  پرورش و دکتر فضل‌الله صلواتی بهره برد.

مرحوم ناجی اصفهانی در سال‌های پیش از انقلاب مورد تعقیب رژیم شاهنشاهی قرار گرفت و برای مدتی مجبور شد تا زندگی مخفیانه‌ای داشته باشد، در طول این دوره از زندگی وی در منزلی که خانواده مرحوم ناجی اصفهانی از قدیم‌الایام در محله رهنان اصفهان داشتند به‌عنوان پایگاهی برای پناه دادن، مخفی شدن و کمک به یاران انقلاب استفاده می‌کرد و تنی چند از یاران انقلاب  همچون حجج‌اسلام قرائتی و راست‌گو، آقایان محمدعلی نجفی و محمدرضا حکیمی و بسیاری دیگر هرکدام به این خانه رفت‌وآمد می‌کردند تا جایی که به گفته  فرزند آن مرحوم، این خانه پاتوق انقلابیون مخالف رژیم شاه شده بود. ایشان در این زمان به همراه دیگر  یاران خود در مناطقی مانند ماربین اصفهان و شهرهای نطنز، گلپایگان و خوانسار علی‌رغم همه تهدیدهای امنیتی رژیم سابق، برای همراه کردن مردم با انقلاب  اسلامی و رساندن پیام این تحول بزرگ تلاش‌های بسیاری انجام دادند و کار خود را تا پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران  ادامه دادند.

پس از انقلاب مرحوم ناجی اصفهانی که چند سال قبل به‌واسطه مبارزات خود از اداره برق اصفهان نیز اخراج شده بود، با شرکت دکتر صلواتی در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی که آن زمان هنوز مجلس ملی خوانده می‌شد، پس از دکتر صلواتی دومین فرماندار اصفهان شد و در ادامه برای خدمت در سمت فرمانداری بروجن به استانداری چهارمحال و بختیاری فراخوانده شد.

از دیگر فعالیت‌های مرحوم ناجی اصفهانی پس از انقلاب اسلامی می‌توان به مدیرکلی پست، تلگراف و تلفن در استان اصفهان، مدیرعاملی کارخانه‌ فخر ایران متعلق به ارتش، مدیریت نساجی مازندران، و معاونت شهرک صنعتی تهران

اشاره کرد. بااین‌حال این معلم پرافتخار در سال 1387 از فعالیت‌های رسمی کناره‌گیری کرد و باقی عمر بر پرکت خود را درراه تفسیر قرآن کریم و تعظیم شعائر اسلامی گذراند، مرحوم مهدی ناجی اصفهانی که خود زاده نیمه شعبان 1314 بود، سرانجام در اسفندماه سال 1402 و هم‌زمان با ایام ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی ارواحنا فدا، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

دنیای اقتصاد ضایعه درگذشت این مبارز راه  اسلام و آزادی را به فرزندان، دوستان و کلیه رهروان راه آزادی و حقیقت تسلیت می‌گوید.