این اتفاق به دلیل مسوولیت اجتماعی که پروژه‌های داخلی با قیمت پایین‌تری انجام شود اتفاق افتاد و خوشبختانه طبق مصوبه‌ای که دولت داشت نرخ وکیوم باتون با نرخ ثابت به تولیدکنندگان قیر واگذار شد و در همین راستا واحدهای قیرساز نیز موظف هستند تا آخر امسال قیمت‌های خود را ثابت نگه داشته و به پروژه‌های راه سازی تحویل دهند.

 نقش انجمن قیر در موفقیت بخش خصوصی

از سال ۹۵ برای تاسیس انجمن قیر ایران تلاش کردم که به لطف خدا از سال ۹۸ توانستیم این انجمن را تاسیس کنیم. اولین اقدام معرفی واحدهای تولیدی بود که موفق شدیم حلقه بین زنجیره تولید و دولت را برقرار کنیم و همچنین موفق شدیم که با رایزنی‌ها انجمن صنفی پالایشگاه هر پانزده روز نرخ‌ها مصوب کند. کار بزرگ‌تر مربوط به مطالبات سال ۹۷ بود که به هزار میلیارد تومان می‌رسید که در بودجه سال‌جاری دیده شد. همچنین موضوع ۳۴/ ۱درصدی کارمزد تولیدکنندگان بود که با تعامل واحد‌های صنفی قیر به ۲۵/ ۱درصد رسید که این بالغ بر هزار و دویست میلیارد تومان شد و در نهایت این اتفاق به سود دولت شد.

 تاثیر نمایشگاه‌ها در توسعه صنعت قیر

خوشبختانه روند فعالیت واحدهای قیرسازی در کشور سطح بالایی دارد و شرکت‌های ما توانمندی‌های بالایی دارند. ایجاد نمایشگاه‌ها خصوصا نوع بین‌المللی آنها می‌تواند در تبلیغ و شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی موثر باشد و در کنار آن بازاریابی‌هایی نیز برای فروش محصولات انجام شود. در این میان حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد و به این وسیله شرکت‌های داخلی می‌توانند کیفیت خوب محصولات خود را به معرض نمایش گذاشته و مشتری‌های خود را پیدا کنند. البته شرکت‌های صادراتی ما در این زمینه هزینه‌های بالایی را متحمل می‌شوند که دولت در این خصوص باید برنامه‌های حمایتی خود را افزایش داده تا شرکت‌های داخلی برای بهبود کیفیت محصولات خود به موفقیت‌های بیشتری برسند.

 درباره شرکت قیران پخش

شرکت قیران پخش اولین شرکتی است که در راستای افزایش کیفیت و تولید بهینه محصول استاندارد با دانشگاه صنعتی شریف در مورد قیرهای «پی جی»  قرارداد همکاری دارد که بنیانگذار این نوع قیر در کشور دکتر طباطبایی هستند. ما موفق شدیم نزدیک به ۵ سال با این دانشگاه همکاری نزدیک داشته باشیم و دستگاهی را نیز به این دانشگاه اهدا کردیم. در زمان حضور آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، موفق شدیم اولین دیتا لاگر را در ایران تولید کنیم که این کار هم با همکاری دانشگاه صنعتی شریف محقق شد. البته مرکز تحقیقات راه و شهرسازی نیز در این خصوص به شرکت قیران پخش کمک بزرگی کرد. این دستگاه کمک می‌کند در مسافتی که قیر حمل می‌شود صفر تا صد فرایند آن مشخص شود تا اگر درمواد اولیه قیر دستکاری‌های غیر مجاز انجام شده باشد آشکار شود.