اکبر تکری افزود: معمولا دستگاه‌های تصفیه هوای موجود در بازار به گونه‌ای‌ هستند که با استفاده از فیلترهای جاذب مصرفی، عمل تصفیه را انجام می‌دهند. استفاده از این فیلترها صرفاً به‌عنوان روش اصلی فیلتراسیون به‌صورت طولانی مدت، هزینه‌­های سنگینی را به همراه دارد. همچنین در چنین فیلترهایی میکروارگانیزم­‌هایی هچون ویروس، باکتری، قارچ و آلرژن تخریب نخواهند شد.

وی با بیان اینکه وظیفه فیلتر پلاسما این است که گردوغبار و ریزگردها را از هوای محیط پاک و حذف کند، تصریح کرد: در نتیجه این فناوری، فشار کار از فیلترهای هپا و کربن که در دستگاه تصفیه هوا به کار برده شده را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

تکری، با اشاره به بالا بودن راندمان این محصول، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده محصول بسیار پایین و تکنولوژی آن بسیار جدید است که البته در اروپا سال‌هاست برای تصفیه هوا به‌صورت الزامی استفاده می‌شود. فیلتر پلاسمایی به‌گونه‌ای است که اگر در یک دستگاه استفاده شده باشد، علاوه بر فرایند آنی تصفیه هوا، مزیت‌هایی از قبیل عمر طولانی‌تر، کیفیت کارایی بیشتر و همچنین مصرف انرژی کمتری را برخوردار است.

مدیر اجرایی شرکت پنتاپلاسما، تصریح کرد: دستگاه تصفیه هوای پنتاپلاسما به‌گونه‌ای ساخته شده است که از فیلتر مادام‌العمر پلاسما اکتیو استفاده می‌کند و به‌خاطر استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد فیلترها دارای عمر طولانی‌تری هستند و فقط سالی یکبار کافی است که یک سرویس‌کاری ساده روی آن انجام شود.

وی در توضیح روش کار دستگاه تصفیه هوای پنتا پلاسما گفت: به این صورت است که هوای آلوده را ابتدا از محیط پرانرژی پلاسمایی عبور داده که ذرات ریز مانند ریزگردها و گردوغبار در اولین مرحله حذف می‌شوند و در کنار این فرایند، تخریب و نابودی ویروس‌ها، آلاینده‌ها و میکروارگانیسم‌ها در این فیلترهای تک انجام می‌شود. تصفیه قطعی کامل ذرات بیولوژیک، بو و ذرات آلاینده توسط فیلترهای هپا و کربن صورت می­‌گیرد.

وی افزود: از آن جایی که هر فیلتر در این دستگاه وظیفه مشخصی دارد و برای کاری خاص در نظر گرفته شده است، در نتیجه بهره‌وری و اثرگذاری بیشتری از خود در فرایند تصفیه نشان می‌دهد.

تکری ادامه داد: دستگاه‌های فیلتر در تمام شرکت‌های دارای آلاینده خارجی و صنعتی و در بیمارستان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مناطق شهری که حجم گرد و غبار بالا است، نیز کاربرد دارد.