احداث بزرگترین مجتمع توانمندسازی حرفه ای در کرمان با حمایت گروه مالی گردشگری

فائض فرخی گفت: استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان دارای کمترین سرانه فضای آموزشی در کشور هستند و به همین علت، بنیاد یاس برنامه احداث مراکز آموزشی را در این استان‌ها درنظر گرفته است.

وی افزود: بنیاد یاس تاکنون 26 مدرسه در مناطق محروم کشور احداث کرده و هم اکنون صدها دانش آموز در این مجتمع های آموزشی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در حال تحصیل هستند. برای ساخت 26 مدرسه با عنوان «کیمیای دانش» در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تاکنون میلیاردها ریال هزینه شده است.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس دیگر فعالیت های انجام شده این بنیاد را حضور در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان، کمک به دیگر سازمان های خیریه، تامین جهیزیه برای دختران بی سرپرست و همچنین کمک به امور درمانی مردم در مناطق محروم برشمرد.

فرخی تصریح کرد: تمام فعالیت های انجام شده با حمایت و کمک گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری بوده است. بانک گردشگری ۱۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد و بر همین اساس بنیاد یاس درنظر دارد ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم بسازد.

وی ادامه داد: عمده مدارس احداث شده در مناطق محروم و دور افتاده کشور بوده و حتی در برخی مناطق که داشتن مدرسه برای آنها رویا بوده بود، اقدام به ساخت مدرسه کردیم. به عنوان نمونه می‌توان به مدارس احداث شده در روستاهای محروم حاجی آباد در بندرعباس و روستاهای محروم شهرستان جاسک اشاره کرد. ازآنجا که بانک گردشگری در کشور دارای ۱۰۰ شعبه است، این استراتژی تبیین شده که ۱۰۰ مدرسه به ویژه در مناطق کمتر برخوردار کشور احداث شود. تاکنون 26 مدرسه ساخته شده و ساخت بقیه مدارس در دستور کار قرار دارد که بتدریج احداث و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

به گفته فرخی، همچنین ساخت دو مدرسه با اعتبار 8 میلیارد ریال توسط بانک گردشگری به زودی در شهرستان های نورآباد و بروجرد استان لرستان آغاز می شود.

ساخت بزرگترین مجتمع توانمندسازی حرفه ای در کرمان

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس اعلام کرد: با حمایت گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری ، بزرگترین مجتمع توانمندسازی فنی و حرفه ای در کرمان احداث و راه اندازی شد.

فرخی گفت: بزرگترین مجتمع توانمندسازی حرفه ای با ۲۰ کارگاه تخصصی شامل ۱۲ کارگاه آموزشی و ۸ کارگاه تولیدی به مساحت ۶ هزار مترمربع در کرمان توسط بنیاد یاس دایر شده و در حال حاضر ۲۰ کارگاه در آن فعال است.

با راه اندازی کارگاه های مذکور با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای، زمینه آموزش یک شغل و حرفه تخصصی برای کسانی که این دوره ها را طی می کنند، فراهم شده است.  به گفته وی تاکنون ۲ دوره آموزشی در این مجتمع توانمندسازی برگزار شده و کسانی که این دوره ها را طی کرده‌اند، موفق به اخذ مدرک تخصصی مربوطه شده‌اند.

وی هدف از ساخت مجتمع توانمندسازی حرفه ای را حرفه آموزی زندانیان مواد مخدر کرمان و همچنین کمک به ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده‌های زندانیان ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حدود ۵۰۰۰ نفر پس از طی کردن دوره‌های آموزش‌های تخصصی، مشغول به کار شوند.

شناسایی بچه‌های یتیم در مناطق محروم 

فرخی از دیگر اقدامات و خدمات بنیاد یاس را شناسایی بچه های یتیم در مناطق جنوبی کشور و تحت پوشش قرار دادن آنها ذکر کرد و گفت: عوامل مختلفی باعث شده تا برخی از خانواده ها در مناطق جنوبی کشور سرپرست خود را از دست بدهند؛ لذا این بنیاد با شناسایی خانواده های مذکور، فرزندان آنها را تحت پوشش قرار داده است. عمده این پوشش ها در قالب تامین بسته های معیشتی، لوازم تحصیلی و امثال آن است که در زمان های مناسب انجام می شود.

حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا

فرخی از دیگر اقدامات بنیاد نیکوکاری یاس را حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا بیان کرد و گفت: این بنیاد از زمان شیوع کرونا تاکنون در زمینه کمک به تامین امکانات درمانی و تجهیزات بیمارستانی اقدام کرده ضمن اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده  است.

این گزارش حاکیست: شرکت‌های تابعه نیز در بخش مسئولیت‌ای اجتماعی عملکرد بسیار خوبی داشتند که از جمله آنها می‌توان به شرکت توسعه فراوری صنایع و معادن ماهان سیرجان اشاره کرد که تکمیل دو پروژه عمرانی در بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان را اجرا کرد.  دو پروژه بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان با زیربنای بیش از ۲۰۰۰ متر شامل توسعه ساختمان اورژانس و تکمیل بخش ویژه کرونا است که بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است. 

بنیاد نیکوکاری یاس وابسته به گروه مالی گردشگری، از زمان تاسیس(۱۳۹۳) تاکنون فعالیت‌های متنوعی همچون کمک‌های درمانی به بیماران صعب‌العلاج، تهیه بسته‌های بهداشتی، تحصیلی، غذایی، جهیزیه و ... داشته است.

WhatsApp Image 2021-02-20 at 10.34.06 AM(1) copy

7 copy

2728610 copy

199 copy