بی‌اعتنایی به تغییرات اقلیمی برای سیاستمداران دشوارتر می‌شود

بله. توفان اخیر که شرق و جنوب ساحل ایالات‌متحده آمریکا را تحت‌تاثیر قرار داد و آتش‌سوزی‌ها در غرب این کشور منجر به این خواهد شد تا رای‌دهندگان بیشتری بپذیرند که گرمایش جهانی مساله‌ای واقعی است. آنها باید بپذیرند که بشر باعث آن شده و آن را جدی بگیرند. اکثر رای‌دهندگانی که علم تغییرات اقلیمی را پذیرفته‌اند، اما در مقایسه با سایر مسائل آن را مشکلی غامض در نظر نمی‌گرفتند، اکنون آن را در تصمیم‌گیری‌هایشان اعمال خواهند کرد. مهاجرت تعداد قابل‌توجهی از افراد از جنوب فلوریدا به هوستون توسط رای‌دهندگانی وجود خواهد داشت که تحت‌تاثیر رویدادهای ناشی از گرمایش جهانی قرار گرفته‌اند. آنها در شهرها و ایالت‌های مختلف پراکنده خواهند شد. بسیاری از آنها منابع اطلاعاتی تازه‌تر و دقیق‌تر را آزادانه‌تر خواهند پذیرفت.

در نتیجه این رویدادها شاهد کاهش بیشتر رای‌ به جمهوری‌خواهان در آمریکا و افزایش رای به دموکرات‌ها خواهیم بود. رویدادهای آینده مانند گرمایش جهانی، بالا آمدن سطح دریا و افزایش رویدادهای شدید آب و هوایی منجر به تغییرات بیشتری در انتخاب رای‌دهندگان و گرایش به سمت دموکرات‌ها خواهد شد. در ژوئن سال‌جاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا معاهده تغییرات اقلیمی را ترک کرد و این درحالی است که آمریکا خود یکی از بزرگ‌ترین کشورهای آلاینده محیط‌زیست جهان به‌شمار می‌رود. توافق پاریس در پی تلاش دیپلماتیک دولت اوباما و در سال ۲۰۱۵ برای کاهش گازهای گلخانه‌ای منعقد شده بود.

معاهده‌ای که هدف اصلی آن گسترش استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر است و کشورهای عضو سازمان ملل را به کاهش گازهای گلخانه‌ای به میزان ۳۲ درصد تا سال ۲۰۳۰ دعوت می‌کند؛ اما ترامپ معتقد است که معاهده مذکور محدودیت‌های اقتصادی شدیدی برای شهروندان آمریکایی ایجاد می‌کند و به بهبود محیط‌زیست منجر نمی‌شود؛ اما توفان‌ها و آتش‌سوزی‌ها در سراسر جهان و به‌ویژه در آمریکا، مردم این کشور را متقاعد کرده است که تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی مساله‌ای جدی است و جان میلیون‌ها جاندار را تهدید می‌کند. این اتفاقات و رویدادهای مشابه در آینده ممکن است باعث شود تا مردم آمریکا در انتخابات آینده این کشور به شیوه‌ دیگری تصمیم بگیرند.