گروه صنعتی «سدید» منتخب جشنواره تولید ملی
در دهمین جشنواره تولید ملی با شعار تولید ملی،‌ افتخار ملی که به همت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و با همکاری و مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از تولیدکنندگان صنعتی برتر به عنوان محور تولید ملی تقدیر شد. در این جشنواره مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد 10 ماهه وزارت صنعت درخصوص تسهیلات، تولید و تجارت حوزه صنعت کشور، به بیان چالش های پیش رو با توجه به محدودیت های بین المللی پرداخت و خواستار جهت گیری مسئولان حوزه تولید به سمت صادرات و ارزآوری شد.
دهمین جشنواره تولید ملی،افتخار ملی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای تحقق شعار" تولید ملی،افتخار ملی " و ایجاد همدلی و هم افزائی بیشتر صنعتگران و تولید کنندگان واحد های صنعتی و معدنی کشور برگزار شد .
هدف این جشنواره ایجاد ارتباط با مسئولین نظام و بررسی مسائل و مشکلات پیش روی بخش عظیم صنعت ،معدن و تجارت کشور و ارائه راهکار های کارشناسانه و توسعه فرهنگ تولید داخلی و ترویج فرهنگ قدر شناسی از فعالین اقتصادی و معرفی واحد های کارآمد صنعت و معدن بود. در این جشنواره از تمبر یاد بود رونمایی شده و از 54 واحد صنعتی ،صادراتی و خدماتی تقدیر شد که گروه صنعتی سدید نیز به عنوان برترین هلدینگ صنعتی برگزیده شد.
در جشنواره تولید ملی حمید عطایی رئیس هیات مدیره گروه صنعتی سدید، به عنوان بزرگترین هلدینگ صنعتی ، برگزیده این جشنواره بود که موفق به دریافت تندیس شد .
دراین مراسم همچنین علاوه بر رونمایی از تمبر نهمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی ، خانه صنعت ، معدن و تجارت به پاس قدردانی از خدمات وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اهدای لوح تقدیر از وی قدردانی کرد.
بیانیه دهمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی
ما، فعالان عرصه تولید، اعضای خانه های صنعت، معدن و تجارت که به منظور برگزاری دهمین جشنواره تولید ملّی ـ افتخار ملّی گرد هم آمده ایم، با اعتقاد راسخ به اهمیت و محوریت تولید ملّی در صیانت از استقلال میهن عزیزمان انتظار داریم که خواسته های زیر توسط کلیه آحاد شریف ملت بزرگ ایران و به ویژه مسئولان محترم نظام مورد توجه قرار گیرد:
۱. از ابلاغ سیاستهای کلی صنعت و تولید توسط مقام معظم رهبری در مسیر چشم انداز ایران در ۱۴۰۴ استقبال نموده و آمادگی خود را جهت جلب مشارکت حداکثری تولیدکنندگان کشور جهت نیل به مفاد آن اعلام میداریم و خواستار اقدامات عملی مسئولان محترم به همین منظور هستیم تا حداکثر کوشش خود را در از بین بردن ایستگاه های توقف تولید بکار برند .
2. سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سالی بوده که صنعتگران و معدنکاران کشور را به تغییرات و توجهات ویژه به امر تولید امیدوار ساخت، ولی آنچه بعنوان کارنامه سال جاری وجود دارد و کوتاهی زمان باقیمانده تا پایان سال جاری است که ما را نگران توفیق در رسیدن به اهداف مورد نظر رهبر معظم انقلاب ساخته است و از مقام معظم رهبری استدعا داریم سال آینده را نیز در تداوم اهداف سال جاری و به منظور تأکید بر اهمیت و توجه خاص ایشان به مقوله تولید ملی در همین راستا نامگذاری فرمایند.
۳. برابر آن چه که تکلیف شده، به منظور مقابله با جنگ اقتصادی نابرابر و ناجوانمردانه دشمنان کشورمان، رویکرد و شیوه اقتصادی کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است که از اهم الزامات آن تشکیل ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی متشکل از قوای سه گانه و نمایندگان تشکلهای فراگیر اقتصادی کشور است تا نسبت به تسریع در اتخاذ تصمیمات و سیاستهای ویژه درست و جبرانی اقدام شود
4. صنایع و معادن و تجارت کشور به منظور گسترش و تداوم صادرات پایدار محصولات و خدمات خود و تأمین مواد اولیه و تجهیزات ضروری، نیازمند بهبود مناسبات بین المللی کشور با سایر کشورها می باشد که میبایست به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
۵. ثبات و انسجام و قابل اجرا بودن مقررات و قوانین از موضوعات مهمی است که از مجلس و دولت محترم انتظار داریم اقدامات لازم را در این خصوص معمول دارند تا با بازبینی و پالایش آن ها، تکثر و تناقض و تغییرات مکرر مقررات و قوانین اصلاح شود.
6. از اقدام نمایندگان محترم مجلس که خواسته تولیدکنندگان را اجابت نموده و با جمع بندی دیدگاه خانه های صنعت، معدن و تجارت و سایر تشکلها نسبت به تدوین طرح حمایت از تولید ملی اقدام نموده اند سپاسگزاری نموده و آمادگی این تشکل را برای بررسی این طرح در مراحل بعدی و در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی اعلام میداریم .
۷. جهش نرخ برابری ارز در برابر ریال، خسارت فراوانی به زندگی روزمره مردم و همه مقوله های اقتصادی از جمله تولید وارد ساخته است که می بایست تمهیدات لازم و عاجل به منظور جبران آن و پیشگیری از بروز خسران بیشتر اتخاذ گردد. عادلانه نیست که جمع کثیری از فعالان اقتصادی کشور به دلیل آثار تصمیمات و عملکرد گروهی دیگر متحمل خسارت شده و مورد مؤاخذه و بازخواست قرار گیرند.
8. از مجلس محترم انتظار داریم در بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح قانون بهبود محیط کسب و کار و سایر قوانین موضوعه و در دست وضع، شرایط جاری و ویژه کشور را مد نظر قرار داده و نظرات فعالان اقتصادی را مورد توجه قرار دهند.
۹. چنانچه دولت محترم قصد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را داشته باشد باید توان و تحمل بخش تولید را به دقت بررسی و سیاستهای حمایتی جایگزین را به دقت و به موقع به مورد اجرا بگذارد. نظرخواهی و توافق با تشکلهای تخصصی تولیدی در این خصوص ضروری و راهگشاست و در غیر این صورت بروز خسارت به تولید محتمل خواهد بود.
10. شرایط سختی که در برابر بخش تولید قرار دارد، با شیوه برخورد فعلی نظام بانکی نه تنها منجر به بهبود شرایط نخواهد شد، بلکه اثری تشدید کننده برمضایق و مشکلات تولید ملی در بر خواهد داشت که می بایست مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.
فعالیت های «سدید» در زمینه رشد تولید ملی کشور
مهندس سید حمید عطایی ریس هیأت مدیره گروه صنعتی سدید افتخارات کسب شده توسط این گروه را حاصل تلاش گروهی مجموعه دانست و گفت : این مجموعه در زمینه‌های مختلف صنعت بعنوان یک هلدینگ پیشروبا تلاش وکوشش مضاعف در جهت حفظ جایگاه خود وافزایش ظرفیت تولید ملی کشور فعالیت می نماید .
وی با اشاره به زمینه های فعالیت گروه صنعتی سدید گفت: زمینه کاری این گروه صنعتی مشارکت در طرحهای توسعه نفت وگاز ،ساخت کارخانه جات صنعتی-مهندسی، ساخت ونصب وراه اندازی سازه‌های دریایی-تولید پمپهای صنعتی وساخت لوله‌های فولادی جهت انتقال نفت،گاز،آب و تامین برق کشور از طریق انرژی‌های تجدید پذیر است.
مهندس عطایی با اشاره به شرایط خاص کشور وتحریمها گفت : نیاز امروز کشور ، تلاش وکوشش مضاعف جهت عبور از تحریمها است.
وی در ادامه افزود: مسئله‌ اساسی این است که در هر کشوری توسعه و پیشرفت در ادامه‌ توسعه‌ زیرساخت‌ها انجام می‌شود. تا زمانی که زیر ساخت‌ها توسعه پیدا نکند، هیچ کشوری توسعه کامل پیدا نخواهد کرد.
رییس هیات مدیره گروه صنعتی سدید در تشریح برنامه های آتی این مجموعه گفت: همه‌ ما به بهبود شرایط امیدواریم و برای اینکه بتوانیم از مشکلات موجود، فاصله بگیریم.
رییس هیات مدیره گروه صنعتی سدید، درتوضیح بخش‌های مختلف این گروه صنعتی گفت: گروه صنعتی سدید بعنوان یکی از بزرگترین هلدینگهای صنعتی کشور (شامل 15 شرکت) بیش ازنیم قرن در صنعت کشور نقش آفرین است. امیدواریم با اعتماد بیشتر به شرکت‌های خصوصی درجهت حمایت از کار وسرمایه ملی پروژه‌ها به آنها واگذار شود.عطایی در پایان تاکید کرد: سدید تلاش می‌کند با کمک به توسعه زیرساختها سبب پیشرفت کشور شود.