پرطرفدارترین مناطق ماهیگیری در ایران - ۶ مهر ۹۱
وجود دریاچه‌ها و رودهای فراوان در ایران، امکان ماهیگیری در اغلب استان‌ها را فراهم کرده است. به این ترتیب با سفر به هر نقطه می‌توان قلاب و سایر تجهیزات را به همراه برد. اگر لیستی از پرطرفدارترین نقاط ماهیگیری در ایران ندارید این فهرست می‌تواند راهنمای شما در سفرهایتان باشد. دریاچه اوان
این دریاچه در استان قزوین و ۷۵ کیلومتری شهر قزوین، نزدیک روستای زرآباد قرار دارد و زیستگاه اردک ماهی است.
‌ سد اکباتان
این سد در شرق همدان و جوار کوه الوند واقع شده است؛ ماهیان کپور و شیربت از ماهیان مهم این سد هستند.
دریاچه‌ هامون
دریاچه هامون استان سیتان و بلوچستان در نزدیک شهر زابل سومین دریاچه‌ ایران بعد از خزر و ارومیه به شمار می‌رود. این دریاچه زیستگاه ماهیان کپور، عروس و زرده پر است.
دریاچه‌ گهر
این دریاچه در استان لرستان و نزدیکی شهر دورود و در جوار اشترانکوه واقع شده است. در این دریاچه‌ زیبا‌ و در رودخانه‌ گهر ماهی قزل‌آلای خال قرمز و رنگین‌کمان و زردک وجود دارد.
دریاچه پریشان
پریشان در استان فارس و نزدیک شهر کازرون قرار دارد. این دریاچه بزرگترین دریاچه آب شیرین ایران است که ماهیانی چون کپور، کولی و زردک در آن رشد می‌کنند.
دریاچه سد منجیل
این دریاچه (سد سفید رود) در استان گیلان و مجاورت شهر منجیل واقع شده است که محل زیست ماهیان کپور، سوف، اسبله و زردپر است.
دریاچه نئور
بین شهرهای خلخال و اردبیل و در مجاورت کوه بغروداغ دریاچه نئور قرار دارد. این دریاچه محل پرورش قزل‌آلای خال قرمز است. فصل صید در این دریاچه با فرا رسیدن زمستان تمام می‌شود.
دریاچه مارمیشو
مارمیشو در ۴۵ کیلومتری غرب ارومیه و در منطقه موانا در جوار روستای مارمیشو قرار دارد. آب‌های خروشان رودخانه زیبای نازلوچای و آبشار دره خورخوره از دیدنی‌های طبیعی این منطقه به شمار می‌رود. این دریاچه زیستگاه ماهیان کپور، شیربت و زردپر است.
دریاچه ایمر
در استان گلستان و بین گنبدکاووس و آق قلا دریاچه ایمر قرار دارد. چاه علی از رودهایی است که به این دریاچه منتهی می‌شود. ماهیان کپور، اسبله، شاه کولی و زردپر از جمله ماهیان این دریاچه هستند.
خلیج گرگان
خلیج گرگان در شرقی‌ترین قسمت دریاچه خزر و در جوار بندرترکمن قرار دارد. شبه جزیره میانکاله و جزیره آشوراده از جاذبه‌های منحصر به فرد این منطقه به حساب می‌آیند. گونه‌های ماهیان غضروفی، ماهی سفید، ماهی کفال در این خلیج زیست می‌کنند. همچنین این منطقه از نظر تامین خاویار بسیار با اهمیت است.
رودخانه کرخه
کرخه از کوه الوند سرچشمه می‌گیرد و بعد از الحاق انشعاباتی از کوهای کرمانشاه و لرستان در استان خوزستان ادامه مسیر می‌دهد. درصد بالایی از ماهی‌های این رودخانه را گونه‌های بنی، شیربت و گطان تشکیل می‌دهند.
رودخانه قزل اوزن
قزل اوزن در شمال غرب ایران از چهل‌چشمه کردستان سرچشمه می‌گیرد و به سفیدرود منتهی می‌شود. این رودخانه در مجاورت سرخ آباد، آب بر و رودبار جریان می‌یابد. زردپر، سفید، کپور، اسبله و کولی از مهم‌ترین ماهیان این رودخانه هستند.
دریاچه زریوار
اگر گذارتان به کردستان افتاد، در نزدیکی شهرستان مریوان می‌توانید سری به دریاچه زریوار بزنید. گونه‌های مختلف کپور از عمده ماهیان این دریاچه‌ی زیبا و منحصر به فرد به حساب می‌آید.
شاه رود
این رود در جهت شرقی غربی به دریاچه سد سفید رود می‌ریزد. ماهی سفید، کولی، کپور و شیربت از ماهیان این رودخانه هستند.
رودخانه‌های نکاء و تجن
بین بهشهر و ساری این دو رودخانه قرار دارند و از کوه‌های البرز به دریای‌خزر می‌ریزند. کپور، کفال، ماهی سفید، قزل‌آلای خال قرمز، اردک ماهی و سیاه ماهی از جمله ماهیان این دو رود می‌باشند.