مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری غدیر (سهامی عام)، روزسه شنبه مورخ 8/12/1391 با حضور قریب به 95 درصد از سهامداران به ریاست آقای دقیقی برگزارشد.

در این مجمع پس از ارائه گزارش هیات مدیره و قرائت گزارش بازرس قانونی، مدیرعامل شرکت آقای «مهندس کیانی» به تمامی سوالات سهامداران پاسخ دادند و صورت‌های مالی به تصویب تمامی سهامداران رسید. همچنین مبلغ 500 ریال به عنوان سود خالص قابل تقسیم هرسهم در نظرگرفته شد. درپایان روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت و موسسه حسابرسی آزموده کاران به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی آزمون پرداز به عنوان بازرس علی البدل برای سال مالی منتهی به 30/09/92 انتخاب گردیدند. اشخاص حقوقی ذیل نیز به مدت دو سال به عنوان اعضای هیات‌مدیره شرکت انتخاب شدند:
- سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح
- صندوق های بیمه نیروهای مسلح
- شرکت سرمایه‌گذاری ساتا
- صندوق بازنشستگی و پس انداز کارکنان بانک‌ها
- بانک صادرات ایران

پیام هیات مدیره
با حمد و سپاس خداوند که توفیق را رفیق کرد تا در خدمت سهامداران گرامی غدیر باشیم. هیات مدیره و مدیران ارشد غدیر بر خود لازم می‌داند اعتماد تمامی سهامداران را سپاس گفته و قدردانی خود را ابراز نماید. ارزیابی عملکرد سال گذشته شرکت با توجه به شرایط اقتصادی جهان و کشور، حاکی از توفیق و حرکت در مسیر برنامه راهبردی است و این مهم جز با اعتماد سهامداران محترم و تلاش تمامی همکاران گروه بزرگ غدیر میسر نمی‌شود.
امید آن می‌رود که با چابک‌سازی، بهره‌مندی از فرصت‌ها، داشتن برنامه اجرایی و تدبیر شایسته، سال مالی جدید نیز برای گروه غدیر، همراه با توفیق و خیر و برکت باشد. در سال مالی جدید، هیات مدیره اطمینان می‌دهد در جهت تحقق منافع بنگاه و سهامداران گرامی، تمامی تلاش خود را معمول نماید و در این مسیر نیازمند الطاف الهی، دعای خیر سهامداران و تلاش بی‌وقفه کلیه همکاران گروه غدیر
می‌باشد.
سربلندی، عزت و رفاه و آسایش ایران و ایرانی را از خداوند متعال مسالت داریم.
تاریخچه
شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۷۰ با هدف مدیریت بیش از ۱۲۰ شرکتی که بانک صادرات در عوض مطالبات خود از دولت دریافت کرده بود، تاسیس شد. با پیشرفت و بهبود بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت، سرمایه‌گذاری در بورس را فرصتی مناسب در جهت دستیابی به اهداف خود یافت. پیش از پیوستن این شرکت به بورس اوراق بهادار در سال ۱۳۷۴ ، نام آن به «شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (سهامی عام)» تغییر یافت.


شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۷۴ به بورس اوراق بهادار پیوست و به تدریج پس از تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت بورسی در سال ۱۳۸۳ ، به یک شرکت پیشرو در بورس تبدیل شد. امروزه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر همچنان بزرگ‌ترین شرکت سرمایه گذاری بورسی به حساب می آید.سرمایه فعلی شرکت ۱۶ هزار میلیارد ریال می‌باشد و باعنایت به مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴/۹/۱۳۹۱ ، انجام افزایش سرمایه به میزان دو هزار میلیارد ریال در اختیار هیات مدیره شرکت قرار گرفته که در سه ماه اول سال ۱۳۹۲ سرمایه شرکت به ۱۸ هزار میلیارد افزایش خواهد یافت.این شرکت در زمینه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، ساختمان، سیمان، صنعت، حمل و نقل، انرژی و تجارت فعالیت دارد که این فعالیت‌ها در ۶۴ شرکت و در قالب هفت هلدینگ زیرمجموعه انجام می‌شود.
موضوع فعالیت شرکت
طبق ماده ۲ اساسنامه موضوع فعالیت شرکت عبارت است از:
الف) تاسیس، تشکیل، مشارکت (حقوقی) در سرمایه، خرید سهام، بازسازی، نوسازی و راه‌اندازی انواع شرکت‌ها و موسسات در داخل یا خارج از کشور، فروش سهام، واگذاری سهام شرکت‌ها یا انحلال آنها
ب) آماده نمودن شرکت های مورد سرمایه‌گذاری جهت ورود به بورس اوراق بهادار
ج) استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک ها و موسسات اعتباری
د) پذیره‌نویسی سهام و انجام معاملات مربوط به سهام و اوراق بهادار داخلی و خارجی
ه) تامین خدمات مورد لزوم شرکت ها در مورد نیازهای خدمات و مشاوره در زمینه‌های تولید، سرمایه‌گذاری‌های جدید، توسعه، تکمیل، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی، تامین منابع مالی و اعتباری، صدور، تایید و قبول هرگونه ضمانتنامه یا تعهدنامه، بازاریابی و طراحی سیستم های مدیریتی جهت تسهیل و افزایش کارآیی آنها مباشرتا یا از طریق تشکیل شرکت و موسسه
و) انتشار اوراق مشارکت
ز) انجام کلیه عملیات مجاز که به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای تحقق هدف شرکت لازم یا مفید بوده یا در هر جهت اجرای موضوع شرکت ضرورت داشته باشد.
سرمایه و ترکیب سهامداران
سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ ده میلیارد ریال (شامل تعداد یک میلیون سهم به ارزش اسمی ده هزار ریال) بوده که طی چند مرحله (شرح جدول شماره یک) به مبلغ 16 هزار میلیارد ریال (شامل تعداد 16 هزار میلیون سهم به ارزش اسمی یک هزار ریال) تا پایان سال مالی منتهی به 30/9/1391 افزایش یافته است.


برنامه‌های آینده شرکت
بازار سرمایه در بین بازارهای اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و متناسب با درجه توسعه یافتگی اقتصاد، نقش مهمی را در جریان منابع مالی کشور بر عهده دارد.
ساختار کلان اقتصادی کشور از یک طرف و تحولات اقتصاد جهانی از طرف دیگر در مجموع، فرصت‌ها و تهدیدهایی را پیش روی سرمایه‌گذاری در کشور فراهم آورده است. هیات مدیره شرکت، اراده و عزم راسخ خود را بر این قرار داده است تا با توجه به تمام عوامل و مولفه های درونی و بیرونی، با اجرای دقیق برنامه راهبردی شرکت، به منظور خلق ثروت جدید، بهینه‌سازی دارایی‌ها و تامین و تجهیز منابع برای ورود به حوزه‌های نوین، ضمن تامین منافع سهامداران و بنگاه، در اقتصاد ملی نیز تاثیرگذار باشد که این مهم را از طریق سرفصل‌های ذیل دنبال می‌نماید.
چشم‌انداز شرکت
* رسیدن به جایگاه یکی از سه شرکت برتر سرمایه گذاری
* رسیدن به جایگاه یکی از پنج شرکت برتر بورسی
* الگوی بنگاه داری نوین در سطح ملی
* رسیدن به بنگاهی با کارکرد ملی و فعالیت بین المللی
راهبردهای اصلی
*حرکت از شرکت داری به شراکت مداری
*حرکت از سرمایه‌گذاری به سمت سرمایه‌پذیری
*استفاده هوشمندانه و چابک از فرصت‌ها و پتانسیل‌های نهفته و مزیت‌های شرکت
*متناسب‌سازی فعالیت‌های سرمایه بنیان و دانش بنیان
سیاست های اجرایی
بهینه سازی دارایی های گروه غدیر
*راهبری سبد پرتفوی
*استفاده از فرصت های حاصل از سیاست های اصل ۴۴
*توسعه فعالیت های تجاری و بازرگانی
*فراهم آوردن الزامات تحقق حکمرانی شرکتی
غدیر آینده
به منظور استمرار و ارتقای خلق ثروت، ارزش آفرینی و سود دهی شرکت، طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای با اعتبارات ارزی و ریالی ارزان قیمت، طراحی، تصویب و اجرایی شده است. به‌طوری‌که غدیر در یک برنامه سه تا پنج ساله آتی، حداقل به دو برابر وضع موجود ارتقا
خواهد یافت.