صادرات آهنگری تراکتورسازی به دو میلیون یورو می‌رسد - ۴ اسفند ۸۶
پروژه آهنگری براساس طرح تفکیک کارخانه تراکتورسازی از آذرماه سال 1366 به عنوان یک شرکت مستقل به ثبت رسید. در راستای سیاست و اهداف استراتژیک شرکت و با ورود به بازارهای جهانی به منظور توسعه صادرات محصول به کشورهای خارجی به خصوص کشورهای اروپایی، از اواخر سال 1374، فعالیت‌های وسیعی در زمینه ایجاد و استقرار سیستم‌های تضمین کیفیت شروع و شرکت در اسفندماه 1375 موفق به اخذ گواهینامه ISO 9002 از موسسه RWTUV آلمان شد.
سپس از طریق ممیزی‌های تکرار انجام شده از طرف موسسه گواهی‌دهنده، گواهینامه اخذ شده در دوره‌های سه ساله تجدید شد.
در پی تغییر ویرایش استاندارد ازISO 9002:1994 به ISO -9001:2000، این شرکت نیز جهت‌گیری‌های لازم را جهت انطباق نظام کیفیت با الزامات ویرایش جدید استاندارد انجام داده و نسبت به اعمال تغییرات و بازنگری‌های لازم در مستندات مربوطه اقدام کرد. در نهایت با استقرار کامل نظام کیفیت مبتنی بر ISO -9001:2000 در سازمان و ممیزی در سال 1382 توسط شرکت RWTUV ایران موفق به اخذ گواهی مربوطه شد.
در ادامه با توجه به سیاست مدیریت در جهت بهبود و ارتقای، مستمر نظام کیفیت سازمان و همچنین جهت انطباق با الزامات مطرح شده توسط صنایع خودروسازی جهان، بازنگری‌های لازم در مستندات سیستم مدیریت کیفیت براساس استاندارد ۱۶۹۴۹:۲۰۰۲ ISO/TS انجام گردید.
پس از استقرار سیستم مذکور و انجام آنالیز نقاط قوت و ضعف در اردیبهشت‌ماه 1383 و رفع مغایرت‌های مشاهده شده، ممیزی نهایی صدور گواهی توسط RWTUV ایران در آذرماه همان سال انجام شده و استقرار سیستم مدیریت کیفیت
ISO/TS ۱۶۹۴۹:۲۰۰۲ در شرکت آهنگری از طرف شرکت مزبور گواهی شد.
به دنبال مطرح شدن مبحث مدیریت انرژی در بخش صنعت و به وجود آمدن بستر مناسب جهت پرداختن به مقوله فوق، تحقیقات و مطالعات لازم در زمینه مدیریت انرژی شروع شده و زمینه را برای تحلیل مصارف انرژی ایجاد کرد.
در این ارتباط به دلیل گستردگی و تنوع عملیات موجود و تجهیزات مورد نیاز، واحد مدیریت انرژی در سال ۱۳۷۸ در شرکت ایجاد شده و فعالیت خود را با جمع‌آوری و فایلینگ کامپیوتری اطلاعات مرتبط با مصرف انرژی و آلاینده‌های محیط‌زیست به منظور ایجاد بستری مناسب برای اقدامات لازم در راستای مدیریت انرژی شروع کرد. شایان ذکر است که سیستم پایش و مدیریت انرژی این شرکت در سال ۱۳۸۱ از طریق «سابا» به عنوان یکی از شش سیستم برتر مدیریت انرژی در کشور انتخاب شد.
شرکت آهنگری به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی کشور با توجه به پیچیدگی و تنوع محصول تولیدی، برنامه‌های راهبردی خود را بر پایه گسترش پژوهش پایه‌ریزی نموده است.
در این راستا اقدامات موثری از طرف شرکت به عمل آمده که از آن جمله می‌توان به ایجاد واحد تحقیق و توسعه و اخذ پروانه تحقیق و توسعه از وزارت صنایع در سال ۱۳۷۶ اشاره نمود.
این واحد در سال 1379 از طرف مرکز تحقیق و توسعه سازمان صنایع و معادن ایران به عنوان واحد تحقیق و توسعه نمونه کشور انتخاب گردید.
در سال ۱۳۸۰ به دنبال افزایش نیاز مشتریان و صنایع خودروسازی به قطعات آهنگری با میانگین وزنی پایین، مدیریت تصمیم گرفت جهت جوابگویی به این نیاز نسبت به ایجاد امکانات مورد نیاز اقدام نماید. در این راستا دو خط پرس دست دوم ۰۶MN در سال ۱۳۸۰ خریداری شده و پس از نصب در همان سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. علاوه بر آن به دنبال افزایش نیاز مشتریان به قطعات آهنگری برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت توسعه سخت‌افزاری شرکت و از بین بردن گلوگاه‌های موجود انجام شده و نسبت به خرید تجهیزات لازم اقدام شد که بخش قابل توجهی از این تجهیزات در سال ۱۳۸۳ نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی دو خط تولید ۱۳MN چهار دستگاه اره نواری، برخی تجهیزات قالبسازی و ... اشاره کرد.
در سال 1376 همگام با برنامه‌های بلند مدت دولت در جهت واگذاری سازمان‌های دولتی به بخش‌خصوصی و با تغییر ماهیت شرکت از سهامی خاص به سهامی عام، مقدمات لازم جهت عرضه سهام شرکت در بورس اوراق بهادار آماده شده و با پذیرفته شدن آن نسبت به عرضه سهام به متقاضیان اقدام گردید.
شایان ذکر است که سرمایه شرکت در آبان ماه سال ۱۳۸۰ از پنج میلیارد ریال به بیست میلیارد ریال و در اسفند ماه سال ۱۳۸۱ از بیست میلیارد ریال به سی میلیارد ریال و در دی ماه سال ۱۳۸۳ از سی میلیارد ریال به چهل میلیارد ریال افزایش یافته است.
افزایش سرمایه از مبلغ چهل میلیارد ریال به مبلغ شصت و پنج میلیارد ریال از محل اندوخته توسعه و تکمیل و سود انباشته نیز تصویب شده و به ثبت رسیده است.
در پنجمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن کشور که در آذر ماه سال ۱۳۸۴ برگزار گردید، شرکت به خاطر تحقیقات انجام شده در زمینه آهنگری آلومینیوم که منجر به تولید محصول نمونه از آلیاژ آلومینیوم ۷۰۷۵ شد، موفق به دریافت لوح تقدیر از وزیر محترم صنایع و معادن گردید.
همچنین استقرار سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه IMS با افزوده شدن سیستم‌های مدیرت زیست محیطی ISO 14001 : 2004 و مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی OHSAS 18001 : 1999 به سیستم مدیریت کیفیت شروع شده است که با استقرار سیستم مزبور در شرکت، امید است در آینده نزدیک به اخذ گواهینامه مربوطه نایل گردد.
در این ارتباط ممیزی مقدماتی از طرف شرکت RWTUV ایران انجام گرفته و پیشنهادهای لازم جهت بهبود سیستم مزبور ارائه گردیده است.
در استمرار نصب و راه‌اندازی تجهیزات خریداری شده از شرکت UEF انگلستان، شرکت موفق گردید، در اواخر سال 1385 با نصب و راه‌اندازی خط تولید دوم 25MN گام دیگری در جهت افزایش توان و ظرفیت تولیدی شرکت بردارد.